Spellforce -> Wszystko o rasach
Ludzie- najłatwiejsza oraz najczęściej spotykana rasa podczas gry. Nie wymaga ona praktycznie żadnych umiejętności, dostępna jest już na starcie gry. Surowce są tutaj bardzo łatwo dostępne, wyjątkiem jest tylko Aria, której bardzo często brakuje. Ludzie posługują się 5 surowcami – drewno, żelazo, Kamień, aria, żywność. Rasa ta ma bardzo duże zróżnicowanie w wojsku. Znajdują się tu wojownicy z bronią białą np rekruci, czy zbrojny, postacie dystansowe np strzelec oraz magowie np mentat.
Krasnoludy- rasa ta cechuje się niezwykłą siłą oraz niesamowitymi budynkami. Ich głównymi surowcami jest Kamień, żelazo, księżycowe srebro oraz żywność. Z takimi atutami wiadomo, że krasnoludy świetnie radzą sobie w walce wręcz, a zdecydowanie gorzej w walce dystansowej. Ponad to jest tu tylko jedna jednostka, która posiada leczenie, a jest ono bardzo słabe. Za każdego zabitego przeciwnika, krasnolud awansuje jeden poziom wyżej, maksymalnie do 5.
Ork- przechodzimy do rasy mroku, która jest jedną z trudniejszych do gry. Orkowie posiadają słaby pancerz, brak leczenia oraz fatalne budynki. Do wybudowania ich potrzebne jest drewno, które jest ciężkie do zdobycia. Oprócz niego potrzebne jest również żelazo, lenya oraz żywność. Świetnymi jednostkami są ogniomistrze oraz szamani, które posiadają bardzo silne zajęcia. Gdy ork posiada mniej niż 25% życia, włącza mu się tryb ucieczki.
Mroczne elfy- najsilniejsza rasa w całej grze. Potężna militarnie jak i gospodarczo, a to wszystko przez wspaniałe wieże, które zadają ogromne obrażenia od czarnej magii. Mroczne elfy bardzo dobrze radzą sobie w walce wręcz oraz w magii. Potrzebne surowce to kamień, żelazo, żywność, księżycowe srebro oraz aria. Niestety nie mają żadnych jednostek posługujących się łucznictwem. Każdy wróg, który zostaje zabity przez mrocznego elfa w nocy staje się szkieletem, który walczy po stronie właśnie tej rasy. Niestety autorzy gry nie zapewnili mam zbyt długiej rozgrywki tej rasą, a pomaga nam ona w naszej przygodzie tylko pod koniec kampanii.