Jednostki w Stronghold Kingdoms
Kupcy:
Kupcy służą nam do handlowania na różnych targowiskach w celu uzyskania złota oraz do wysyłania różnych surowców, broni, dóbr luksusowych czy żywności do swojej drugiej lub czyjejś wioski. Na początku gracz może handlować tylko we własnej gminie, jednak rozwijając badania w dziedzinie handel możemy handlować na terenie hrabstwa, państwa, a nawet na całym świecie. Żeby uzyskać kupców, musimy przeprowadzić badanie w dziedzinie gildie kupieckie. Na początku możemy mieć tylko jednego kupca, jednak rozwijając tę dziedzinę możemy ich uzyskać max 5 na jedno targowisko. Jeden kupiec zajmuje nam 10 miejsca na jednostki, przez co mamy mniej miejsca w zamku na wojska.
Głównym zadaniem zwiadowców jest gromadzenie surowców z mapy świata oraz ich odkrywanie (za odkrycie dostajemy 520 honoru, jeśli surowiec był w obrębie czerwonego kółka na mapie). Mogą także przeprowadzać zwiad w wioskach innych graczy (jeśli gracz, do którego wysyłamy zwiad ma dobrze rozbudowany zamek, to jest mała szansa, że zwiad się powiedzie). Można również wysłać zwiad do legowisk wilków, obozów rozbójników czy zamków SI. Żeby uzyskać zwiadowców, trzeba przeprowadzić badania w dziedzinie zwiadowcy. Jeden zwiadowca zajmuje 1 miejsce na jednostkę oraz kosztuje 100 sztuk złota. Można też zwiększać szybkość zwiadowców badając jeździectwo i ilość surowców, który jeden zwiadowca może zebrać badając pojemność sakw.
Mnisi:
Mnisi w tej grze spełniają różne role. Żeby ich mieć, trzeba zbadać teologię na 5 poziom i wyświęcenie na 1.
-leczenie zarazy - mnisi mogą leczyć nam zarazę w gminie. Żeby tę opcje uzyskać, trzeba zbadać teologię na 6 i chrzest na 1. Każdy mnich na początku leczy 3 punkty zarazy.
-wpływanie na wybory - mnisi mogą wpływać na wybory na wójta zwiększając lub zmniejszając komuś liczbę głosów.
-zmniejszenie popularności - działa tylko w stolicach gmin, obniżając popularność we wszystkich wioskach w gminie.
-zwiększenie popularności - działa tylko w stolicach gmin, podwyższając poziom popularności we wszystkich wioskach w gminie.
-zapobieganie atakom - mnisi za pomocą interdyktu mogą chronić wioskę lub stolicę przed atakami innych graczy. Działa 4 godziny.
-ekskomunika - gdy na wioskę zostanie nałożona ekskomunika, gracz nie może z niej wysyłać mnichów.
- rozgrzeszenie - skraca czas nałożonej ekskomuniki na wioskę.