Shakes&Fidget - poradnik dla początkujących cz.1
W tej grze mamy do wyboru 3 profesje. Każda z nich jest inna, to od nas zależy którą z nich wybierzemy:
* Mag - Może zadać ogromne obrażenia. Jego ataków nie może zablokować ani wojownik, ani zwiadowca. Jest nastawiony głównie na rozwój inteligencji (Zwiększa obrażenia zadawane przeciwnikom), wytrzymałości (Zwiększa punkty życia) oraz szczęścia (Zwiększa szanse na zadanie krytycznego ciosu)
* Wojownik - Posiada bardzo dużą ilość punktów życia , może zmniejszyć obrażenia przeciwnika aż o 50% (pancerz). Potrafi blokować ataki zwiadowcy, ale zadaje małe obrażenia. Najistotniejszy u niego jest rozwój siły (Zwiększa obrażenia zadawane przeciwnikom), wytrzymałości (Zwiększa punkty życia) oraz szczęścia (Zwiększa szanse na zadanie krytycznego ciosu)
* Zwiadowca - Może unikać ciosu wojownika, zadaje średnie obrażenia. Może zmniejszyć obrażenia przeciwnika maksymalnie o 25% (pancerz). Jest nastawiony głównie na rozwój zręczności (Zwiększa obrażenia zadawane przeciwnikom), wytrzymałości (Zwiększa punkty życia) oraz szczęścia (Zwiększa szanse na zadanie krytycznego ciosu).
Poniżej mamy zakładki takie jak: karczma, arena, zbrojownia... itd.
- KARCZMA - przystanek dla idealny dla poszukiwaczy przygód. Spotkamy tu pewnego zielonego stwora, który będzie
miał dla nas misje za złoto i doświadczenie, a jak będziemy mieć szczęście to również grzybka lub jakieś przedmioty.
Zaoferuje on 3 zadania (mniej lub bardziej opłacalne), z których będzie można wybrać tylko jedno. Zadań możemy zrobić dziennie tylko tyle, na ile pozwala nam nasz poziom awanturniczości.
W lewym rogu karczmy siedzi Hazardzista. Można zagrać z nim w 3 kubki o złoto. Niestety ciężko z nim wygrać.
W karczmie można również znaleźć drzwi do Toalety Bogów (dostępna od 100 poziomu). W znajdującym się tam kibelku można spłukać swoje przedmioty, za co możemy dostać inny przedmiot lub artefakt.
- ARENA - można tu się pojedynkować z innymi graczami i zyskać (lub stracić) złoto i cześć
- WARTA - tu można podjąć się pracy wartownika. To sposób na dodatkowe fundusze. Jeżeli chcemy rozpocząć wartę wystarczy przesunąć suwak na ilość godzin jaką ma pracować postać.
- ZBROJOWNIA - tutaj można zakupić uzbrojenie dla naszej postaci
- GABINET MAGII - tutaj można zakupić magiczne miksturki, pierścienie czy amulety dla naszej postaci. Dodatkowo warto zauważyć ze na półce w gabinecie magii stoi Niepozorna Księga (kryje się tam kociołek czarownicy, ale o tym w kolejnym poradniku).
- STAJNIA - prawdziwy rycerz powinien mieć swojego wierzchowca. Tutaj można go wynająć na całe 14 dni. Wierzchowiec skraca czas robienia misji o 10%, 20%, 30% lub 50%
- DR ABAWUWU - czyli Koło Fortuny. Codziennie można zakręcić kołem za darmo 1 raz. Można wygrać złoto, grzyby, surowce, przedmioty. Każde kolejne zakręcenie kosztuje 1 grzybka.
- GRZYBIARZ - to właśnie tutaj można zakupić walutę premium, czyli Grzybki.
- GILDIA - jak nie lubisz grać samemu, dołącz do gildii. Organizowane są tu wojny między gildiami. Możesz dzięki niej korzystać z bonusów do doświadczenia i złota zdobywanego z misji. Im wyższy poziom rozwoju, tym wyższe bonusy.
W gildii znajdują się 3 rangi osób. Lider, czyli najważniejsza osoba w gildii. Ma największe uprawnienia ze wszystkich. odpowiedzialny za oficerów, członków i opis gildii, najważniejsza osoba. Kolejni są oficerowie. Mają oni możliwość atakowania innych gildii, rozpoczęcia wypraw na lochy. No i oczywiście reszta graczy. Nie mają uprawnień jak Lider czy Oficerowie, ale są równie ważni. To oni biorą udział w atakach czy obronach gildii.
- SALA CHWAŁY - jest to ranking graczy i gildii.
- LOCHY - wiedzieliście, że w lochach siedzą potwory? Schodzimy do nich, aby je pokonać i zabezpieczyć przed nimi kolejne poziomy lochów. Z potworów wypadają często bardzo dobre przedmioty, a nawet artefakty.
W kolejnych artykułach postaram się przybliżyć wam dokładniej czym jest Klaser, Toaleta Bogów, Niepozorna Księga oraz jak wygląda życie w gildii.