METIN 2 Poradnik ogólny
Dużo osób robi zadania do Metina w sposób oczywisty, czyli robi zadania, moby bije okazjonalnie. Chciałbym pokazać dużo efektywniejszy sposób na exp.
Metin 2 to gra polegająca głównie na grindzie, czyli biciu mobków dla expa. Chciałbym podać, na czym expić w podanych przedziałach poziomów.
Bardzo ważne również jest to, by dobrać odpowiednią klasę, rozwój umiejętności oraz "Broń dla młodych bohaterów". Ja zamierzam przedstawić expowiska, które są najbardziej efektywne. Ważne jest posiadanie "Broni dla Młodych Bohaterów" dostępnych z zadania polegającego na wybraniu jednego z nich. Jeżeli gramy: wojownikiem, surą lub ninją, to bierzemy broń jednoręczną, a jeżeli szamanem to dzwon.
Przejdźmy zatem do mobków, które będziemy bić:
1) 1-5 lvl siedzimy blisko miasta i bijemy wilki, dziki itd. Po wbiciu 5 lvl'a idziemy po skille do trenera.
2) 6-16 lvl idziemy trochę dalej i zajmujemy się Szarymi Wilkami Alfa, Niedźwiedziami i tygrysami
3) 17-20 klan zaprzysiężonych (babki biegające obok portalu do drugiej wioski)
W ten sposób powinniśmy zaliczyć wszystkie zadania, a jeżeli ktoś chce kontynuować swoją przygodę, to pozostawiłem również expowiska na wyższe poziomy.
4) 20-35 lvl druga wioska
5) 36-45 lvl Dolina Orków/Pustynia Yongbi (Ja osobiście preferuję dolinę)
6) 46-53 lvl Świątynia Hwang
7) 54-65 lvl Loch Pająków V1
8)66-80 lvl Loch Pająków V2
9)80-100 lvl Grota Wygnańców
10) 100-120 lvl Przylądek Smoczego Ognia/Góry Grzmotu/Nefrytowa Zatoka/Zbocze Gautama
Status, czyli coś turbo prostego. Mamy 4 cechy: Witalność zwiększającą nam ilość punktów życia, Inteligencję zwiększająca ilość punktów many/magii, Silę zwiększającą moc ataku, Zręczność zwiększającą ilość punktów obrony. Większość umiejętności ma bonus od danej statystyki, jak np. u sury wp (rys. powyżej) jego główna umiejętność - czarowane ostrze ma bonus od inteligencji. To tyle, jeżeli chodzi o staty.
Umiejętności - są to charakterystyczne dla danej klasy i specjalizacji moce pozwalające np. dostać bonus do ataku, zadać obrażenia lub uleczyć. Ulepsza je się w 3 sposoby:
Od poziomu 0 do poziomu 17-20 dodajemy punkty zdobywane z każdym poziomem. Po zdobyciu stopnia 17 umiejętność powinna osiągnąć status m1, jeżeli tak nie jest, powinniśmy dany skill zresetować za pomocą opaski zapomnienia lub u starszej pani i próbować jeszcze raz, aż do skutku (jest to opłacalne, gdyż dzięki temu o wiele szybciej rozwiniemy postać na maxa).
Jeżeli już udało się wbić umiejętność na m1, to przychodzi pora na czytanie książek. Ok. raz dziennie można przeczytać 1 książkę do danej umiejętności (trening nie musi się udać) polega do jedynie na jej kliknięciu. Wymagana ilość ku (ksiąg umiejętności) zależy od poziomu skilla. Jeżeli mamy np. uderzenie palcem na m4 (jak na zdjęciu powyżej), to musimy przeczytać 4 książki pomyślnie, by ulepszyć do m5, potem 5 książek i tak dalej, aż do ulepszenia z m10, bo wtedy osiągamy G1. Wymagane jest minimum 58 ksiąg.
Od poziomu G1do poziomu P (ostatecznego i najlepszego) korzystamy już jedynie z Kamieni Duchowych, potrzebnych po 1 do ulepszenia o 1 poziom każdą umiejętność, aczkolwiek szansa zmniejsza się z każdym powodzeniem, a przy każdej próbie tracimy odrobinę rangi zdobywanej poprzez granie.. (Gdy jest negatywna gracze mogą nas bić bez żadnych konsekwencji) Gdy umiejętność osiągnie poziom G11 automatycznie zamieni się na P.
Mam nadzieję, że poradnik się spodobał. Zapraszam do wyrażania własnego zdania w komentarzach.