04.06.2018
Mount & Blade II Bannerlord - Co o nim wiemy.
Mount & Blade charakteryzowało się tym, że niezwykle efektownie oddawało realizm bitwy i poczucia tego, że jesteśmy ich dowódcą. Udało się firmie TaleWorlds z niezwykle małym budżecie, ale widzimy, że udało im się zrobić coś wspaniałego. Ale minęło już prawie 10 lat od wydania pierwszego Mount & Blade. Choć między czasie powstał dodatek, czyli Mount & Blade: Warband, lub Mount & Blade With Fire & Sword, to i tak nie zaspokoiło potrzeb fanów i twórcy postanowili wydać Mount & Blade II Bannerlord. Ja kiedy się o tym dowiedziałem byłem niebo wzięty, lecz jest problem, ponieważ czekamy już na niego 6 lat, co robi się trochę irytujące, lecz jestem to w stanie zrozumieć, ponieważ TaleWorlds to nie jest Rockstarem lub Ubisoftem, tylko małą firmą, która jest znana tylko z Mount & Blade. Scenariusz bannerlorda jest całkiem prosty. W krainie Calleradi umiera król bez dziedzica i do walki o tron włączają się liczne narody i grupy, i my jak już pewnie wiadomo, naszym celem jest zostać tym królem. Gra toczy się 200 lat przed wydarzeniami w pierwszym Mount & Blade. W grze pojawi się ten ciąg fabularny lecz najważniejszy dla twórców jest otwartość świata i sandbox. Bannerlord da nam więcej możliwości pobocznych, oprócz wyjścia za mąż i inwestowania w różne punkty produkcyjne da nam jeszcze możliwość przygotowania spisku przeciwko lordowi lub grania w mini gry jak na przykład warcaby.
Skupmy się teraz na gameplay'u. Oczywiście poprawiono grafikę w grze, i może ona nie wygląda jakoś niesamowicie w porównaniu na dzisiejsze gry, lecz widać, że TaleWorlds zrobił krok w przód z grafiką. Ale oprócz grafiki poprawiono również styl walki. Twórcy postawili na kinematykę odwrotną, czyli chcą po prostu uzyskać jak najbardziej realistyczny system walki. Na przykład jak strzelimy łukiem w tarcze przeciwnika, to zauważymy, że leciutko się odchyli w tył. A oprócz walki będzie można zobaczyć naszego nowego wierzchowca, czyli lamę, która będzie miała jakieś bonusy na pustyni i łatwiejszy dostęp to ludzi siedzących na koniu, lecz będzie nam trudniej dosięgnąć piechurów. Jeśli chodzi o zamki to twórcy też o nie zadbali ponieważ przejmowanie i obrona zamków została bardziej urozmaicona, czyli będzie można posiadać balistę na wieży, która będzie strzelać do wrogów. Przy bramach będzie można rzucać głazami ręcznie do tych, którzy próbują dostać się do środka. Jednak przy przejmowaniu to będzie można używać nie tylko drabiny, albo wieży oblężniczej, lecz będzie można używać taranu, trebuszy, i katapult. Da nam to możliwość zniszczenia trochę zamku, lecz nie będziemy mogli go zburzyć jakoś mocno.
Oprócz tego po przejęciu zamku będzie możliwość rozbudowywania go, może jakoś bardzo mocno, ale ma być taka opcja. Dodatkowo w wcześniejszych częściach Mount & Blade problemem były powtarzające się wnętrza zamków, jednak TaleWorlds twierdzi, że to się zmieni i każdy zamek będzie miał unikalne wnętrze. I dla urozmaicenia i dodania trochę osobowości NPC dodali różne animacje takie jak na przykład uśmiech. Oczywiście w bannerlordzie będzie trzeba zdobyć reputacje poprzez zadania otrzymane od lordów lub innych osób. I mam tylko nadzieje, że zrobią większą różnorodność zadań. Bo w pierwszej części tego nam brakowało.
Nie mogło oczywiście zabraknąć rozbudowanego systemu dowodzenia. Irytujące było jak każesz im ustawić się w lini i połowa z nich jest gdzieś na jakiejś górze 500 metrów dalej. W Bannerlordzie ten problem zniknie i dodatkowo dostaniemy jeszcze mądrzejsze NPC, które będą lepiej walczyć, częściej kopać jeśli będzie taka potrzeba, a także celniej strzelać z łuków i kusz. Wracając do systemu dowodzenia dodano do niego nowe techniki takie jak zrobienie koła, aby na przykład ciebie osłaniali. Zapomniałem jeszcze wspomnieć, że do systemu strzelania z łuku dodano animacje, gdzie nasza postać od razu po wystrzale przygotowuje strzałę, aby kolejny strzał. A tak zmieniając temat to można łatwo zauważyć, że TaleWorlds wie co chce zrobić, lecz potrzebuje na to czasu, dlatego czekamy na niego tak długo, również widać też jak oni się rozwinęli pod względem silnika czy pomysłów do gry. Oczywiście to nie wszystko, tylko pokazałem wam najważniejsze i najciekawsze rzeczy z nim związane. Jeśli ktoś ma jeszcze ne dosyt informacji to polecam wejść na kanał TVGRY.pl i obejrzeć kilka filmików, lub na oficjalny kanał TaleWordls, gdzie możecie obejrzeć gameplay z tej gry. Dziękuje za przeczytanie tego artykułu. :)