Wojownik- profesja do dziennych?
Odpowiedź jest bardziej skomplikowana niż wszystkim się wydaje i wojownik może być dobry do walki, ale aby to osiągnąć trzeba spełnić kilka warunków. Część z nich musisz zastosować od razu po osiągnięciu danego poziomu i trzymać się cały czas pewnych założeń
1) Po zdobyciu 20 lvl i później co 1 poziom mamy możliwość rozdania po 1 punkcie w 3 statystyki:
*siła
*zręczność
*inteligencja
Ważne jest, aby przy takim awansie punkty te przeznaczać tylko i wyłącznie w siłę, bo to ona warunkuje wiele aspektów wojownika. Głównie jest to siła jego ciosu, ale również od ilości naszej siły zależy posiadane zdrowie.
- Jednoręczną, którą zawsze stosujemy w połączeniu z tarczą [1h]
- Dwuręczna, gdzie polegamy tylko na broni [2h]
- Półtoraręczną, umożliwiającą noszenie tarczy jak i walczenie bez niej (spełnia wtedy fukcje dwuręcznej) [1,5h]
Wracając jednak do umek; zawsze trzeba dostosowywać je do profesji przeciwnika, co często wcale nie jest tak łatwe, na jakie wygląda. Mamy możliwość zrobienia tylko 2 zestawów umiejętności.
Ważnym aspektem jest tutaj dogrywanie odpowiednich umiejętności w zależności od rodzaju broni i poziomu. Moją propozycją byłoby (jeżeli posiadamy broń półtoraręczną) zrobić 1 umki pod tarczę, a drugie stosować na tej samej broni, ale już jako broń dwuręczna; bez tarczy. Ważne jest, aby broń dwuręczną stosować w walce z innymi wojownikami, paladynami, ewentualnie z tancerzami i magami. Broń w połączeniu z tarczą wybieramy na tropicieli, łowców, ale także czasami na wyżej wymienionych tancerzy czy magów.
Przykładowe umki, w które warto początkowo inwestować:
1h
1-2 umki w błyskawiczny;
1-2 umki w energie
1-2 umki w sprawność fizyczną
1 umka w celny cios (jeżeli mamy zamiar walczyć z tancerzami/łowcami/tropicielami)
2h
1 umka w błyskawiczny (w związku z umiejętnością pasywną)
1 umka w agresywny (Tym ciosem bijemy przeciwników)
Ewentualnie niszczycielki cios (do walk z paladynami i wojownikami)
lub obezwładniający (głównie do walki z magami i tytanami)
Reszta podobnie jak u góry
Następne umki, które są istotne to żądza krwi, wrodzona szybkość, cios krytyczny, ale także wytrzymałość czy twarda głowa
Przykładowe umiejętności na 100 lvl i broń jednoręczną/półtoraręczną z tarczą
Dobór ekwipunku jest istotny ze względu na różne statystyki, które posiadają itemy. Dla wojownika kluczowym jest posiadać sporą ilość pancerza, ale także jak najwięcej % na cios krytyczny, blok, oraz mieć jak największy mnożnik fizyczny, który przy ciosach krytycznych lub bardzo krytycznych zwiększa znacząco ich siłę.
To właśnie na te statystyki powinniśmy zwracać uwagę przy doborze eq. Ważna także jest energia dzięki której jesteśmy w stanie wykonać więcej ciosów.
Przy walkach z tropami czy łowcami mile widziany jest też unik, dzięki któremu jesteśmy w stanie unikać części ciosów.
Każdy z wyżej wymienionych aspektów jest istotny i to dzięki nim jesteśmy w stanie zwyciężać w różnorakich pojedynkach. Ważne jest też, aby wszystkie punkty były wypełnione jednocześnie, bo tylko wtedy można osiągnąć sukces.