Poradnik do Shakes and Fidget-Mag
Kreacja postaci
Jak w przypadku Wojownika tak i w sytuacji Maga są rasy lepiej pasujące do tej postaci dzięki modyfikatorom umiejętności. U magów kluczowe są inteligencja i szczęście. Jedyną rasą posiadającą bonus do inteligencji są mroczne elfy, które moim zdaniem są najlepszym wyborem na maga, choć nada się również goblin, a także jak zawsze uniwersalny człowiek. To moje propozycje choć rzecz jasna nikt nie zabrania wybrać innej rasy.
Zadania
O grzybach mówiłem już przy okazji wojownika więc zainteresowanych tym tematem zapraszam do tamtego poradnika. Jeśli chodzi o dobór zadań z karczmy polecam moją "złotą" metodę (czyli dobieranie zadań za które otrzymamy najwięcej złota). Dzięki temu będziemy mieć pieniądze na ekwipunek i rozwój umiejętności.
Podobnie jak dla wojownika tak i dla maga mam propozycję systemu rozwoju. Ulepszamy następująco: 4 punkty inteligencji, 3 szczęścia, 2 wytrzymałości, oraz po jednym w zręczność i siłę (czyli po kolei: obrażenia, cios krytyczny, punkty życia, redukcja obrażeń zwiadowców i wojowników)
Wyposażenie
Magów charakteryzuje wykorzystanie wszelkich magicznych kosturów, różdżek i tego co pozwala rzucać wszelkie zaklęcia od fireballi po plugawe mroczne czary. Oprócz tego stosują zwiewne mało pancerne szaty co sprawia, że redukcja obrażeń nie jest ich mocną stroną. Dlatego przy magu kierujemy się przede wszystkim bonusami do statystyk nie zaś mocą opancerzenia. Przypomnę również że przy doborze broni zwracamy uwagę nie tylko na damage ale także na wspomniane wielokrotnie modyfikatory umiejętności. Oprócz tego standardowo polecam eliksiry wzmacniające do głównych statystyk (w przypadku maga inteligencja, szczęście oraz wytrzymałość).
W przypadku środków transportu nie ma różnic między klasami tak więc jeśli ktoś jest chętny przeczytać nieco więcej zapraszam do artykułu dot. woja. Przypomnę tylko że wierzchowce redukują długość zadań kolejno o 10, 20, 30 i 50%. Ja najbardziej polecam tygrysa/raptora (zależne od rasy) skracającego o 30% za cenę jednego grzyba.
Lochy, Arena, Twierdza, Gildia
Na arenie możemy ścierać się z innymi graczami, za co otrzymamy złoto, doświadczenie oraz cześć podnoszącą naszą pozycję w sali chwały. Co do lochów, dostęp do 10-cio poziomowego wyzwania otrzymujemy co 10 leveli poprzez znalezienie klucza w zadaniu z karczmy, a za pokonywanie ich otrzymamy masę doświadczenia i cenne artefakty. Rozbudowa twierdzy pozwoli nam na wydobywanie klejnotów, które wzmocnią nasz ekwipunek. W twierdzy otrzymamy również możliwość rekrutacji własnej armii i atakowanie twierdz innych graczy. Zaś gildia pozwoli nam utworzyć wspólnotę z innymi graczami, wspólną rozbudowę w celu zwiększenia bonusów, oraz pozwoli nam na toczenie walk z innymi gildiami, a także na wspólne pokonywanie lochów gildii.
To wszystko jeśli chodzi o magów. Pozwolę sobie jedynie podkreślić że moje poradniki są kierowane do graczy początkujących lub casualowych, zaś dla bardziej ambitnych polecam samodzielne techniki rozwoju postaci zależnie od potrzeb.