Serious Sam 3: BFE- jak pokać pierwszych bossów
Dla tych, którym honor zabrania zmniejszenia poziomu, ale pozwala na szukanie pomocy przygotowałem krótki poradnik jak pokonać pierwszych dwóch bossów.
Oboje (Adult Arachnoid i Major Biomechanoid) występują jako bossowie na końcu sekwencji, ale także jako normalini przeciwnicy spotykanie na następnych poziomach. Jako bossowie wydają się jednak trudniejsi. Najpewniej spowodowane jest to ich minimalnie większą wytrzymałością i brakiem informacji o wszystkich ich ruchach.
Całość polega na znalezieniu podłużnej osłony i zwabienie go by znajdował się prostopadle do prostej na której leży ten obiekt. Następnie atakujemy go z lewej strony. Kiedy nas zauważy przesunie się aby mieć ,,czyste pole" do strzału. Po wykonaniu paru ataków kryjemy się za osłonę i strzelamy z drugiej strony.
W przypadku pierwszej walki może być wymagana zmiana naszej osłony, jednak podczas spotkań w terenie mamy do dyspozycji znacznie więcej osłon, a do tego niezniszczalnych.
Największym błędem jest podchodzenie do ataku wręcz gdy ma jeszcze dużo życia (bardzo małe szanse przetrwania)
Główna trudność polega na jego seriach bronią rakietową, ale także na tym, że część planszy nadal nie jest oczyszczona z potworów. Wcześniej musimy zabić bardzo dużo przeciwników na drodze gdzie ciężko znaleźć zapasowe życie czy pancerz. Główne zasoby znajdują się pod małą kopułą na środku mapy gdzie zwykle boss staje na początku.
Na wysokich poziomach trudności mamy bardzo dużo dodatkowych przeciwników. Zabicie wszystkich zajmie dużo czasu i zużyje cenne punkty życia oraz amunicje (chyba, że ktoś jest mistrzem młota i uników).
Istnieją dwie taktyki:
- pierwsza polega na oczyszczeniu przynajmniej połowy zacienionych korytarzy i unikanie rakiet bossa dzięki kolumnom. Jest to prosta i pewna taktyka. Możemy zapisać po oczyszczeniu większej części korytarza, jeśli boimy się porażki w tym momencie;
-druga wykorzystuje fakt, że wybuch rakiet zadaje obrażenia bossowi. Ustawaimy się wtedy wokół centrum mapy, zabieramy itemki i zmuszamy przeciwnika do ataku kopuły przez co otrzymuje obrażenia. Czasami należy uciec aby nas nie rozdeptał.