Super Mario World jest super!
Nasz Mario powraca.
Po 10 latach powstał Lunar Magic, którym można edytować SMW*.
Ech... tyle rzeczy doszło, a niektóre wyrzucili. Przykładem jest pióro**. Jedynie jak masz e-reader***, jakąś tam funkcję i konsolę Game Boy Advance to pióro wróci w SMA4****. Na pewno znajduje się on w grze SMA2*****.
Księżyc był w niewielu wersjach. W tej produkcji znalazło się ich aż 7.
Super Mario World jest najbardziej grywaną grą na konsoli Super Nintendo Entertainment System (SNES)!
*Super Mario World właśnie.
**Bonus pozwalający naszemu bohaterowi polecieć.
***Czytnik kart pozwalający na odblokowanie dodatkowej zawartości i gier. Okazał się wtopą i został anulowany w 2008 roku.
****Super Mario Advance 4 - nie zostało to udowodnione. Podejrzewam, że była to wpadka podczas pisania. Ze względów osobistych postanowiłem ten kawałek zostawić.
*****Super Mario Advance 2 - port SMW na konsolę Game Boy Advance.
Doublegrab (z ang. podwójne podniesienie, słowo slangowe) - najłatwiejsze i nie potrzeba większej filozofii, by to zrobić. Po prostu 2 przedmioty, najlepiej trampolina i skorupa. Youtuber o nicku SuperLuigi142 dobrze to udokumentował na swoim wideo.
Shelljump (z ang. skok na skorupie) - Trudniejsze. Też łatwe, poćwiczymy już na Wyspie Yoshich 1. Polega na odbiciu się od skorupy.
P-switch jump (z ang. skok na P-guziku) - trudne. Lepiej w Super Demo World* na planszy Misty Isle 2 (Mglista Wyspa 2), z użyciem planszy bonusowej wskakiwać na nie.
Walljump (z ang. skok po ścianie) - Trudne, bardzo trudne. Naprawdę wymagający trik, o wiele prostszy do wykonania w SMB**
Keyjump - Tu jest trudno. Bardzo trudno. HIPER TRUDNO. Wow, 100 takich trzeba aby przejść planszę.
*Romhack gry.
**Super Mario Bros - tytuł z 1985 roku. Opisywana tu gra jest czwartą częścią.
Grzybek - punkt wyjścia i podstawa całej hierarchii. Nasz bohater po nim rośnie.
Pióro - narzędzie do latania. Czasem ujawnia sekrety i 3-UP.
Kwiatek "plucia" - zbija Goomby**, Rexy**, Koopy**. :)
Bonusy - 1 lub 3-up. Grzybek lub księżyc.
Mapka bonusów:
Top Secret Area - poziom za domem strachu w świecie drugim. Znajdują się tam 2 pióra, 2 kwiatki i Yoshi.
Bonusowa gra - plansza otwierana za zdobycie 100 gwiazdek na mecie. Można zdobyć nawet 8 żyć!
Forest Fortress - Za kulami ognia jest 9 POJEDYNCZYCH ŻYĆ! Jest to najwięcej w całej grze bez korzystania z błędów.
*Potoczna nazwa Mario.
**Potwory w grze.
Romhacking i związane z nim ciekawostki
Plansze nie-edytuj to np. 0 i 100.
Jak je przerobisz, to pomyśl aby dać exit - kula* i meta** to reset. Tylko przycisk (ten wielgachny)*** i klucz**** to wyjście. Ja też edytowałem i się tak skończyło.
Błędy z tym związane:
Yoshi***** i jego głowa. Nasz kochany koniozaur będzie się psuł w przypadku pojawienia się mniejszej wersji na planszy. Zamiast głowy wyrośnie mu dziecko. Prawie jak w animacjach Cyriaka.
*Kula kończąca pionowe plansze.
**Linia kończąca zwykłe plansze.
***Przycisk wysyłający klocki do poziomów.
****Klucz kończący planszę sekretnym wyjściem.
*****Koniozaur występujący w Super Mario World i wyżej.
UWAGA: Recenzja została znacznie poprawiona względem oryginału. Gdyby wystąpiły jakieś wątpliwości co do autorstwa, proszę o wiadomość na PW. Dziękuję.