Team Fortress 2, czyli genialny hero shooter
Team Fortress 2 jest grą, której nie trzeba nikomu przedstawiać. Jej akcja rozgrywa się między walczącymi ze sobą korporacjami - Blu oraz Red, stworzonymi przez wrogo nastawionych do siebie braci - Blutarch Manna i Redmond Manna. Do poczytania na temat niewątpliwie ciekawej fabuły Team Fortress 2 zapraszam na oficjalną wikipedię - wiki.teamfortress.com, która jest dostępna zarówno w języku angielskim, jak i polskim. Mimo, iż TF2 powstał w 2007 roku (jako jeden z tytułów świetnego The Orange Box'a), to do dziś jest jednym z najczęściej ogrywanych tytułów free-to-play. Nawet współczesne hero shootery jak Overwatch, czy Paladins nie przyczyniły się do znaczącego spadku graczy.
Jako ciekawostkę dodam, że Team Fortress Classic, której następcą jest owy tytuł, był początkowo jedynie modem do innego hitu Valve - pierwszego Half-Lifa.
Jako ciekawostkę dodam, że Team Fortress Classic, której następcą jest owy tytuł, był początkowo jedynie modem do innego hitu Valve - pierwszego Half-Lifa.
Przed rozpoczęciem gry lub po śmierci możemy wybrać jedną z 9 klas postaci. Są one podzielony na 3 rodzaje:
1.Ofensywa:
-Skaut - jest najszybszy z postaci (o 33% szybszy od większości klas). W skład jego domyślnego ekwipunku wchodzi: Dubeltówka, Pistolet oraz Kij (bejsbolowy).
-Żołnierz - jego znakiem rozpoznawczym jest Wyrzutnia rakiet, na której możemy dodatkowo robić tzw. rocket jumpy. Jest wolniejszy od większości klas (wyjątkiem jest Gruby). Oprócz Wyrzutni domyślnie ma Strzelbę oraz Saperkę.
-Pyro - psychopata znany z posługiwania się miotaczem ognia. Możemy też walczyć za pomocą strzelby i toporu strażackiego.
2.Defensywa
-Demoman - posługuje się Granatnikiem, Wyrzutnią bomb samoprzylepnych oraz butelką (jako bronią ręczną).
-Inżynier - mimo strzelby i pistoletu, jego najważniejszymi przedmiotami są PDA konstrukcji, PDA destrukcji oraz Klucz, za pomocą których kolejno: buduje, niszczy oraz ulepsza zasobniki i działka strażnicze.
-Gruby - najwolniejsza, ale także posiadająca najwięcej punktów życia postać. Do walki stosuje Miniguna, Strzelbę oraz Pięści.
3.Wsparcie
-Medyk - jego głównym zadaniem jest leczyć pobliskich sojuszników, co jest możliwe dzięki Medigun, który w trakcie uleczania, ładuje ÜberCharge, czyli energię pozwalającą być mu i leczonej osobie niezniszczalnym. Do obrony własnej służy mu Piła do kości oraz Karabin Strzykawkowy.
-Snajper - jest typowym snajperem (na co wskazuje nazwa). Do jego broni należy Karabin Snajperski, Kukri i PM.
-Szpieg - posiada Rewolwer, Nóż, Zestaw Przebrań pozwalający zmienić wygląd w dowolnego wroga, Zegarek niewidzialności, dzięki któremu staje się niewidzialny oraz Domyślną Konstrukcję, która niszczy maszyny Inżyniera.
Liczbę trybów gry i map pokazuje tabela z oficjalnej wikipedii:
1.Ofensywa:
-Skaut - jest najszybszy z postaci (o 33% szybszy od większości klas). W skład jego domyślnego ekwipunku wchodzi: Dubeltówka, Pistolet oraz Kij (bejsbolowy).
-Żołnierz - jego znakiem rozpoznawczym jest Wyrzutnia rakiet, na której możemy dodatkowo robić tzw. rocket jumpy. Jest wolniejszy od większości klas (wyjątkiem jest Gruby). Oprócz Wyrzutni domyślnie ma Strzelbę oraz Saperkę.
-Pyro - psychopata znany z posługiwania się miotaczem ognia. Możemy też walczyć za pomocą strzelby i toporu strażackiego.
2.Defensywa
-Demoman - posługuje się Granatnikiem, Wyrzutnią bomb samoprzylepnych oraz butelką (jako bronią ręczną).
-Inżynier - mimo strzelby i pistoletu, jego najważniejszymi przedmiotami są PDA konstrukcji, PDA destrukcji oraz Klucz, za pomocą których kolejno: buduje, niszczy oraz ulepsza zasobniki i działka strażnicze.
-Gruby - najwolniejsza, ale także posiadająca najwięcej punktów życia postać. Do walki stosuje Miniguna, Strzelbę oraz Pięści.
3.Wsparcie
-Medyk - jego głównym zadaniem jest leczyć pobliskich sojuszników, co jest możliwe dzięki Medigun, który w trakcie uleczania, ładuje ÜberCharge, czyli energię pozwalającą być mu i leczonej osobie niezniszczalnym. Do obrony własnej służy mu Piła do kości oraz Karabin Strzykawkowy.
-Snajper - jest typowym snajperem (na co wskazuje nazwa). Do jego broni należy Karabin Snajperski, Kukri i PM.
-Szpieg - posiada Rewolwer, Nóż, Zestaw Przebrań pozwalający zmienić wygląd w dowolnego wroga, Zegarek niewidzialności, dzięki któremu staje się niewidzialny oraz Domyślną Konstrukcję, która niszczy maszyny Inżyniera.
Liczbę trybów gry i map pokazuje tabela z oficjalnej wikipedii:
Reasumując Team Fortress 2 jest ciekawą produkcją. Może nie jest pozbawiona wad, do których obecnie z pewnością liczne mikrotransakcje, lecz nawet to nie jest w stanie zepsuć rozgrywki w tej kultowej już grze. Do plusów na pewno należy dodać oprawę graficzną, która przywodzi na myśl chociażby filmy animowane Pixara, a także zróżnicowanie postaci oraz ogromną społeczność, która gwarantuje szybkie znalezienie meczu o każdej porze.
Jeśli w nią nie grałeś to gorąco polecam. Nie zamierzam wystawiać tu oceny liczbowej, gdyż myślę, iż w produkcji tego sortu nie jest to wskazane. Według mnie może nie jest to coś równie dobrego jak Overwatch, ale jeśli chcesz zagrać w hero shootera F2P to się nie zawiedziesz. Zachęcam również do obejrzenia filmików z cyklu "Meet the ...," które dobrze przedstawią ci charakter każdego bohatera przed rozgrywką.
Zostało mi tylko życzyć dobrej zabawy i zaprosić do gry
Jeśli w nią nie grałeś to gorąco polecam. Nie zamierzam wystawiać tu oceny liczbowej, gdyż myślę, iż w produkcji tego sortu nie jest to wskazane. Według mnie może nie jest to coś równie dobrego jak Overwatch, ale jeśli chcesz zagrać w hero shootera F2P to się nie zawiedziesz. Zachęcam również do obejrzenia filmików z cyklu "Meet the ...," które dobrze przedstawią ci charakter każdego bohatera przed rozgrywką.
Zostało mi tylko życzyć dobrej zabawy i zaprosić do gry