Tom Clancy's Rainbow Six Siego (B2P) - Recenzja 2018
Siege przeszła długą drogę od czasu jej uruchomienia dwa lata temu (przeczytaj naszą oryginalną recenzję Rainbow Six Siege ). Ciągły strumień nowych map, operatorów i produktów kosmetycznych - wraz ze ściąganiem poprawek, zmianami równowagi i poprawą stabilności - powoli przekształciły go w znacznie głębszą konkurencyjną grę, nawet jeśli pojawiają się coraz większe bóle z tym. Siege zawsze był zabawnym i pełnym wyzwań FPS, ale po trzecim roku życia zyskał siłę, z którą trudno się oprzeć.
Rdzeń Siege nie zmienił się; 5v5 tańca ataku i obrony pomiędzy dobrze wyposażonymi oddziałami sił specjalnych sił wojskowych na kompaktowych, ale złożonych mapach. Wspaniały nacisk na strategię i inteligentne granie nad czystym celowaniem sprawia, że czujesz, że nie masz takich gier jak Call of Duty czy Counter-Strike: Global Offensive. Często zdarza się, że ustalenie, które drzwi do barykady i które mają się otworzyć, może przynieść więcej gier, niż tylko możliwość ogłuszenia przeciwników.
Każda runda meczu rozpoczyna się gorączkowym wyścigiem, gdy jedna strona ustawia swoją obronę, a inne poluje na inteligencję ze zdalnie sterowanymi dronami. Jest to gra w kotka i myszkę, która często przechodzi w zabawne pogoni w stylu Benny'ego Hilly, gdy obrońcy próbują zaprzeczyć atakującym jak największej ilości informacji. To tylko minuta, ale jest wiele subtelnych niuansów, w których ścianach wzmacniać i gdzie umieścić pułapki, które mogą odróżnić dobrych graczy od wielkich.
Większość jego poziomów jest ustawiona w budynkach z trzema piętrami, co powoduje, że jego strzelanina ma poczucie wzrostu, którego brakuje wielu strzelcom. Są one również zaśmiecone zniszczalnymi ścianami i podłogami, pozwalając ci tworzyć własne ścieżki z naruszającymi ładunki, a nawet łamać małe dziury w obronie ścian, tworząc nowe linie wzroku. Dzięki temu Siege staje się bardziej dostępną grą, dzięki czemu możesz poprawić swój wskaźnik wygranych poprzez samodzielne zapoznanie się z mapami, nawet jeśli Twój cel nie jest lepszy.
Obecnie w zwykłej kolejce do matchmakingu jest 15 map, z których tylko 9 znajduje się w rankingu, z których każdy jest wizualnie odrębny i znajduje się w różnych miejscach na całym świecie, co powoduje, że za każdym razem, gdy siadam, gra się fantastycznie. Uwielbiam to, że często nie widzę tej samej mapy dwa razy podczas wieczoru z grami, ale z drugiej strony uczenie się układów tych map zajmuje więcej czasu. Mimo to jest to kompromis, który ostatecznie poprawia oblężenie.
Talking the Talk
Praca z kolegami z drużyny, poprzez czat głosowy, tekst lub po prostu znaczniki i pingi na mapie, jest prostą, ale niezwykle skuteczną rzeczą, którą możesz zrobić, aby poprawić w Siege. To może być wielkie pytanie, aby polegać na głosach nieznajomych w Internecie (a Siege zdecydowanie ma swój udział w nieprzyjaznych i niepomocnych graczach), ale ogólnie jestem mile zaskoczony tym, jak ta społeczność rozumie i wykorzystuje dobrą komunikację jako narzędzie.
Świetnym przykładem na to, jak komunikacja może wygrywać w grach, są kamery bezpieczeństwa i drony. Możesz użyć kamer do oznaczania lokalizacji wrogów dla całego zespołu, ale spowoduje to również ostrzeżenie zaznaczonego gracza, że go widziano, co często powoduje, że szybko polują i niszczą kamerę. Ale jeśli nie oznaczysz wrogów, a zamiast tego porozmawiasz z kolegami z drużyny i powiesz im, gdzie jest ta osoba, możesz podać im te same informacje, nie ostrzegając przeciwnika. Możesz nadal używać tych samych aparatów po tym, jak umarłeś, co sprytnie redukuje czas przestoju, pomagając pozostałym członkom zespołu.
