Spis najczęsciej modyfikowanych gier
Poza główną klasyfikacją i pominiętymi, honorowe miejsca należą się grze Minecraft. Liczba modyfikacji jest najpewniej rekordowa, lecz nie mają wsparcia żadnej strony poza tymi wyspecjalizowanymi. Ciężko policzyć jak dużo jest modyfikacji, ponieważ niektóre pochodzą od tego samego autora, ale znajdują się na różnych stronach. Dzięki prostocie języka Java i pikselowej grafice nawet dzieci mogły robić proste modyfikacje dodające przedmioty. Przez co mody są inne, ale na pierwszy rzut oka wszystko wygląda jak jedna wielka kopia
3. Fallout: Tutaj seria gier ma dość podobne wyniki- łącznie ponad 50 tyś modyfikacji. Niektóre z New Vegas i Fallout 3 pokrywają się. Otwartość świata w tych grach pozwoliła moderom na rozwijanie każdego aspektu. Nie tylko tworzenie dodatkowych broni i przedmiotów, ale także wykorzystywanie pustek w mapie. Tworzyli tam dodatkowe poziomy lub po prostu dzieła sztuki z ich przepełnionej wyobraźni. Silnik gry cierpiał, jednak przez to. Właśnie tutaj pierwszy raz zaczęto głośniej mówić o "wywalaniu do pulpitu" z powodu zbyt dużej ilości modyfikacji.
1.The Elder Scrolls: Skryrim -około 130 tysięcy przy założeniu, że część modów z Warsztatu Steam i Nexus pokrywa się. Sam Oblivion, który nie tylko jest starszą grą, ale i nie otrzymał wsparcia Steam posiada około 30 tyś plików z modami. Pokazuje to z przykładem Counter-Strike: Global Offensive jak potężne jest narzędzie stworzone przez Steam. Jakość modów jest różna. Mamy tutaj mody kosmetyczne, mody zabawne, mody użyteczne, ale także pełno modów, których używanie jest praktycznie bezsensowne, jeśli nie niemożliwe. Każdy mod ma mody z ,którymi jest zgodny, ale też takie z którymi kolizja niszczy grę. Nie możemy wgrać modu zastępującego smoki na szkielety smoków, jednocześnie z modem zastępującym te same smoki na bohatera bajki ,,Tomek i przyjaciele". Nie sprawi to, że zobaczymy kości pociągu, tylko okienko z kodem błędu. Różnorodność i złożoność modyfikacji spowodowała powstanie modyfikacji kontrolujących mody. W Skyrim Special Edition twórcy byli już przygotowani i sami zaaplikowali to rozwiązanie do swojej produkcji