Poradnik do Shakes and Fidget - Wojownik
Tworzenie postaci
Kiedy zdecydujemy się na wybór klasy Wojownika rozsądnie będzie dobrać do niej odpowiednią rasę. Należy to zrobić poprzez wzgląd na to, że każda rasa ma określone bonusy do statystyk. Tak więc wiodącymi umiejętnościami wojowników są siła oraz wytrzymałość. Przez wzgląd na to dobrym wyborem na wojownika będzie demon. Ma on dodatnie modyfikatory do interesujących nas umiejętności, jednak kosztem ujemnych statystyk do zręczności i szczęścia. Całkiem rozsądnym wyborem może być człowiek, bowiem ta rasa cechuje się brakiem jakichkolwiek modyfikatorów czy to dodatnich czy ujemnych, co czyni go dobrym wyborem dla każdej klasy. Na wojownika polecam również rasę orków. Osobiście dla tej klasy proponuję te trzy rasy, choć oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie aby wybrać inną.
Karczma i umiejętności
Na początku zabawy w S&F warto się zastanowić czy chcemy grać kupując grzyby (waluta dostępna w formie mikropłatności), czy też cieszyć się rozgrywką free to play. Choć gra za darmo nie blokuje nam żadnego aspektu rozgrywki, to grzybowa waluta premium daje nam większy komfort i pewną przewagę nad innymi graczami. Warto wspomnieć, że grzybki można zdobyć w zadaniach, choć są to śladowe ilości. A propos zadań, są one głównym źródłem dochodu i punktów doświadczenia a wykonywać je można we wspomnianej karczmie. Tutaj warto zauważyć, że niektóre zadania oferują więcej złota kosztem mniejszej ilości expa i na odwrót. Istnieje również możliwość otrzymania przedmiotu w formie nagrody. Osobiście polecam przyjmowanie zadań za jak największą ilość złota, co pozwoli nam na ulepszanie umiejętności.
Ekwipunek i wierzchowce
Jeśli chodzi o wyposażenie, dla wojownika charakterystyczne jest korzystanie z ciężkich pancerzy oraz tarczy i broni do walki w zwarciu. Maksymalna redukcja obrażeń dzięki pancerzowi u wojownika wynosi 50%. Jednak przy wyborze elementów zbroi warto kierować się nie tylko pancerzem, ale także bonusami do statystyk jakie oferują, oraz tym czy posiadają klejnot wzmacniający statystyki (klejnoty takie będziemy mogli wydobywać w naszej twierdzy, o czym za chwilę). Podobnie w przypadku gdy wybieramy broń, warto przemyśleć, czy kierować się obrażeniami, które zazwyczaj są kluczowe, lecz czasem dodatki do umiejętności dadzą większy pożytek. Przy omawianiu ekwipunku warto wspomnieć o wyborze wierzchowca, który skróci czas naszych zadań. Do wyboru zależnie od rasy mamy: krowę/świnię (cena 1 sztuka złota, skrócenie o 10%, generalnie nie polecam), konia/wilka (5 złota, skrócenie o 20%), tygrysa/raptora (koszt jednego grzyba, skrócenie o 30%, osobiście polecam) oraz gryfosmoka/smokogryfa (25 grzybów, skrócenie o 50% i bonus do zdobywanego złota). Warto również wspomnieć o eliksirach, które wzmacniają czasowo nasze statystyki. Możemy mieć aktywnie maksymalnie 3 wzmocnienia.
Na arenie możemy ścierać się z innymi graczami, za co otrzymamy złoto, doświadczenie oraz cześć podnoszącą naszą pozycję w sali chwały. Co do lochów, dostęp do 10-cio poziomowego wyzwania otrzymujemy co 10 leveli poprzez znalezienie klucza w zadaniu z karczmy, a za pokonywanie ich otrzymamy masę doświadczenia i cenne artefakty. Rozbudowa twierdzy pozwoli nam na wydobywanie klejnotów, które wzmocnią nasz ekwipunek. W twierdzy otrzymamy również możliwość rekrutacji własnej armii i atakowanie twierdz innych graczy. Zaś gildia pozwoli nam utworzyć wspólnotę z innymi graczami, wspólną rozbudowę w celu zwiększenia bonusów, oraz pozwoli nam na toczenie walk z innymi gildiami, a także na wspólne pokonywanie lochów gildii.
Z mojej strony to wszystko, poradnik ten kieruje przede wszystkim do graczy początkujących, zaś tych, którzy chcą gry na bardziej zaawansowanym poziomie proponuje poszukać własnej taktyki, którą można oprzeć na wskazanych w tym tekście podstawach. Życzę powodzenia i owocnej gry.