Wojska w Stronghold Kingdoms
- uzbrojony chłop - jest to najsłabsza jednostka w grze. Jest dostępna od samego początku gry. Na samym początku przydaję się w ataku i w obronie, jednak później służy głownie jako mięso armatnie (np. przy atakowaniu legowiska wilków ustawiamy chłopów z przodu, żeby ściągnęli na siebie wilki, a łucznicy w tym czasie ich ostrzeliwują). Do ich rekrutowania wystarczy jeden bezrobotny wieśniak i 3 sztuki złota, więc tyle co nic. Nawet badania nie są potrzebne, żeby ich rekrutować.
- łucznicy - Jest to jedyna strzelająca jednostka w grze. Łucznicy są NIEZBĘDNI to obrony zamku. Przydają się również w ataku do ostrzeliwania łuczników ...

- pikinier - są pierwszym z dostępnych dla nas jednostek z pancerzem. Są dobrzy do obrony jak i do ataku. Do ataku służą głownie do ściągnięcia na siebie ostrzału wroga. Do rekrutowania ich potrzebna nam jest ranga 11, zbadanie dowodzenia na poziom 3 i piki na poziom 1, 50 sztuk złota, jednego bezrobotnego wieśniaka, piki i zbroi. Pik tworzy nam tokarz (zbadanie produkcji broni na 3 i tokarstwa na 1), zaś zbroje płatnerz ( produkcja broni 2 i produkcja zbroi 1).


- katapulty - jedyna broń oblężnicza w grze. Służy do niszczenia struktur zamkowych (oprócz fos i wilczych dołów). Katapulta jest nam niezbędna do oblężeń na zamek nieprzyjaciela. Do rekrutacji potrzeba nam rangi 15, zbadania dowodzenia na 5 i katapult na 1, 200 sztuk złota, wieśniak i 1 katapulta (tak dokładnie do rekrutacji katapulty jest nam potrzebna katapulta). Katapulty tworzy się w warsztacie oblężniczym (produkcja broni 5 i mechanika oblężnicza 1) .
-kapitan - jest to jednostka "poboczna" lub "dodatkowa". Kapitanowie są niezbędni do zakładania nowych wiosek , podbijaniu i burzeniu wiosek. Kapitanowie dają też dostęp do różnych umiejętności (badanie taktyka). Do zwerbowania kapitana potrzebna nam jest ranga 12, zbadanie przywództwo na 1 i kapitanowie na 1, wieśniak i 1000 sztuk złota (+1000 złota za każdego posiadanego kapitana).