Terraria - Biomy i ich tajemnice
W grze Terraria znajdziemy kilkanaście biomów, a każdy z nich ma coś ciekawego do zaoferowania. W tym poradniku dowiecie się czym się charakteryzują i co kryją.
Las - Podstawowy biom znajdujący się w kilku miejscach na powierzchni, w tym na naszym respie. Rosną na nim zwykłe drzewa, i spotkamy tam zwykłe moby. Możemy na nim znaleźć olbrzymie drzewo które możemy ścinać tylko kilofem. Czasem znajduje się pod nim korzeń, dzięki któremu możemy łatwo dostać się w głąb ziemi. Wśród pospolitych wrogów występujących na tym biomie wyróżniamy m. in. slime'y, zombie i demoniczne oczy.
Biom zimowy - Duży biom pełen śniegu i lodu. Znajduje się tylko po jednej stronie mapy, na której nie ma dżungli. Znajdziemy tam specjalne moby np. eskimosów zombie lub lodowe slime'y. Gdy na innych biomach pada deszcz, to na tym mamy burzę śnieżną, utrudniającą poruszanie się i ograniczającą widoczność. Wejście do wody, wywołuje tu kilkusekundowego debuffa, który spowalnia postać.
Dżungla - Ogromny biom, znajdujący się zawsze po przeciwnej połowie mapy, od tej z biomem zimowym. W tej krainie przeżycie jest bardzo trudne, ze względu na niebezpieczne moby zamieszkujące ją, np. piranie i dżunglowe slime'y. Pod powierzchnią znajdziemy specjalne jaskinie w których generują się struktury i minibiomy (o których napiszę w następnym poradniku).
Pustynia - W przeciwieństwie do dwóch poprzednich biomów, pustynia nie generuje się jedna. Po świecie jest zawsze rozsiane kilka mniejszych lub większych. Na pustyni może się czasem wygenerować piramida, wewnątrz której znajdziemy skarby. Do przeciwników zamieszkujących te tereny należą sępy i mrówkolwy.
Crimson - Po polsku szkarłat. Bardzo niebezpieczny biom pojawiający się w losowych miejscach.
Generują się na nim szkarłatne jaskinie, w których możemy przyzwać Brain of Cthulhu. Moby jakie możemy tam spotkać są bardzo niebezpieczne, należą do nich Pyskostwory, Szkarłatnice i Pełzacze. Gdy rozpocznie się Hardmode, biom ten zacznie się gwałtownie rozprzestrzeniać.
Zepsucie - Alternatywny biom do Crimsonu. Tu dominują barwy fioletowe. Zamiast szkarłatnych jaskiń mamy tu pionowe tunele prowadzące w głąb ziemi, kluczowe do przywołania pożeracza światów. Przeciwnikami z jakimi przyjdzie nam się zmierzyć są między innymi pożeracze dusz. Biom ten również rozprzestrzenia się na hardmode.
Ocean - Biom ten występuje tylko na wschodnim i zachodnim krańcu mapy. Wyróżnia się olbrzymim zbiornikiem wodnym i piaszczystą plażą z palmami. Pod powierzchnią wody znajdziemy specjalne skrzynie, jednak dostanie się do nich stanowi poważne niebezpieczeństwo ze względu na groźne stworzenia tam pływające (rekiny, kraby, meduzy itp.).
Hallow - Ten biom pojawia się na świecie dopiero po rozpoczęciu hardmode'a. Mimo że rozwija się podobnie jak Crimson i Zepsucie, to nie znajdziemy tam zmutowanych potworów, a wróźki i jednorożce. Podziemna wersja Hallow jest niezbędna do pozyskania kryształów, bardzo potrzebnych w późniejszej fazie gry.
Dziękuję za uwagę. Tak jak mówiłem następnych razem opiszę minibiomy. Narka!