Żołnierz, czyli mój main - część 1 Podstawy
Jest to klasa typowo pod atak lub defensywe. W moim odczuciu dobrze sprawdza się w zamkniętych i ciasnych pomieszczeniach, ale da się ją grać w otwartej przestrzeni. Co do jej statystyki to posiada ona 200 hp (z nad leczeniem 300 hp) oraz jest dość wolny (szybszy od grubego). Specjalną umiejętnością tej klasy są RAKIETOWE SKOKI, ale je opisze w innym poradniku.
Jak strzelać z wyrzutni rakiet?
Wyrzutnia rakiet to dość śmiercionośna broń. Zadaję ona obrażenia obszarowe, czyli jak trafisz przeciwnika to zadasz mu 100% obrażeń. Uwaga ilość obrażeń spada wraz z odległością. Na początku polecam strzelać pod nogi graczy, gdyż to zapewni nam że na pewno trafimy. Gdy już poczujemy się pewniej możemy próbować strzelać w przeciwnika, ale musimy wtedy brać poprawkę na to że on się porusza i stosunkowo wyprzedzić celownik aby go trafić (Patrz zdjęcie 1).
Taktyki:
Jak wspomniałem wcześniej Żołnierz może atakować lub też bronić danego punktu.
Atak - Trzymaj się zawsze w grupie albo przeprowadź zasadzkę na przeciwnika. Staraj się atakować w ciasnych i zamkniętych pomieszczeniach, gdyż zadasz więcej obrażeń. Atakuj klasy takie jak Gruby, Żołnierz, Medyk oraz miejsca gdzie stoi Inżynier wraz z działkiem i zasobnikiem. Co do zasadzek polecam atakować przeciwnika od tyłu, ponieważ wtedy próbuje się on wycofać do przodu, a tam stoją nasi sojusznicy.
Obrona - Staraj się atakować najbliższych przeciwników. Spróbuj tak ustawić się żeby mieć dany punkt do ochrony jak najbliżej siebie i za bardzo siebie też nie wystawiać się na atak wroga oraz mieć pod ręką apteczkę lub paczkę z amunicją. Pierwszymi do odbicia naszego punktu będą zazwyczaj Skauci dlatego musimy ich jak najszybciej zneutralizować. Należy też uważać na plecy, gdyż może nas podjeść wrogi szpieg.
a) Do normalnej gry
1. Wyrzutnia rakiet
2. Sashimono straceńca
3. Plan ucieczki
Gram tym zestawem najczęściej, gdyż po prostu jest prosty w obsłudze. Wyrzutnia standardowa (większość podstawowych broni w TF2 jest najlepsza). Sashimono straceńca pozwala po naładowaniu furii i odpaleniu sztandaru zwiększyć szybkość Żołnierza, a także przy strzale we wroga daje mu +15 hp. Plan ucieczki pozwala na szybka ewakuację z pola bitwy. Poniżej 40 hp biegnie on naprawdę szybko. Niestety jest on wtedy bardzo podatny na obrażenia, a także Medyk leczy nas bardzo wolno. Łącząc niski poziom hp, Plan ucieczki i Sashimono straceńca dostajemy zestaw do ekspresowej ucieczki z pola bitwy do bazy ewentualnie do najbliższej apteczki lub Medyka.
2) Atak z góry
1. Atak powietrzny
2. Spadochronowy skoczek
3. Plan ucieczki/ Ogrodnik z arnhem
Zestaw używany prze zemnie raczej do zabawy, a nie do poważnej gry. W czasie RAKIETOWEGO SKOKU (a nie zwykłego podskoku) pozwala nam wystrzeliwać bardzo szybko pociski. Przy każdym zabójstwie dodaje nam dodatkową pojemność magazynka. Dzięki spadochronowi możemy wykonywać nalot na wrogich snajperów (np. mapa 2fort czy Dustbowl). Do do broni do walki wręcz można użyć już wcześniej opisanego prze zemnie Planu ucieczki albo ogrodnika z arnhem.
1. Celny strzał
2. Sashimono straceńca/Sztandar chwały
3. Plan ucieczki
Używam tego zestawu do niszczenia baz wrogiego Inżyniera, gdy nie mogę z jakiegoś powodu zniszczyć go za pomocą zwykłej wyrzutni rakiet. Celny strzał jest dość śmiercionośną bronią w rękach doświadczonego gracza. Zadaje ona aż 25% więcej obrażeń, a pocisk leci aż o 80% szybciej. Niestety ale wszystko musi mieć jakieś minusy. W tym wypadku jest to Pole rażenia (zmniejszone o 70%) i prędkość pocisku. Na początku trzeba mieć na uwadze, że pocisk leci bardzo szybko. Polecam w tym przypadku potrenowanie na botach na meczach offline, a dopiero na graniu na serwerach. Wracając do tematu ta broń niszczy wrogie działko na 2 strzały, niezależnie od odległości. Co do Sztandaru to zależy od was czy wolicie mieć leczenie (Sashimono straceńca), czy też w razie konieczności walki minikrytyki (Sztandar chwały).
D) Trolldier (Dla zaawansowanych)
1. Rakietowy skoczek
2. Miażdżyciele
3. Ogrodnik z arnhemn
Przyznaję się od razu rzadko gram tym zestawem, ponieważ trzeba mieć opanowane rakietowe skoki. Rakietowy skoczek nie zadaje w ogóle obrażeń ani nam ani przeciwnikom. Więc zapytacie jak zabijać? Otóż zabijamy saperką i butami. Lądują na nich zadajemy im obrażenia. W czasie rakietowego skoku trafiając przeciwnika z saperki zadajemy mu obrażenia krytyczne. Najczęściej z takimi graczami spotkacie się na mapie Helltower.
Myślę że objaśniłem podstawy grania Żołnierzem. Mam już w planach inne poradniki na temat tej wspaniałej klasy.
Stay Tuned! :D