15.12.2017
Paragon - opis gry i recenzja
Krótki opis gry
Paragon to gra MOBA producenta silników do gier Epic Games. Gra na stawiona jest na grę wieloosobową, gdzie walczą między sobą 2 drużyny po 5-ciu graczy. Arena na której walczą składa się z dżungli oraz trzech linii: lewego pasa, środkowego pasa i prawego pasa (łatwy pas). Na lewym pasie gracz ma za zadanie utrzymać linię tzn. wieże strażnicze i inhibitor. Na środkowym pasie trzeba dominować nad przeciwnikiem w czym może pomagać jungler. Gracz w dżungli ma za zadanie zabijać moby i zdobywać punkty doświadczenia dla drużyny. W grze istnieje system kart i klejnotów, od których zależy, jak mocny będzie nasz bohater. Do wyboru mamy 37 bohaterów i każdy z nich zajmuje się inną profesją. W grze bohaterów dzieli się na 5 typów:
- Carry (gra się nim na prawy pasie, powinien robić największe obrażenia)
- Support (gra się nim na prawym pasie, ma za zadanie chronić carry'ego)
- Jungler (zabija moby w dżungli, zdobywa pkt doświadczenia dla drużyny)
- Mid Laner (dominacja na środkowym pasie, kontrola premii rzecznych)
- Obrońca (ochrona lewego pasa, dominacja nad wrogiem)
Głównym celem jest zniszczenie rdzenia drużyny przeciwnej
W Paragona zacząłem grać od początku szkoły 2016 i była wtedy mapa Legacy (screenshot poniżej). Grałem wtedy z kolegą i uczyliśmy się grać. Według mnie to była najlepsza wersja Paragona do teraz. Prosta mechanika gry sprawiała, że przyjemnie się w nią grało i stosowało się różne taktyki. Dużą zaletą jest to, że twórcy dodają do 3 tygodnie nową postać, co bardzo urozmaica grę. Dodano też skórki do bohaterów, emotki i sztandary. Kiedyś jeden mecz potrafił trwać nawet 1h, a teraz niecałe pół godziny. Od końca wakacji 2016 przybyło wiele bohaterów, została wprowadzona nowa mapa - Monolith, zmieniono system kart (obecny niezbyt mi się podoba), zmienili HUD podczas gry (ten obecny też mi się nie podoba), skrzynie do otwierania i można by tak jeszcze wiele pisać o zmianach. Śmieszną sytuacją było wprowadzanie mapy Monolith i systemu kart, bo w datę premiery update'u pod naporem graczy serwery padły i grać można było dopiero pod koniec następnego dnia.
Według mnie twórcy gry wprowadzili wiele pozytywnych jak i negatywnych update'ów. Tłumaczą się tym, że nie wiedzieli do końca, jak ta gra będzie wyglądać. Zaniedbałem ostatnio granie, jednak mam zamiar wrócić. Kiedy zaczynałem grę jak wcześniej wspomniałem, grało się, bo byłą świetna zabawa, grało się tak, jak się chciało nikt nikomu nie kazał niczego i grało się 4fun, jednak kiedy pojawiła się strona, która udostępniała talię i pokazywała range w grze wiele ludzi nastawiało się na zdobycie jak najwyższej rangi i granie przestało bawić. Moim zdaniem Paragon ma potencjał i na siebie zarabia (mikropłatności w postaci skórek itp), to twórcy czasem wprowadzają drastyczne update'y, które całkowicie zmieniają mechanikę i wygląd gry dla innych na gorszy a dla innych na lepszy. Polecam ściągnąć i zachęcam do grania :)