Payday 2 - Gra warta uwagi!
Rdzeniowa rozgrywka w trybie kooperacji dla czterech graczy jest bardzo silna, podobnie jak wiele systemów i mechaniki, które się do niej dostosowują. Crime.Net to Twój główny tryb rozgrywki, w którym wybierasz misje z interaktywnej mapy miasta i porównujesz z niektórymi partnerami przestępczymi. Takie rzeczy jak bezpieczeństwo, ochrona i rozmieszczenie kamer są wybierane losowo za każdym razem, gdy grasz misję, utrzymując ciebie i twoich kumpli na palcach przez cały czas, ale w kreatywny i tematycznie odpowiedni pomysł, zostajesz wpuszczony na wypadek, gdy cywile jako pierwsi dzięki czemu możesz zorientować się, czego się spodziewać. Choć może to zabrzmieć głupkowato, jest to jedna z najlepszych części tego doświadczenia. Nigdy nie czułem się bardziej jak nieprzystępny złodziej, niż gdy zacząłem wołać pozycje strażnicze do moich kolegów z drużyny, podczas gdy walcowanie przez sklep jubilerski niewykryte.
Spacerowanie po mapach może być jednak wstrząsającym doświadczeniem z powodu pewnych niespójności graficznych. Na ulicach można czuć się dobrze dzięki efektownemu oświetleniu w ciągu dnia i prawdziwie autentycznej architekturze. Ale ta wiarygodność rozpada się w momencie, gdy wkroczysz do środka, gdzie geometria jest tak podstawowa, a tekstury tak płaskie, że możesz myśleć, że grasz w inną grę. Obaj z pewnością mogliby użyć dodatkowej poprawki błędów - chciałem zagłębić się w fantazję o byciu big-bandem, ale niekończący się strumień snafusa ciągle go niszczał. Niewidzialne ściany? Czek. Bez końca powtarzając cywilne modele postaci? Wszędzie. Zanim zauważyłem, że mogę stanąć wewnątrz niewinnych przechodniów, nie byłem nawet zaskoczony.
Ale w przeciwieństwie do swojego poprzednika, nie stanie się to za każdym razem, gdy grasz - przynajmniej, jeśli grasz dobrze - ponieważ PayDay 2 faktycznie rozpoznaje i nagradza inteligentne, ukradkowe podejście do napadu na bank. Mimo że niektóre misje trwające wiele dni mają nieuniknione konflikty zbrojne, większość uderzeń pozwala wykwalifikowanej załodze na ich zgrupowanie bez zaangażowania gliniarzy. Wyłączanie alarmów, ciche wycofywanie strażników i skuteczne kontrolowanie tłumów cywilnych ma ogromny wpływ na to, jak szybko i jak poważna będzie interwencja policji. Bezbłędna napaść jest niesamowicie trudna do zorganizowania, ale jest to możliwe, a ta możliwość sprawiła, że ścigałem perfekcję po meczu.
Prowadzi nas to do największego, najbardziej jaskrawego problemu Payday 2: trybu offline dla pojedynczego gracza. Powinno być jasne, że jest to gra typu "co-op", którą należy się cieszyć z czterema ludzkimi graczami, ale gdybyś miał aspiracje uczynienia banku samotnym wilkiem, równie dobrze mógłbyś je odłożyć. Ci pomocnicy sztucznej inteligencji nie są nawet zdolni do interakcji z celami lub noszenia worków z pieniędzmi, przez co nawet najprostsze, najprostsze misje są prawie niemożliwe do zagrania. Są w porządku jako mobilne tarcze mięsne, ale poza tym sprawiają, że PayDay 2 wygląda na znacznie gorszą grę niż jest. To naprawdę zaskakujące, że zostali uwzględnieni w ich obecnym stanie.
Werdykt
Gra PayDay 2 została zaprojektowana zgodnie z przeznaczeniem dla grupy przyjaciół. Jest bardzo podobna do jednej z napadów: niektóre rzeczy mogą stać się trochę niechlujne, ale potencjalna wypłata jest duża. Brakuje części jego prezentacji, a stan jego pojedynczego gracza jest zbrodniczy, ale ogólnie rzecz biorąc, jest to głęboka, uzależniająca strzelanka kooperacyjna, która połaskotała mojego wewnętrznego włamywacza.