Snajper, czyli postać na dalekie dystanse!
Cechy snajpera:
Posiada bardzo mało życia (125hp).
Jest wyposażony w snajperkę, która może być zabójcza nawet dla grubego.
Wyposażenie:
Jest snajperem, czyli główną bronią jest snajperka. Jej moc jest tak potężna, że większość wrogów potrafi zabić po jednym strzale. Jest to broń na dalekie dystanse.
Bronią pomocniczą jest automatyczny karabinek. Na dalekie odległości jest niecelny, ale w zwarciu może nas uratować przed śmiercią.
Bronią do walki wręcz jest maczeta o bardzo dużej sile obrażeń. Jest tak silna, że wrogiego szpiega możemy zabić po dwóch hitach!
Jeśli graliśmy kiedyś w inną grę, a była tam snajperka, to wiemy, że postać nie nadaje się do bliskiej walki.. Jak już zaczniemy grać snajperem to musimy mieć dobry refleks, potrafić strzelić wrogowi w głowę, mieć oko na dobre miejscówki, w których moglibyśmy się skampić. W Team Fortressie nie ma za bardzo miejscówek dla snipera, w których mógłby siedzieć tam przez dłuższy czas, co wiąże się z tym, że musimy na okrągło zmieniać miejsce z którego będziemy mogli atakować wrogów. Jak gramy snajperem to najlepiej też, żebyśmy mieli kontakt z naszą drużyną.. Dlaczego? Z daleka możemy zauważyć jakiegoś innego snajpera czy też przebierającego się szpiega. Pamiętaj, że czym dłużej celujesz przez lunetę to ładuje Ci się skupienie, które zadaje wtedy wrogowi większe obrażenia.. Aby mieć 100% pewność śmierci przeciwnika celuj w głowę!
Jeśli zdecydowałeś się na grę snajperem to powinieneś mieć oczy dookoła głowy.. Chyba rozumiesz, że jesteś najłatwiejszym celem dla szpiega, ponieważ zachodzi on Ciebie od pleców, a Ty wtedy patrzysz przez lunetę więc nawet nie masz jak zobaczyć czy to Twój sojusznik :)
Pamiętaj, trening czyni mistrza! Początki z tą postacią są trudne.. Musimy ćwiczyć refleks a tego nie wytrenujemy w jeden dzień..
Musisz uważać to co się dzieje w otoczeniu.. Tak naprawdę zgładzić Ciebie może każdy.. Nie celuj na okrągło lunetą, tylko co jakiś czas sprawdzaj czy blisko Ciebie nie ma wroga.. Masz mało HP więc żołnierz może Ciebie zabić na 2 rakiety, pyro spalić w przeciągu 3 sekund, szpieg na raz..
Wrogiego snajpera może zdradzić celownik laserowy.. Jeśli wrogi sniper taki posiada, to wiesz, że jest wcelowany w Ciebie więc nie ma co wychylać.. Chyba, że chcemy walkę na refleks, lecz to on ma przewagę!