Jak przywołać nieruszającego się moba.
Ten tutorial pokaże jak przywołać nieruszające się moby w minecraft za pomocą określonej komendy.
Aby przywołać nieruszającego się moba, trzeba użyć następującej komendy:
/summon minecraft:pig ~ ~ ~ {NoAI:1b}
Komenda może nie zadziałać na starszych wersjach typu 1.12.
Składa się ona z elementów: summon minecraft:pig - element tej komendy przywołuję świnię, lecz możemy ją zmienić poprzez usunięcie słowa ,,pig" oraz nadanie innej nazwy moba.
~ ~ ~ - kordynaty zrespawnowania moba, gdy napiszemy kordynaty miejsca w którym chcemy zrespawnić moba. W tym przypadku ,,~ ~ ~" oznacza pojawienie się moba w naszej postaci.
Gdy jednak usuniemy element {NoAI:1b} mob będzie miał możliwość poruszania się.
Można również dodawać różne elementy do tej komendy, np. na nietykalność moba, rotacja i inne.
Trzeba jednak pamiętać o poprawnym napisaniu komendy, gdyż inaczej ona nie zadziała.
Tak więc zrespawnowany mob nie może się ruszyć. Oczywiście można go zabić, ale jak napisałem, nie ma szans aby się ruszył. Gdy przywołamy moba atakującego typu wither lub zombie, nie będzie on miał możliwości atakowania. W skrócie taki mob nie może zaatakować twojej postaci.
Gdy przywołasz takiego moba będzie odwrócony w stronę, w którą gdy pierwszy raz wejdziesz na świat, jesteś obrócony.
Kordynacje- gdy zamiast ,,~ ~ ~`'' wpiszemy ,,~ ~1 ~" mob pojawi się nad nami, oraz będzie lewitował.
Gdy przywołamy tą komendą np. golema, a przed nim normalnego zombiaka, zombie będzie mógł atakować golema lecz golem nie. Co ciekawe gdy przywołamy tą komendą ender dragona, nie będzie mógł ruszyć ani głową, ogonem, i skrzydłami, Stoi jak rzeźba. O ender dragonie można jeszcze powiedzieć że gdy go przywołamy on będzie obrócony w inną stronę. Chodź smok nie może się ruszyć to wither może ruszyć ogonem.
Wracając do smoka, dziwne jest to że tylko on nie może ruszyć żadną częścią ciała.
Pillager- Jeżeli tą komendą przywołamy pillagera, nie będzie mieć żadnej broni.
fireball- Gdy przywołamy fireball to wiadomo nie leci, lecz co dziwne, gdy go uderzymy zaczyna lecieć a nie powinien. Najdziwniejsze jest to że small_fireball gdy go uderzymy, nie leci. Spowodowane jest to tym że small fire_ball, bez komendy czy z jest po prostu nie ruchomy.
Jednak gdy przywołamy armor standa nic się nie dzieje. Wiadomo i tak by się nie ruszał bo to nie jest mob tylko entity, lecz ma grawitacje, nie jak inne moby po tej komendzie.
Gdy przywołamy tą komendą zombie w wodzie nie będzie się topić, to oznacza że nie będzie się przemieniał w innego moba, utopca. Chodź się zmienia, to i tak się pali od słońca.
Z piglinem dzieje się to samo co z zombie, nie zmienia się w zombie piglina w normalnym świecie.