Recenzja na temat gry Team Fortress 2.
O co chodzi w Team Fortress 2?
Otóż to banalnie proste! Do wyboru mamy dwie drużyny - RED oraz BLUE. Skrót RED oznacza - Reliable Excavation & Demolition a BLUE - Builders League United. Postaci w każdej drużynie są takie same, nie różnią się żadnymi mocami, lepszymi skillami. Gra jest darmowa na steamie, ale za to na rynku społeczności Steam możemy dokupić różne ubrania, bronie, cieszynki, akcesoria. Przedmioty mogą być różnej jakości i też mogą różnić się ceną. Bronie zakupione na rynku Steam mogą mieć różną jakość - od najlepszej do najgorszej.
- Kontrola punktów: Gracze przejmują punkty na mapie i kto pierwszy przejmie wszystkie punkty wygrywa rundę.
- Zdobądź flagę: Trzeba wykraść aktówkę z bazy przeciwnika.
- Arena: Drużynowy "deathmatch", drużyny muszą się nawzajem wyeliminować. Po śmierci nie ma odrodzenia.
- Pchanie wózka(wyścig drużyn) - Drużyny pchają wózek przez punkty kontrolne aż do ostatniego punktu kontrolnego. Gracze muszą się nawzajem eliminować. W końcu - "Kto pierwszy ten lepszy".
- Roboty kontra ludzie: Gracze dołączają do drużyny RED i muszą bronić nadchodzących fal robotów. Podczas całej gry trzeba ulepszać swój ekwipunek. Im większa fala tym cięższe roboty do pokonania.
- Średniowieczny(Medieval): W tym trybie drużyny posiadają jedynie miecze oraz kusze. Są dwie drużyny w których jedna atakuje zamek (w zamku jest punkt kontrolny - ostatni), a przeciwna drużyna go broni.
- Specjalna przesyłka(Special Delivery): w tym trybie gracze zdobywają tzw. Australium i muszą dostarczyć go do rakiety.
- Król wzgórza: Obydwa teamy muszą zdobyć jeden punkt kontrolny i ochronić go przed przeciwną drużyną przez 3 minuty.
- Pchanie wózka: Tutaj jeden team popycha wózek z ładunkami wybuchowymi przez punkty kontrolne a drugi nie może dopuścić do dopchania wózka do ostatniego punktu kontrolnego.
Skaut - uwielbia baseball - możemy to stwierdzić po jego standardowym ekwipunku(piłka do baseballa oraz kij basebollowy). Wyróżnia go podwójny skok oraz szybsze poruszanie się niż inne klasy. Posiada mniej życia niż inne postaci.
Żołnierz - dobrze uzbrojony. Jego standardowy ekwipunek to: wyrzutnia rakiet, strzelba, łopata - możemy stwierdzić, że to patriota. Jest dobrym atakującym, może się wybić w powietrze i z góry strzelać do przeciwników, ale też do obrony. Swoimi strzałami może odpychać przeciwników z ziemi. Jest wolniejszy niż reszta postaci.
Pyro - Po jego ekwipunku możemy stwierdzić, że kocha ogień. Z innego punktu widzenia możemy stwierdzić, że to jakiś psychopata z miotaczem ognia oraz siekierą. W jego miotaczu ognia jest też sprężone powietrze (może ono odbić lecącą rakietę w stronę PYRO), może odrzucić przeciwnika w chwili zagrożenia.
Demoman - Zapalony "bomba man". Posiada wyrzutnie bomb jak i bomb samoprzylepnych. Może się wybić w powietrze i atakować wrogów z góry.
Gruby - Jak sama nazwa wskazuje jest gruby. Posiada 300 punktów życia i broń maszynową. Ciężki do zabicia. Najłatwiej zabić go w plecy.
Inżynier - buduje konstrukcje takie jak działko - strzela do przeciwnej drużyny, teleport - teleportuje z wejścia teleportu do wyjścia, zasobnik - leczy i uzupełnia amunicje.
Medyk - Leczy sojuszników. Posiada mało punktów życia. Podczas leczenia uzupełnia super moc którą jest niezniszczalność na parę sekund.
Snajper - Uzbrojony w snajperkę, pistolet maszynowy oraz nóż. Preferowany do walki z dystansu. Podczas celowania lunetą uzupełnią krytyczny strzał który zadaje o wiele więcej obrażeń niż po szybkim strzale.
Szpieg - Posiada bardzo mało życia i jest przez to łatwym celem do zabicia. Posiada rewolwer, nóż, elektrosaper. Posiada 2 super moce. Pierwszą super mocą jest przebranie się w każdą postać a drugą dźgnięcie w plecy przeciwnika zabijając go jednym trafieniem.