Jak to działa
5.0 1 1539 0
05.12.2017

The Bureau- niedoceniony XCOM

Słysząc nazwę XCOM mamy od razu skojarzenie z serią gier strategicznych. Tak właśnie jest, jednak wszyscy w domyśle mają gry turowe izometrycznym rzutem. Nowsze części omijają problem zbytniej sztywności możliwością wyboru celu z za pleców bohatera. Po wykonaniu akcji wracamy jednak do widoku z góry

Mimo tego gra The Bureau jest pomijana, a to właśnie ona pokazała, że da się grać w grę strategiczną z kontrolą więcej niż jednego bohatera w czasie rzeczywistym. Wszystko bazujące na znanym już z RPG-ów systemie aktywnych pauz. Możemy celować i biegać jednym z bohaterów, akiedy potrzebujemy wydać rozkaz wielu naraz klikamy spację i czas bardzo mocno spowalnia. Daje nam to chwilę na wydanie rozkazów. Po wydaniu rozkazu wciskamy ponownie spację i czas wraca do normy, a nasi towarzysze wykonują polecenia.
Nasza postać ma atak zależny od znalezionych broni i wykonuje go w czasie rzeczywistym. Nawet granaty musimy wycelować bardzo się śpiesząc.
Atak członków naszego zespołu jest automatyczny. Możemy kazać im się skupić na jakimś celu lub zmienić pozycję aby zwiększyć ich szanse przeżycia.
Pozostałe rozkazy zależą od tego do jakiej klasy należy nasz towarzysz. Dostępne klasy to:
-zwiadowca, którego dostajemy na początku. Skupia się głównie na szybkim zabijaniu przeciwników;
-wsparcie poprawia zdolności innych towarzyszy. Przydatny tylko przy dłuższych starciach;
- komandos jest typowym tankiem. Jego umiejętności przydają się głównie do rozproszenia skupienia na słabszych wytrzymałościowo agentach;
- inżynier, nazwa mówi sama za siebie. Budowa działek i stawianie min. Może także osłabiać przeciwników.
Każdy zdobywa poziomy zwiększając swoją przydatność w walce, dlatego nie powinno się dopuścić do śmierci któregokolwiek.
Gra jest często pomijana z powodu wielu błędów i niedoróbek.
Pierwszym jest bardzo słaby poziom AI. Boty zachowują się wręcz idiotycznie i strasznie machinalnie. Klimat utrzymany jest w przyjemnym i niepowtarzalnym klimacie, a wydarzenia tła monumentalne. Może twórcy chcieli w ten sposób przedstawić, że w pierwszym ataku na Ziemię kosmici byli słabo przygotowani do walki mimo przewagi technologicznej? W XCOM 2 przecież działają lepiej, a nawet propagandowo przekonują ludzkość, a nie biegają bezcelowo z pukawkami między osłonami.
Drugim mankamentem jest słaba optymalizacja, głównie ulepszeń wprowadzanych przez PhysX. Nawet na dobrych komputerach gra się ścina i wywala do pulpitu w paru miejscach w misjach fabularnych. Wyłączenie tej opcji w ustawieniach pozwala na przejście gry, gdyby także mieliście taki problem.

Grze wystawiam wysoką ocenę głównie za stworzenie klimatu nie widzianego wcześniej w XCOM i ciekawego systemu aktywnej pauzy.
Ocena 9/10
5.0 (głosów: 1)
Art napisany przez Boomboxpl

Zaloguj się, aby zobaczyć komentarze

Gorące artykuły
Miejsce Nazwa gry i tytuł artykułu Kategoria Autor Rodzaj
1

BlockStarPlanet Troche o BlockStarPlanet

Recenzja sepuku12
2

Half Life - jak dokonać niemożliwego (krótka historia Valve i gry)

Recenzja MarbleXeno
3

Hero Zero Poradnik do Hero Zero

Poradnik Stykuś
4

Pro Cycling Manager 2015 - moja opinia o grze.

Recenzja lynnSSky
5

Recenzja gierki moy zoo

Recenzja TheMaślak
6

Roblox Top 3 gry z Robloxa w które musisz zagrać

Recenzja Bernik
7

Wolni farmerzy Zostań wolnym farmerem !

Recenzja LeeCoper
8

Dlaczego Polacy nie robią gier o Polsce?

Recenzja lasak
9

Animal Jam Animal Jam, gra idealna dla najmłodszych !

Recenzja Osa1020
10

Five Nights at Freddy's - opis

Poradnik dawidpawlica
Chat