Team Fortress 2 - FPS F2P, w który warto zagrać?
Team Fortress 2 to gra typu First Person Shooter (FPS), która jest darmowa (F2P - free to play). Wcielamy się w niej w jedną z dziewięciu klas. W grze możemy wybrać dużo różnych trybów w których nie zawsze chodzi o zabijanie przeciwników (np. w Podaniówce naszym zadaniem jest strzelić więcej goli niż przeciwnik) oraz tryb obrony przeciwko falą przeciwników sterowanych przez sztuczną inteligencję (Mann vs Machines). Gra posiada przyzwoitą grafikę, a animacje występujące w różnych momentach gry pozwalają się nią nieustannie cieszyć (również podczas śmierci). Warto wspomnieć również o tym, że w grze występują apteczki i skrzynki z amunicją, więc często nie musimy się martwić o to, że zabraknie nam tych rzeczy. Jest to bardzo przyjemne rozwiązanie, które pomaga nam niekiedy na uniknięcie śmierci. Ze względu na ilość postaci, trybów i przedmiotów gra może wydawać się skomplikowana. oczywiście można odnieść takie wrażenie, jednak wybór sprzętu nie zmienia aż tak dużo jak można by było się spodziewać, ponieważ w grze głównie liczą się umiejętności, a wybór przedmiotów zależy w dużej mierze od naszych umiejętności i upodobań. Jedynym problemem występującym w każdej strzelance jest brak znajomości mapy. W związku z tym proponuję zacząć od trybów, które są w miarę liniowe (czyli atak/obrona, przejmowanie punktu, lub ładunek).
Teraz omówię postacie dostępne w grze, aby niezdecydowane osoby mogły zobaczyć jak mniej więcej prezentują się postacie i dzięki temu łatwiej podjąć decyzję o ewentualnej grze.
Skaut - najszybsza postać w grze posiadająca podwójny skok i zajmująca wrogie obiekty 2x szybciej niż inne klasy. Posiada jednak małą pulę punktów życia. Uzbrojony w shotguna, pistolet i pałkę (podstawowe wyposażenie które można zmieniać jeżeli mamy inne przedmioty, dotyczy to wszystkich klas)
Heavy - najwolniejsza postać w grze, posiadająca największą ilość punktów zdrowia. Uzbrojony w miniguna, który podczas rozkręcania/strzelania jeszcze bardziej zmniejsza szybkość poruszania się, strzelbę oraz pięści.
Demoman - postać o najszerszych możliwościach gry. Można nim grać całkowicie w zwarciu, atakować z powietrza (wybijanie się z bomb samoprzylepnych) oraz standardowo z poziomu terenu używając podstawowych broni, którymi są: karabin z wybuchowymi pastylkami, które wybuchają po casie lub w momencie kontaktu z przeciwnikiem, karabin z bombami samoprzylepnymi, które można wystrzelić na większą odległość jeżeli dłużej przytrzymamy przycisk strzału, a same bomby musimy zdetonować ręcznie (uwaga bomby mogą być niszczone przez inne postacie), a ostatnia podstawową broń stanowi butelka.
Medyk - postać wsparcia, której głównym celem jest leczenie sojuszników oraz zapewnianie im dodatkowych cech po ich załadowaniu (np. trafienia krytyczne, nieśmiertelność). Jego główny ekwipunek to karabin strzykawkowy, medigun (służący do leczenia sojuszników) oraz piła do kości.
Pyro - postać posiadająca miotacz płomieni, strzelbę oraz topór strażacki. Jego głównym celem jest odpieranie ataków przeciwnika zarówno dzięki strumieniowi sprężonego powietrza jak i samych płomieni miotacza. Zapewnia on bardzo dobrą ochronę przed szpiegami oraz pozwala na szybkie ataki zza rogu, a przy pomocy medyka również na całkowite zniszczenie linii obronnej przeciwnika.
Szpieg - postać potrafiąca się przebierać za innych przeciwników, wchodzić w stan niewidzialności oraz zabijać każdą jednostkę zwykłym uderzeniem w plecy. Jego zadaniem jest działanie na tyłach przeciwnika, zabijanie trudno dostępnych snajperów, unieszkodliwianie urządzeń inżyniera oraz pokonywanie innych problematycznych przeciwników. W jego podstawowym ekwipunku znajdują się rewolwer, nóż, zegarek niewidzialności oraz papierośnica, która pozwala nam na przebranie się za dowolnego wroga (uwaga przebierając się za np. skauta nie stajesz się szybszy więc uważaj za kogo się przebierasz i nie strzelaj kiedy nie masz możliwości pokonania przeciwnika, gdyż spowoduje to ujawnienie się szpiega).
Inżynier - postać z największą liczbą przedmiotów: strzelbą, pistoletem, kluczem, panelem budowy oraz panelem niszczenia. Jego zadaniem jest zapewnianie szybkiego przemieszczania się po mapie (teleporty), zapewnienie amunicji oraz zdrowia sojusznikom (dyspenser) oraz stawianie wieżyczek, które mogą pełnić funkcję zarówno ofensywną jak i defensywną (chociaż najlepiej sprawdzają się w tej drugiej funkcji).
Żołnierz - jedna z najbardziej podstawowych postaci uzbrojona w wyrzutnię rakiet, shotguna oraz saperkę. Można nim grać z poziomu gruntu ale bardzo dobrze spisuje się również w atakach z powietrza (tzw. rocket jump) pozwalające na precyzyjne eliminowanie przeciwników prze maksymalnym poziomie zaskoczenia.
Snajper - moja ulubiona klasa postaci stojąca w ostatniej linii i eliminująca przeciwników strzałami w głowę. Ta postać polega na eliminowaniu możliwie jak największej liczby przeciwników, szczególnie tych znajdujących się daleko od nas. Posada on karabin snajperski, pistolet maszynowy oraz maczetę.
Na końcu chciałbym zaprosić na mój kanał YT, gdzie w przyszłości będzie możliwość dowiedzenia się więcej na temat gry:
https://www.youtube.com/channel/UCqcKybTDEUHZSljIlEbimeQ
Do zobaczenia w grze lub na streamie :)