The Bureau- niedoceniony XCOM
Mimo tego gra The Bureau jest pomijana, a to właśnie ona pokazała, że da się grać w grę strategiczną z kontrolą więcej niż jednego bohatera w czasie rzeczywistym. Wszystko bazujące na znanym już z RPG-ów systemie aktywnych pauz. Możemy celować i biegać jednym z bohaterów, akiedy potrzebujemy wydać rozkaz wielu naraz klikamy spację i czas bardzo mocno spowalnia. Daje nam to chwilę na wydanie rozkazów. Po wydaniu rozkazu wciskamy ponownie spację i czas wraca do normy, a nasi towarzysze wykonują polecenia.
Atak członków naszego zespołu jest automatyczny. Możemy kazać im się skupić na jakimś celu lub zmienić pozycję aby zwiększyć ich szanse przeżycia.
Pozostałe rozkazy zależą od tego do jakiej klasy należy nasz towarzysz. Dostępne klasy to:
-zwiadowca, którego dostajemy na początku. Skupia się głównie na szybkim zabijaniu przeciwników;
-wsparcie poprawia zdolności innych towarzyszy. Przydatny tylko przy dłuższych starciach;
- komandos jest typowym tankiem. Jego umiejętności przydają się głównie do rozproszenia skupienia na słabszych wytrzymałościowo agentach;
- inżynier, nazwa mówi sama za siebie. Budowa działek i stawianie min. Może także osłabiać przeciwników.
Każdy zdobywa poziomy zwiększając swoją przydatność w walce, dlatego nie powinno się dopuścić do śmierci któregokolwiek.
Pierwszym jest bardzo słaby poziom AI. Boty zachowują się wręcz idiotycznie i strasznie machinalnie. Klimat utrzymany jest w przyjemnym i niepowtarzalnym klimacie, a wydarzenia tła monumentalne. Może twórcy chcieli w ten sposób przedstawić, że w pierwszym ataku na Ziemię kosmici byli słabo przygotowani do walki mimo przewagi technologicznej? W XCOM 2 przecież działają lepiej, a nawet propagandowo przekonują ludzkość, a nie biegają bezcelowo z pukawkami między osłonami.
Drugim mankamentem jest słaba optymalizacja, głównie ulepszeń wprowadzanych przez PhysX. Nawet na dobrych komputerach gra się ścina i wywala do pulpitu w paru miejscach w misjach fabularnych. Wyłączenie tej opcji w ustawieniach pozwala na przejście gry, gdyby także mieliście taki problem.
Grze wystawiam wysoką ocenę głównie za stworzenie klimatu nie widzianego wcześniej w XCOM i ciekawego systemu aktywnej pauzy.
Ocena 9/10