Rynsztunek Wiedźmin 3: Dziki Gon
Wiedźmin 3 Dziki Gon to gra z serii RPG, stworzona przez polskie studio CD Project Red. Gra została wydana 19 maja 2015 roku i od tamtej chwili zbiera coraz większe grono fanów. Grę cechuję rozbudowany świat, piękna grafika, ciekawa fabuła i dobra mechanika gry. Jak w każdej z części trylogii Wiedźmin, w Wiedźminie 3 są różnego rodzaje zbroje. W tej części jest ich wyjątkowo dużo. Ja dzisiaj na zbrojach wiedźmińskich cechu.
W grze mamy sześć różnych wiedźmińskich rynsztunków:
1. Rynsztunek cechu Niedźwiedzia
2. Rynsztunek cechu Wilka
3. Rynsztunek cechu Gryfa
4. Rynsztunek cechu Kota
5. Rynsztunek cechu Żmii
6. Rynsztunek cechu Mantikory (ten dostępny jest dopiero w dodatku Krew i Wino)
Rynsztunki od numeru 1 do 4 posiadają ulepszenia natomiast 5 i 6 ich nie posiadają. Ulepszenia są podzielone na pewne kategorie:
- Podstawowy
- Ulepszony
- Wyśmienity
- Mistrzowski
- Arcymistrzowski (dostępny dopiero w dodatku Krew i Wino)
Jak można się domyśleć im wyższa kategoria tym lepsze statystyki rynsztunku, zmienia się wygląd zbroi. Na rynsztunek składają się: miecz stalowy, miecz srebrny, pancerz, buty, rękawice, spodnie i ewentualnie kusza. Z kuszami cechu jest trochę inaczej, są tylko dostępne z cechu Niedźwiedzia i cechu Kota. Przy wyższych poziomach tzn: mistrzowski, arcymistrzowski, zbroje i miecze można tworzyć tylko u kowali i płatnerzy z wyższymi umiejętnościami. Jeden jest w Oxenfurcie, drugi w Novigradzie. Reszta jest na wyspach Skellige a do rynsztunku arcymistrzowskiego, kowala i płatnerza znajdziemy w Toussaint. Jest to lokalizacja, która nam się odblokuje gdy rozpoczniemy drugi dodatek ,,Krew i Wino". Jeśli jesteśmy już przy zbrojach to warto wspomnieć, że w dodatku Krew i Wino są barwniki, które umożliwiają nam zmianę koloru każdej zbroi, butów, spodni itd. Jest to bardzo fajna rzecz, ja osobiście polecam arcymistrzowski rynsztunek cechu Kota + czerwony barwnik.
Gdy zaczynałem grę w Wiedźmina 3 zastanawiałem się który rynsztunek wybrać. Zdecydowałem się na szkołę Niedźwiedzia, ponieważ dodawał ona dużo pancerzu a na początku gry, gdy ma się niski poziom postaci, jest do przydane. Od 32 poziomu gdy zacząłem dodatek Serce z Kamienia zmieniłem na rynsztunek cechu Kota. Zacznijmy więc od niego.
Rynsztunek szkoły Niedźwiedzia jest zbroją ciężką, która dodaje więcej pancerzu za to jest zmniejszony czas regeneracji zdrowia. Jest ona również ciekawa biorąc pod uwagę sporą odporność na różnego rodzaje obrażenia, w szczególności te od potworów.
Rynsztunek szkoły Wilka – to element średniego rynsztunku. Zwiększa pancerz. Dodaje odporność na obrażenia. Po za tym ładnie wygląda :)
Rynsztunek szkoły Gryfa - to również średni rynsztunek, który zwiększa pancerz, dodaje sporą odporność na obrażenia zadawane przez potwory i sporą moc znaków, przy poziomie arcymistrzowskim aż 22%. Jeśli ktoś zdecyduje się na ten rynsztunek polecam punkty doświadczenia wydawać głównie na Znaki.
Rynsztunek szkoły Mantikory – średni rynsztunek. Zwiększa pancerz, odporność na zadawane obrażenia oraz podnosi próg zatrucia eliksirami. Przy tym rynsztunku warto często wydawać punkty na Alchemie.
Rynsztunek szkoły Żmii – również średni rynsztunek, zwiększa pancerz. Jest to rynsztunek, który dodaje największą odporność na obrażenia zadawane przez potwory, ponadto dodaje 50% odporność na truciznę. Warto i w tym wypadku rozwijać umiejętności Alchemii.
Mam nadzieję, że ten artykuł pomógł wam w doborze rynsztunku oraz w pokonywaniu coraz cięższych przeciwników. Jeśli znacie jeszcze jakieś ciekawostki na temat rynsztunków i chcielibyście się nimi podzielić to proszę pisać w komentarzach ;)
Pozdrawiam,
Patryk2205