Kapitanowie w Stronghold Kingdoms
Kapitanowie mają największą wytrzymałość ze wszystkich rodzajów wojsk. Można też wysłać kilku kapitanów i każdemu dać inny rozkaz taktyczny.
Dodatkowo musimy mieć na uwadze, że są oni nam niezbędni do przejmowania/burzenia wiosek, więc kluczowe jest, żeby przeżyli.
OPÓŹNIENIE:
Tutaj nie trzeba przeprowadzać żadnych badań, kapitanowie mają ją już od samego początku.
- opóźnia armię w obszarze 5x5 wokół kapitana
OKRZYK WOJENNY
Tutaj musimy zbadać taktykę na 1 poziomie
- Leczy wojska wokół kapitana w obszarze 5x5. Są to niewielkie leczenia, które trwają dosyć długo
- Kapitan jest leczony dwa razy bardziej niż reszta wojsk
- Jeśli jednostki są leczone, pojawia się nad nimi zielony znak plusa
SALWA STRZAŁ:
Trzeba tutaj zbadać taktykę na 2 poziomie
- wystrzeliwuje strzały w dane miejsce
- są to wielokrotne strzały, które trwają kilka sekund
- kapitan w tym czasie nie ruszy do przodu
- celowanie wygląda tak samo, jak celowanie przy użyciu katapult. Salwa strzał ma taki sam zasięg jak katapulty.
...
OKRZYK BITEWNY:
Tutaj musimy zbadać taktykę na 3 poziomie
- Wojska wokół kapitana w obszarze 5x5 niszczą mury, bramy i fosy z o wiele większą siłą
- Czerwony wykrzyknij pojawi się wokół jednostek, które będą pod wpływem tej mocy
SALWA Z KATAPULT:
Żeby mieć dostęp do salwy z katapult, musimy zbadać taktykę na 4 poziom
- Wystrzeliwuje kamienie kilkakrotnie w dane miejsce przez okres kilku sekund
- Kamenie z salwy zadają więcej obrażeń, niż zwykłe katapulty
- Kapitan nie ruszy do przodu podczas salwy
- Celowanie wygląda tak samo jak przy użyciu katapult
Moim zdaniem te taktyki są kompletnie zbędne podczas podbijania wiosek. Jedyna taktyka, która w miarę się przydaje, jest salwa z katapult podczas ataku na któryś z zamków SI.