DeathRun - Co i jak?
Dzisiaj omówię temat DeathRun na HiveMC. Jest to serwer tylko dla użytkowników Minecraft Premium. Okej. Zaczynajmy.
Co jest celem tej minigry?
Twoim celem jest dotarcie do mety w jak najkrótszym czasie. To zadanie będzie utrudniała Ci śmierć (na serwerze określana jest jako ‘Death’).
Jako pierwsze wchodzisz na serwer HiveMC – play.hivemc.com. Kompasem w ręku wybierasz tryb DeathRun. Zostaniesz przeteleportowany do pewnego miejsca w lobby, gdzie możesz wybrać arenę. Pierwszym sposobem jest kliknięcie tabliczki na drewnianej ścianie. Drugim, który jest lepszy, ponieważ teleportuje Cię na arenę z większą ilością graczy (arena szybciej wystartuje), jest kliknięcie na zieloną owcę.
Zostaniesz przeteleportowany jeszcze raz. Tym razem do lobby, w którym oczekujesz na start areny. Możesz tu wybrać między innymi efekty kosmetyczne (za pomocą kliknięcia prawym przyciskiem myszy), możesz opuścić kolejkę oczekiwania na arenę, teleportując się na lobby główne (kliknij prawym przyciskiem myszy na kulę szlamu). Możesz także wybrać rolę (klikając prawy przycisk myszy na komparator -> Change role) – losową (jest domyślna i nie musisz płacić tokenami), lub śmierć (‘Death’) (musisz zapłacić walutą serwerową – jednorazowo 100 tokenów).
Jeżeli wiesz już jakie elementy masz w pasku z przedmiotami, przejdę do głosowania. Możesz oddać głos na mapę, na której chcesz grać (osobie z rangą – Gold, Diamond, Emerald - zamiast jednego głosu liczone są aż trzy). Zrobisz to za pomocą komendy /v lub /vote – ja będę używał do poradnika /v, ponieważ działa tak samo jak /vote, a jestem przyzwyczajony do /v. Jeżeli wpiszesz tylko /v, pokażą ci się mapy na jakie możesz głosować. Jeżeli jednak wpiszesz /v numer_mapy, zagłosujesz na mapę z tym numerem. Po oddaniu głosu nie można go już zmienić.
1. Typ pułapki NIE włączany przez śmierć to woda – jeżeli w nią wejdziecie, zostaniecie zabici.
2. Typy pułapek, które będą uruchamiane przez śmierć:
- Zielona i czerwona utwardzona glina (czasami inne bloki, ale te są na zdecydowanie większej ilości map) – to pułapka najczęściej używana na parkourach. Jak się łatwo domyśleć zielone bloki zostają, a czerwone znikają.
- Tłoki – jeżeli tłoki będą umieszczone na podłodze, ich odpalenie spowoduje wyrzucenie do góry i śmierć. Jeżeli jednak będą umieszczone na ścianie, a dwa bloki nad nimi jakiś ‘daszek’, oznacza to, że po odpaleniu zepchnie nas do lawy obok.
- Podłoga z Netherrack’a lub z czerwonej utwardzonej gliny – po włączeniu pułapki podpala się podłoga i giniemy.
- Szkło i bloki utwardzonej gliny – to pułapka, gdzie znika szkło, a zostają tylko bloki gliny. Czasami nie ma bloków utwardzonej gliny – używane jest to bardzo często w przy małych pułapkach tego typu.
- Lód – Jeżeli śmierć użyje tej pułapki znikają boki lodu.
- Pajęczyna w pionowym tunelu – jest umieszczana na podłodze, aby gracze, którzy właśnie spadali, po odpaleniu pułapki zginęli roztrzaskując się o ziemię, a nie wpadając w pajęczynę przeżyli.
- TNT – są dwa trzy typy TNT. Pierwszy z nich to TNT w podłodze. Po odpaleniu pułapki giną gracze, którzy stali w obrębie tej pułapki. Drugi to TNT na ścianie. Jeżeli śmierć włączy tą pułapkę, po wejściu na jej teren zostaniecie odrzuceni w bok. Trzeci z nich to TNT na suficie. Pułapka ta uruchamia się sama, zrzucając co jakiś czas podpalone TNT. Jeżeli śmierć włączy tę pułapkę, zostaniecie wysadzeni przez TNT spadające z góry. Pamiętajcie, że TNT trochę odrzuca, więc jeżeli macie dużo życia, możecie się jeszcze trochę przyspieszyć używając tej właściwości TNT.
- Ściana – tą pułapkę da się wykryć po umieszczonym w dziwnym miejscu przycisku do odpalenia pułapki. Kiedy śmierć użyje tej pułapki, w pewnym miejscu pojawia się ściana. Najczęściej przed nią umieszczana jest woda, do której wpadnięcie równa się ze śmiercią.
[Utrudnienie] Latarnie morskie – ten blok najczęściej umieszczony jest w wodzie. Nad nim jest niewidzialny blok ułożony dokładnie tak, jak samo jak latarnie na dole. Kiedy pułapka zostanie odpalona znikają latarnie morskie.
Boostery, to trzy zielone strzałki umieszczone w EQ. Zostajemy wyrzuceni w tą stronę, w którą pokazuje strzałka. UWAGA! Strzałka zwrócona w naszą stronę wyrzuci nas do tyłu. Wyjdziemy na plus tylko wtedy, gdy przed jego użyciem odwrócimy się do tyłu.
Wygrana
Jeżeli zajmiemy pierwsze miejsce, dostajemy nagrodę „Gold Medal”. Za drugie w dół nie dostaniemy nic. Miejsca 1-3 zostają umieszczone na podium. Kiedyś za miejsca 1-3 dostawało się kryształy, dzięki którym mogliśmy wylosować nagrodę w maszynie losującej z której dostawaliśmy tokeny.
Warto patrzeć na chat. Możemy tam znaleźć informacje o zebranych tokenach, jeżeli ukończyliśmy bieg, możemy zobaczyć ile czasu nam to zajęło i informacje o pobitym rekordzie czasowym na tej mapie (oczywiście jeżeli go pobiliśmy ;) )