29.06.2017
The Binding of Isaac jako propozycja czegoś innego.
The Binding of Isaac jest grą typu dungeon crawl, stworzoną przez Edmunda McMilena. Gra jest w sporej części inspirowana motywami biblijnymi. Opowiada o tym jak młody chłopak imieniem Isaac, próbuje się uchować przed matką, której Bóg kazał zamordować syna, jako że niby rozwija się w nim zło. W grze sterujemy tradycyjnie - za pomocą strzałek i WSAD. Gra polega na przechodzeniu z pomieszczenia do pomieszczenia w celu schodzenia coraz niżej aby uchować się przed gniewem matki - poczynając od piwnicy aż do coraz dalszych pomieszczeń. Po drodze spotykamy dużą ilość przeciwników, a na końcu każdej mapy bossa piętra, którego musimy pokonać aby przejść dalej. To co ciekawego oferuje ta gra, to to że wszystkie pomieszczenia, przeciwnicy, przedmioty które można zdobyć i cała reszta, z każdą nową rozgrywką ustalane są zupełnie losowo.
Sprawia to że gra się nie nudzi, a wręcz zachęca do dalszego próbowania i rozgrywania jej na nowo w grach którą nazywa się tu "run'ami". Podczas walki gra wymaga od nas wielkiego nakładu skupienia, oraz posiadania refleksu, jako że pociski i ataki wrogów często są bardzo trudne do przewidzenia, co powoduje bardzo krótki czas na wykonanie reakcji. Podczas gry spotykamy wiele ukrytych pomieszczeń, specjalnych kamieni w których znaleźć możemy przydatne przedmioty, pokojów z przedmiotami do kupienia, oraz pokojów z wszelakimi możliwościami hazardu. Gra wywiera na nas odpowiedzialność podejmowania decyzji. Daje nam możliwość handlu własnym życiem w postaci serduszek, na korzyść zyskania nowych przedmiotów lub monet. Nie jest jednak grą wybaczającą, jeśli pozbędziemy się zbyt dużo serc a nie mamy zbyt dobrego refleksu, już w następnym pomieszczeniu może czekać na nas śmierć.
W grze znajduję się bardzo duża pula przedmiotów które mogą zostać wygenerowane i na sam koniec chciałbym przytoczyć efekt ich działania na naszą postać. Pamiętacie Diablo 3 i to jak zestawienie konkretnych przedmiotów zmieniało styl gry naszą postacią oraz nasze ataki i umiejętności? W tej grze jest podobnie. Zdobywając różne przedmioty, możemy dostać całkiem ciekawy efekt zmiany zachowania naszej postaci: np. zbierając przedmiot dzięki któremu możemy przeprowadzać laserowe ataki, a następnie przedmiot umożliwiający zatruwanie przeciwnika, powstaje zielony laser który zatruwa przeciwników. Uważam że The Binding of Isaac jest dość ciekawą propozycją dla każdego z grona społeczności graczy, oraz że jest warty chociażby sprawdzenia jako swego rodzaju gra dla zabicia czasu. Mam nadzieję że chociaż części z was spodobała się wam ta gra, ponieważ ja odbieram ją całkiem pozytywnie.