Yuumi - uniwersalny build
Yuumi to nietypowa postać, ponieważ przez większość rozgrywki znajduje się raczej na plecach sojuszników niż w jakimkolwiek innym miejscu. Omawianie tej nietypowej kotki zaczniemy od umiejętności pasywnej, która co jakiś czas pozwala nam na odnowienie many i otrzymanie tarczy, która za nią podąża chroniąc ją i sojusznika, na którym się znajduje pod warunkiem, że wcześniej zaatakujemy wrogiego bohatera. Umiejętność Q powoduje wystrzelenie pocisku, który zadaje obrażenia pierwszemu trafionemu celowi. Pocisk zadaje dodatkowe obrażenia i spowalnia jeżeli leci przez dłużej niż 1 sekundę. Jeżeli znajdujemy się na sojuszniku możemy kierować pociskiem za pomocą kursora. Następną umiejętnością jest W, która biernie zwiększa siłę adaptacyjną sojusznika, na którym się znajduje oraz własną, a przy doskakiwaniu do sojusznika staje się niemożliwa do obrania za cel przez wszystko z wyjątkiem wież (warto dodać, że na początku gry od razu dostajemy tą umiejętność na pierwszym poziomie). Ostatnią umiejętnością jest E, którego użycie skutkuje przyśpieszeniem ruchu oraz ataku Yuumi lub sojusznika, na którym się znajduje. Na samym końcu została jeszcze superumiejętność R, której użycie skutkuje wysłaniem 7 fal zadających obrażenia oraz unieruchamiających wrogów trafionymi 3 lub więcej falami. Podczas używania superumiejętności Yuumi może używać wszystkich swoich umiejętności.
Na konie przedstawię kolejność rozwijania umiejętności: Q,E,E,Q,E,R,E,Q,E,Q,R,Q,Q,W,W,R,W,W.
Przechodzimy do opisu run, które powinniśmy wybrać grając Yumii. Z racji naszego zadania, którym jest wspieranie sojuszników znajdując się na ich plecach nie ma zbyt szerokiego wyboru run, które są grywalne na tej jak już to wspominałem wcześnie bardzo nietypowej postaci.
Zaczynamy od fioletowego drzewka czarnoksięstwa z runą kluczową "przywołanie aery" ("ezoteryczna kometa" jest opcją jeżeli idziemy full ap, ale nie polecam tego) głównie zw względu na możliwość wysłanie aery do sojusznika. Pierwsza linia to zdecydowanie wybór "opaski przepływu many". Natomiast w drugiej linii możemy wybrać pomiędzy runami "transcendencja" oraz "całkowite skupienie" ze wskazaniem raczej na tą pierwszą. Ostatnia trzecia linia to wybór między runami "poparzenia", a "nadchodząca burza". Najlepiej spisującym się drugorzędnym drzewkiem run będzie żółta precyzja z runami "rozwój myśli" oraz "odcięcie".
Jeżeli chodzi o dodatkowe statystyki to w pierwszej linii możemy wybrać dodatkową siłę adaptacyjną lub dodatkowe przyśpieszenie umiejętności. Druga linia to zdecydowanie wybór dodatkowej siły adaptacyjnej. Natomiast w trzeciej najlepiej wybrać dodatkową odporność na magię lub pancerz zależnie od przeciwników na linii (na początku czasami będziemy musieli zejść z sojusznika).
Ostatnią wartą poruszenia kwestią jest wybór ekwipunku, w który powinniśmy się zaopatrzyć. Warto tutaj zaznaczyć, że nie kupujemy butów ponieważ większość gry spędzamy na plecach naszych sojuszników. Zacznijmy od wyboru przedmiotu mitycznego, którym w większości przypadków będzie Odnowienie Kamienia Księżycowego. Innymi przedmiotami, które dobrze się spiszą na tej postaci są: Ognisty Trybularz, Odkupienie, Kostur Płynącej Wody, Chemtechowy Saziciel, Błogosławieństwo Mikaela oraz Czujny Kamienny Totem. To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody bardzo niestandardowej postaci jaką jest Yuumi. Warto jeszcze wspomnieć, że wbrew temu co gracze mówią o tej postaci nie powinno się, wręcz powiedziałbym, że nie wolno odchodzić od komputera po wskoczeniu na sojusznika. Jak zawsze zachęcam do gry i testowania postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)