Komendy w grze Minecraft i wielu modyfikacjach
Minecraft:
/msg, /tell, /w = klasyk. Prywatne wiadomości.
/seed = pozwala obejrzeć seeda mapy.
/op = przyznawanie uprawnień operatora.
/deop = usuwanie uprawnień operatora.
/publish = udostępnianie świata. Tylko singleplayer.
/tellraw = podstawa każdej mapy. Wiadomości typu "pinksheeplololololololo został zabity przez Zombie".
/kick = wyrzuca gracza.
/ban = nie trzeba tłumaczyć.
/tp = teleportuje.
/gamemode = zmienia tryb gry.
/title = napisy pojawiające się na środku ekranu.
/fill = wypełnianie.
/setblock = stawianie pojedynczych bloków.
/kill = zabija zgodnie z selektorem. Jedno z głównych użyć @e.
/summon = spawnuje moby.
/playsound = odtwarza dźwięk.
Bukkit:
/version = wersja Bukkita.
/plugins, /pl = lista pluginów.
Essentials (Bukkit):
/antioch, /tnt = TNT.
/broadcast = ogłoszenie dla całego świata. Działa podobnie jak /tellraw, tyle że już sformatowane.
/mute = wycisza gracza.
/jail = pakuje gracza do więzienia.
/heal = leczy gracza.
/feed = karmi gracza jedzeniem z McDonald's (czytaj: pustymi kaloriami).
/tpa = wysyła prośbę o teleportację.
/tpall = teleportuje wszystkich bez wyjątku. Irytujące.
/kickall = wyrzuca wszystkich poza tobą. Bardzo irytujące.
/rg = główna komenda. Poniżej są podkomendy.
/rg d(ef(ine)) region = tworzenie regionu na zaznaczeniu modyfikacji WorldEdit.
/rg redefine region = edycja regionu.
/rg addowner region nick = dodawanie właściciela do regionu.
/rg addmember region nick = dodawanie członka do regionu.
/rg removeowner region nick = usuwanie właściciela z regionu.
/rg removemember region nick = usuwanie członka z regionu.
/rg flag region flaga wartość = zmiana flag.
WorldEdit (Bukkit/Forge):
ID = numer bloku. Może być więcej niż 1, np. 1,4,13.
//wand = przyznawanie różdżki.
//pos1 = ustawianie pozycji 1.
//hpos1 = ustawianie pozycji 1 w miejscu celownika.
//pos2 = ustawianie pozycji 2.
//hpos2 = ustawianie pozycji 2 w miejscu celownika.
//set ID = zamienianie bloków w zaznaczeniu.
//sel zaznaczenie = zmiana zaznaczenia.
//desel = czyszczenie zaznaczenia.
//sphere ID = wypełniona kula.
//hsphere ID = pusta kula.
//pyramid ID = wypełniona piramida.
//hpyramid ID = pusta piramida.
/fill ~4 ~4 ~4 ~-4 ~-4 ~-4 diamond_ore = stawia klocek 8x8x8 z rud diamentu.
/setblock ~ ~-1 ~ end_portal = stawia portal do Endu pod graczem.
/kill @e[t=zombie,skeleton,creeper,slime,spider,witch] = zabija najpopularniejsze moby agresywne.
/summon ~ ~ ~ villager {Profession=5} = spawnuje wieśniaka typu głupiec (ang. nitwit)
/tp @a 29999986 255 29999986 = teleportuje wszystkich graczy za granicę. To akurat proste.
/give @p[lm=50,l=80] minecraft:bow 1 0 {display:{Name:"Łuk",Lore:["Ten łuk ma Moc 6!"]},ench:[{id:48,lvl:6}]} = daje graczowi między poziomem 50 a 80 łuk z opisem "Ten łuk ma Moc 6!".
/setblock ~ ~1 ~ minecraft:mob_spawner 0 replace {SpawnData:{id:"minecraft:villager",CustomName:"Typowy Wieśniak",CustomNameVisible:1,Profession:5}} = stawia 1 kratkę nad obiektem wywołującym komendę spawner wieśniaków typu głupiec o nazwie "Typowy Wieśniak".
To by było na tyle! Do zobaczenia!