Poradnik jak zostać dobrym magiem
Mag jest jedną z trzech klas jakie mamy do wyboru podczas tworzenia postaci. Rasa, która ma najlepsze bonusy do gry magiem to człowiek oraz mroczny elf. Ze swojego doświadczenia zachęcam do wybrania rasy człowieka, gdyż jest on najbardziej wszechstronny i można go budować ofensywnie jak i defensywnie. Jeżeli chcemy skupić się wyłącznie na ofensywie mroczny elf wychodzi nieco lepiej od człowieka przez jego bonus do inteligencji +3 lecz niestety posiada -1 do wytrzymałości, dlatego lepiej sprawdza się ofensywne budowanie swojego maga.
Dlaczego warto w ogóle zagrać magiem? Przede wszystkim ma olbrzymi potencjał ofensywny, jego ataki nie są redukowane przez pancerz przeciwnika co jest ogromną zaletą szczególnie w walce z wojownikami. Ataki te nie mogą być również pominięte (uniki) przez zwiadowce co jest kolejnym dużym plusem. Jedyną redukcją obrażeń maga jest liczba punktów inteligencji przeciwnika. Jest to bardzo istotne gdyż wielu graczy grających wojownikami oraz zwiadowcami nie inwestują w tę statystykę zbyt wielu punktów, gdyż nie jest to dla nich priorytetowe - co jest dla maga przewagą.
- Statystyki:
1. inteligencja
2. szczęście (do 50%)
3. wytrzymałość
Reszta statystyk ewentualnie tylko z przedmiotów. Rozwijamy wg wag 4 int / 2 szcz / 1 wytrz
- Przedmioty:
Najlepsze są przedmioty zawierające jak najwięcej inteligencji, w drugiej kolejności z innymi istotnymi dla nas statystykami. Jeżeli znajdziemy artefakty najlepsze są te, które dają 3 podstawowe statystyki, a na drugim miejscu te które dają wszystkie statystyki. Klejnoty jakie wsadzamy do naszych przedmiotów powinny zawierać tylko te, które dają inteligencję.
- Arena:
Aby wygrywać na arenie warto co ok. 10 poziomów dodać kilka punktów do siły oraz zręczności, żeby otrzymywać mniejsze obrażenia od wojowników oraz zwiadowców. W układzie ofensywnym nie mamy może dużo punktów życia ale najczęściej przeciwnik ginie zanim zada nam poważne obrażenia.
2. Budowa maga defensywnego:
- Statystyki:
1. wytrzymałość
2. inteligencja
3. szczęście (do 30%)
4. siła i zręczność
Rozwijamy wg wag 4 wytrz / 2 int / 1 szcz / 0.5 siła / 0.5 zręczność
- Przedmioty:
Poszukujemy przedmiotów, które zawierają najwięcej wytrzymałości, a w drugiej kolejności inteligencji. Przy artefaktach poszukujemy 3 do bazowych statystyk, a na drugim miejscu te dające wszystkie statystyki. Klejnoty jakie wsadzamy w przedmioty powinny zawierać jedynie wytrzymałość.
- Arena:
Na arenie w tym ustawieniu posiadamy sporą ilość punktów życia, lecz nie wpływa to na nasze obrażenia gdyż wciąż są dosyć wysokie. Różnica jest taka, że możemy utrzymać się w walce o wiele dłużej niż w przypadku maga ofensywnego. Dodatkowo w tym ustawieniu będziemy wygrywać sporo walk z przeciwnikami o wyższym poziomie, w szczególności z wojownikami oraz zwiadowcami.
3. Budowa maga zrównoważonego:
- Statystyki:
1. inteligencja
2. wytrzymałość
3. szczęście (do 50%)
4. siła i zręczność
Rozwijamy wg wag 3 int / 3 wytrz / 2 szcz / 1 siła / 1 zręczność
- Przedmioty:
Poszukujemy przedmiotów zrównoważonych, najlepiej takich, które zawierają 3 podstawowe statystyki. Tyczy się to zwykłych przedmiotów oraz artefaktów. Klejnoty jakie osadzamy to głównie inteligencja oraz wytrzymałość, lecz jeżeli brakuje nam szczęścia to klejnot też nie zaszkodzi (ważne żeby nie przekraczało 50% bo to maksymalna wartość).
- Arena:
Przy takim budowaniu mamy spore szanse na wygraną z każda klasą. Posiadamy dużą ilość życia jak i duże obrażenia.
Nie pisałem wcześniej o wyborze broni dla maga. Jest ona najważniejsza przy wyliczaniu obrażeń. Możemy spotkać dwa rodzaje broni w przypadku maga:
1. broń z wąskim zakresem, np. 100-130
2. broń z szerokim zakresem obrażeń, np. 100-300
Polecam korzystanie z broni o szerokim zakresie obrażeń, fakt może kogoś kusić wąski zakres, gdyż wtedy jest większa pewność jakie obrażenia zostaną zadane, gdyż pula wylosowania obrażeń jest mniejsza, lecz w przypadku maga ważne jest zwrócenie uwagi na nasz % ciosu krytycznego (szczęście). Gdy mamy cios krytyczny na poziomie 50% (z każdym zadanym ciosem mamy 50% szansy na zadanie zwiększonych obrażeń), przy wąskim zakresie zadalibyśmy maksymalnie 195 obrażań, a w przypadku szerokiego 450 (wyliczenia oparte na powyższych przykładowych obrażeniach broni), dlatego lepszym rozwiązaniem jest wybieranie broni, które mają szerszy zakres.
Podsumowując, polecam wam serdecznie zagranie magiem wg strategi zrównoważonej, ponieważ zaobserwowałem, że to najbardziej optymalny (dla mnie) styl gry. Nie ma większych problemów na arenie czy w lochach. Każdy musi dostosować styl pod siebie, nie każdemu musi odpowiadać dany styl. Zachęcam do stworzenia kilku postaci i przetestowanie opisanych strategi do ok 50 poziomu, wtedy już będziecie mieli jasność co się najlepiej sprawdza.