Która klasa jest dla Ciebie?
Dziś chciałbym pokrótce przedstawić wam listę postaci z TF2 oraz cechy, wymagane u grającego określoną z nich. Oczywiście są to moja subiektywna opinia i jest bardzo możliwe, że mogę się miejscami trochę mylić jednak grając w tę grę już wiele lat myślę, że trochę wiem. Nie ma się więc co martwić jeśli grasz jakąś postacią zupełnie inaczej niż ja to opisuję ale powinieneś przemyśleć czy na pewno grasz nią prawidłowo ;)
Okej, a więc na początek trochę ogólnej teorii. W Team Fortress 2 mamy do dyspozycji 9 klas: Skauta, Żołnierza, Pyro, Demomana, Grubego, Inżyniera, Snajpera, Szpiega i Medyka, należą oni do 3 grup tj. Atak, Obrona i Wsparcie. Podział ten jednak niewiele ma wspólnego z realiami gry, ponieważ bazy można równie dobrze bronić przy pomocy ofensywnego Pyro, a wrogi punkt przejmować w teorii defensywnym Grubym.
Żołnierz – najważniejszą cechą dla tej klasy jest umiejętność strzelania z odpowiednim wyprzedzeniem, ponieważ rakiety z jego wyrzutni w porównaniu z innymi pociskami lecą dość wolno.
Pyro – moim zdaniem jest to absolutnie najłatwiejsza klasa. Wystarczy się po prostu zbliżyć do przeciwnika na odległość płomienia z miotacza i kill gwarantowany.
Demoman – tutaj dużo zależy zarówno od szczęścia jak i umiejętności odbijania granatów od ścian.
Gruby – ta postać z powodu dużej ilości HP jest w stanie wybaczyć naprawdę wiele musimy tylko pilnować stanu naszej amunicji oraz aby ktoś (zwłaszcza Szpieg) nie próbował zabić naszego Medyka, oczywiście o ile go mamy.
Inżynier – grając tą klasą najważniejsze to dobrze ulokowane działko (niech Ci nawet nie przyjdzie do głowy, żeby postawić je obok innego działka) oraz ochrona go przed Szpiegiem po wybudowaniu działka dobrze jest gdzieś w pobliżu ulokować zasobnik, a na końcu teleport.
Snajper – jak w każdej grze do grania snajperem trzeba mieć po prostu refleks oraz "to coś". Ale jak w każdej klasie im dłużej tym lepiej grasz, więc refleks po czasie wyrobi się sam.
Szpieg – podobnie jak Skaut jest to dość krucha postać ale dzięki swoim mechanikom można łatwo uciec z opresji, Aby być dobrym szpiegiem trzeba potrafić w odpowiednim momencie zrzucić kamuflaż i zabić jak najwięcej ludzi ( w przypadku pary Grubego i Medyka najpierw należy zabić Medyka, a potem Grubego).
Medyk – grając nim musisz właściwie obierać cel leczenia i Ubera, najczęściej jest to Gruby ale jeśli wszystko z nim w porządku dobrze jest uleczyć pobliskiego kamrata.
Pozdro Banankowicze :)