Opis postaci i małe porady
-Scout jest to najszybsza postać w grze oraz ma 125hp.Ma podwójny skok czyli będziemy mogli przeskakiwać obiekty lub wskakiwać na nie. 2x razy szybciej przejmujemy punkty kontrolne lub pchamy wózek z bombą. (Reszta klas tak nie może.) Jest uzbrojony w dubeltówkę, pistolet oraz kij. Dubeltówka - Ma bardzo duże obrażenia na krótkim dystansie , ma szeroki rozrzut i nie warto ją używać na dalekim dystansie, więc musimy podejść do przeciwnika. Pistolet nadaje się na dalekie odległości. Bądź w ciągłym ruchu żeby przeciwnicy mieli problem trafienia ciebie.
-Żołnierz jest uzbrojony w wyrzutnie rakiet, strzelbę oraz saperkę. Dzięki wyrzutni rakiet możesz robić rakietowe skoki wystrzeliwując rakietą pod nogi i znajdywać się w danym miejscu szybciej leczy przy tych skokach trochę tracimy życia. Zależy czy robisz to pod nogami czy z odrobiną odległości. Celując w przeciwnika staraj się trafiać pod ich nogi żeby wyrzucić w powietrze i mieć pewność że zadasz im obrażenia ale uważaj gdy przeciwny pyro będzie przed tobą nie strzelaj w niego rakietami bo on może odbić sprężonym powietrzem i zamiast w niego trafić on odbije i zada tobie obrażenia więc zmień broń na strzelbę i go zabij. (Żołnierz ma 200hp)
-Pyro jest uzbrojony w miotacz ognia, strzelbę oraz, siekierę. Jest dobry w ataku jak w obronie. Dzięki miotaczowi ognia możesz wykrywać wrogich szpiegów którzy są niewidzialni lub są przebrania za sojusznika lub ciebie. Miotacz ognia zadaje duże obrażenia na blisko więc możesz szybko zabić przeciwnika ale szybko kończy się paliwo więc pamiętaj o paczkach z amunicją. Pyro może odbijać wrogie rakiety, granaty lub strzały z łuku. Jeśli gonisz przeciwnika i twój ogień go nie dosięga zmień na strzelbę aby go zabić. Miotacz ognia nie zadaje żadnych obrażeń pod wodą więc zmień na strzelbę lub siekierę. (Pyro ma 175hp)
-Gruby jest uzbrojony w minigun, strzelbę oraz pięści. Gruby ma najwięcej życia lecz jest bardzo wolny i łatwo go zabić.Najlepiej chodź z medykiem który cię leczy i daje dodatkowe życie oraz robi cię niezniszczalnym na parę sekund.Minigun jest niecelny lecz szybko wystrzeliwuje pociski i pamiętaj gdzie są paczki z amunicją oraz apteczki. (gruby ma 300hp)
-Inżynier jest uzbrojony w strzelbę, pistolet, klucz, PDA Knostrukcji oraz PDA destrukcji. Inżynier jest to klasa najlepiej sprawująca się jako obrońca oraz wsparcie. Może on budować działka, teleportery oraz zasobniki (tylko po jednej konstrukcji), ale potrzebuje do tego metalu którego możemy zdobyć zabijając przeciwnika lub podnosząc paczki z amunicją. Działko ma 3 poz. 3 poziom jest najgroźniejszy dla przeciwnika. Pamiętaj że działo strażnicze ma ograniczony zasięg widzenia więc nie stawiaj na otwartym polu tylko na średni dystans lub na krótki. Zasobnik wytwarza metal, amunicję oraz regeneruje życie tobie i sojusznikom możesz go ulepszyć tylko na 3 poz. Dzięki teleportowi możesz teleportować szybo się do swoich konstrukcji lub teleportować na linie frontu swoich sojuszników dzięki czemu możesz szybko wygrać. Uważaj na szpiegów którzy z saperami mogą podłożyć na twoją konstrukcje i ją zniszczyć. Dzięki kluczowi możesz zniszczyć taki saper. (Inżynier ma 125hp)
-Snajper jest uzbrojony w karabin snajperski, PM, Kukri. Snajper może zabijać z dalekiej odległości i zabijać jednym strzałem. Aby zabijać jednym strzałem musisz trafiać w głowę lub naładować snajperkę na 100% aby zadać maksymalne obrażenia i mieć 100% że zabiłeś przeciwnika. Uważaj na plecy bo szpiedzy jednym dźgnięciem w plecy mogą cię zabić. Od czasu do czasu sprawdzaj czy nikt podejrzanie się nie kręci. Na wszelki wypadek sprawdzaj strzelając do niego z PM lub używają kukri. (Snajper ma 125hp)
-Szpieg Jest uzbrojony w Rewolwer, nóż, zestaw przebrań (każdej klasy), zegarek niewidzialności oraz saper. Dzięki zegarku niewidzialności możesz być niewidzialny ale za to nie możesz zabijać gdy jesteś niewidzialny. Nie wpadaj na przeciwników wtedy pokarze się twoja sylwetka i mogą cię zabić. Gdy jesteś niewidzialny używaj zestawu przebrań aby się przebrać za przeciwnika i wtargnąć w jego szeregi. Dzięki zaperowi możesz zniszczyć konstrukcje inżyniera ale nie możesz tego robić gdy jesteś niewidzialny. Staraj się zachodzić przeciwników od tyłu i dźgając ich w plecy zadasz im maksymalne obrażenia. Gdy jesteś przebrany np: za grubego i leczy cie wrogi medyk może użyć na ciebie ÜberCharge* :). (Szpieg ma 125jhp)