Zyra - uniwersalny build
Zyra jest magiem, który dostatecznie dobrze spisuje się jedynie na pozycji supporta. Omawianie zacznijmy od umiejętności pasywnej, która powoduje pojawianie się kwiatów, które mogą być dezaktywowane przez przeciwników (kiedy na nie wejdą) lub aktywowane przez Zyrę za pomocą umiejętności. Kwiaty pojawiają się szybciej wraz ze zdobywaniem kolejnych poziomów. Następnie mamy umiejętność Q, która powoduje wzrost z ziemi grubych pnączy zadających obrażenia wszystkim przeciwnikom na danym obszarze oraz aktywując kwiaty będą w zasięgu tej umiejętności (wyrastające z tych kwitów rośliby atakują przeciwników z dystansu). Kolejną umiejętnością jest W, które pozwala nam na ustawianie kwiatów w dowolnym miejscu zwiększając nasze możliwości taktyczne (ponieważ nie ograniczamy się do kwiatów wyrastających pasywnie, które pojawiają się w losowym miejscu). Ostatnią umiejętnością jest E, które powoduje wypuszczenie pnączy unieruchamiających wrogów na swojej drodze. Jeżeli na drodze umiejętności pojawią się kwiaty spowoduje to wyrośnięcie rośliny atakującej przeciwników znajdujących się w niewielkiej odległości oraz spowalnia ich. Pozostała jeszcze superumiejętność R, która powoduje przywołaniem chaszczy na danym obszarze, które zadają obrażenia oraz po chwili wyrzucają w powietrze. Natomiast rośliny znajdujące się w obszarze działania superumiejętności otrzymują 50% dodatkowego zdrowia oraz zadają większe obrażenia.
Na końcu przedstawię kolejność rozwijania umiejętności: Q,W,E,E,E,R,E,Q,E,Q,R,Q,Q,W,W,R,W,W.
Kolejną kwestią jest wybór odpowiednich run. Poprzez gry rozegrane na tej postaci mogę powiedzieć, że najbardziej uniwersalnym wyborem jest fioletowa ścieżka czarnoksięstwa z runą kluczową "ezoteryczna kometa" jako drzewko kluczowe (bardziej "zawadiacki" wybór to "mroczne żniwa", ale raczej nie polecam tej runy na początku przygody z tą postacią). Pierwsza linia to wybór pomiędzy runami "opaska przepływu many", a "płaszczem nimbu". Druga linia to zdecydowanie wybór "transcendencji". Natomiast trzecia linia to wybór lepszej wczesnej fazy rozgrywki z runą "poparzenie" lub lepszej późniejszej fazy rozgrywki z runą "nadchodząca burza". Jako drugorzędne drzewko możemy wybrać czerwoną determinację z 2 runami spośród zestawu: "cios poniżej pasa", "smak krwi", "bezwzględny łowca" oraz "superłowca". Inną możliwością jest niebieska inspiracja z runami "magiczne obuwie", "idealne wyczucie czasu", "dostawa ciastek", albo "kosmiczna przenikliwość". Dodatkowymi statystykami, które powinniśmy wybrać na początku rozgrywkami są w pierwszej kolejności dodatkowa siła adaptacyjna lub dodatkowe przyśpieszenie umiejętności w pierwszej linii. W drugiej zdecydowanie wybieramy dodatkową siłę adaptacyjną. Natomiast w trzeciej wybieramy dodatkowy pancerz lub dodatkową odporność na magię zależnie od przeciwników na linii.
na koniec pozostał jeszcze wybór odpowiednich przedmiotów, które pomogą nam w odniesieniu zwycięstwa. Zacznę od butów, którymi powinny być Buty Maga (dokładnie Obuwie Maga). Przemiot mityczny to zdecydowanie wybór Cierpienia Liandr'ego. Innymi przydatnymi przedmiotami są: Klepsydra Zhonyi, Morellonomicom, Demoniczny Uścisk, Kostur Pustki, Kostur Rylai, Zabójczy Kapelusz Rabadona oraz Czujny Kamienny Totem. To już wszystko co warto wiedzieć na początek przygody z postacią o imieniu Zyra. warto zauważyć, że postać ta nie należy do wytrzymałych oraz zadawane przez nią obrażenia powoduję większe zranienie przeciwnika we wczesnych etapach gry, dlatego jest pewien problem ze składaniem przedmiotów w późniejszych etapach rozgrywki, które dostatecznie zwiększają zadawane przez nas obrażenia. Jak zawsze zachęcam do gry i testowania postaci oraz do zostawienia oceny i komentarza pod artykułem oraz odwiedzenia mojego kanału YT dostępnego pod linkiem: https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)