Błędy, glitche i dziwne ciekawostki
Zacznijmy od klasyków i drobnych błędów, a skończmy na ogromnych anomaliach.
Boostery (Infdev? - Beta 1.6).
Boostery to były wagoniki postawione kratkę obok głównych torów. Napędzały one przejeżdżającego gracza. Przed Betą 1.5 był to jedyny sposób rozpędu. Dzisiaj został zamieniony na napędzające tory.
"Fosa" (Beta 1.9).
Tutejsza fosa jest niczym innym jak dziurą między starymi a nowymi chunkami. Została zaobserwowana przez youtubera o nicku RoxMb. Więcej mówić nie trzeba. Irytujący, ale pobudzający kreatywność glitch.
Testificate (Beta 1.9).
Testificate to może nie tyle co bug, ale test wieśniaków. Ich mózgi zostały podmienione z tymi kurzymi. Zabawna anomalia. Wioski nareszcie mają mieszkańców.
Minceraft (1.0.0+).
Minceraft to bardzo rzadki easter egg. Wiele grafik pochodzi z wersji 1.2.x. Czy to wtedy się zaczął ujawniać? A może ty też go spotkałeś, tylko nie patrzyłeś? Kto wie!
Potrójna skrzynia to glitch kompletnie psujący grę. Tworzy on przewielką skrzynię składającą się z 81 slotów. GUI dla takiej nie zostało zrobione, więc miesza się z ekwipunkiem i paskiem oddzielającym. Najlepiej się go wykonuje na wersjach Beta, ale da się też tego dokonać z pomocą WorldEdita.
Skopiowana wieża (Beta 1.4).
Ten błąd został zaobserwowany jedynie raz i jest naprawdę straszny. W odcinku 40 serii JJayJokera pojawiła się sklonowana wieża. Na początku obwiniana była o wszystko aktualizacja Javy. Potem jednak youtuber spróbował podejść. Gra go zatrzymała i uniemożliwiła wszelkie ruchy. Mógł dalej niszczyć bloki, ale lawa mu nie zadawała żadnych obrażeń. Pod wieżą znajdował się szkielet, chociaż gra była w trybie pokojowym. Te anomalie występowały do momentu wgrania trzeciego backupa. Widzowie nawet mówili o Herobrine.
Far Lands (Infdev - Beta 1.8).
Far Lands to największa (i z kolei bardzo powszechna) anomalia gry. Prowadzi ona do:
- nagłych ruchów
- zaburzeń dnia i nocy
- chodzenia do przodu tyłem
- skrajnego braku grawitacji
- potwornych lagów
- możliwych uszkodzeń save'a
Zaczyna się to na ±12,550,820 (świat widmo na ±30,000,000 w Beta 1.8 i później oraz ±32,000,000 przed Beta 1.8), nadpisuje dane gracza na ±2,147,483,648 i permanentnie uszkadza świat na ±34,359,738,368.
Co ciekawe, na koordynatach ±33,554,431, ±67,108,864, ±134,217,728, ±268,435,456, ±536,870,911 oraz ±1,073,741,823 pojawiają się nasze chunki spawnu. Pierwszy punkt to jednak ciągle ponad 1550 kilometrów od świata widmo. Zawsze można jednak teoretycznie lecieć 6200 km/h i tam dotrzeć w 15 minut. Już same elytry to ponad 15 godzin lotu bez przerwy. Zakładając, że 10 fajerwerek wystarczy na kilometr, to sam lot pochłonie ich (ciągle teoretycznie) ponad 150 tysięcy! Wyobrażacie to sobie? Chore wartości. Dodam, że elytra porusza się z prędkością ok. 110 km/h pod kątem 0 stopni... Szalone!
Dobra, to na tyle. Zaraz z tymi elytrami przesadzę i mi wyskoczą z pleców.
Do zobaczenia!