Siege ma tylko trzy tryby rozgrywki PvP, z których wszystkie obracają się wokół jednego zespołu chroniącego pokój (lub dwa pokoje, w przypadku trybu Bomb), a drugi zespół próbuje przebić się przez ich obronę. Są na tyle różne w subtelny sposób, który wpływa na to, które ściany chcesz wzmocnić lub których operatorów powinieneś użyć - na przykład sprowadzenie ślepego granatnika Fuze do sytuacji w zakładzie wymaga kłopotów - ale ogólne podejście którekolwiek zespół przyjmuje dany tryb może być nieco zbyt podobny.
Jako boczna aktywność w konkurencyjnych bitwach znajduje się tryb PvE Terrorist Hunt i tryb pojedynczego gracza. Oba te tryby są świetne i często rozgrzewam się przed PvP, najpierw biorąc na AI. Sytuacje przebiegają przez te same mapy dla wielu graczy przeciwko AI i mogą czuć się równie fascynujące jak w pełni zbudowana misja dla jednego gracza, co sprawia, że trochę rozczarowujemy, że nie widzieliśmy żadnych nowych, ponieważ wszystko inne rośnie to. (Pierwszy sezon trzeciego roku zaczyna się w marcu i oczekuje się, że doda nowy rodzaj trybu PvE o nazwie Outbreak, co, mam nadzieję, będzie trochę tego, na co mam nadzieję).
Rola Call
Innym sposobem, w jaki Siege się rozwinął, jest stale powiększająca się obsada operatorów. Do tej pory dodano szesnaście nowych postaci, co daje łącznie 36 z nich, a osiem kolejnych pojawi się w przyszłym roku. Rezultatem są bardziej dynamiczne i zróżnicowane mecze, zarówno pod względem gry, jak i przeciwników. W przeciwieństwie do map, znacznie łatwiej jest zapamiętać, co robi każdy operator, dzięki czemu duży zestaw nie jest trudny do nauczenia się. Naprawdę musisz tylko śledzić ich specjalną umiejętność i rodzaj broni, z której mogą korzystać, ale nadal są na tyle wyjątkowe, by zostawić wystarczająco dużo miejsca na różne style gry i strategie.
Operator taki jak Mira całkowicie zmienia pejzaż mapy po zerwaniu, z możliwością umieszczenia nieprzeniknionych jednokierunkowych lusterek w ścianach w innym wypadku. Inni operatorzy, tacy jak Caveira, którzy mogą uciszyć jej kroki, a następnie przesłuchać zestrzelonych wrogów, aby nauczyć się pozycji swoich kolegów z drużyny, lub Vigil, który może stać się niewidzialny dla kamer i dronów, są zbudowane, aby grać jako agresywni, wędrujący obrońcy. Ich obecność umożliwia nowe strategie, które po prostu nie były tak opłacalne podczas startu. Takie zdolności zmieniły Siege w bardzo realny sposób, a zwiększone opcje sprawiają, że Siege nigdy nie czuje się monotonnie.
Co więcej, korzyści płynące z tej odmiany można odczuć nawet wtedy, gdy nie masz odblokowanych nowych operatorów. Nie czułem się, jakbym był w gorszej sytuacji, nie mając żadnej postaci, ponieważ niewielu operatorów w Siege ma ochotę albo "wybrać", albo zupełnie nie mieć siły. Żałowałem, że nie mogę korzystać z pewnych zablokowanych operatorów, ale 20 operatorów bazowych, którzy byli tam od początku, jest nadal silnych, zabawnych i wystarczająco zróżnicowanych, aby znacznie wyższym kosztem sławy (waluta Siege's w grze) tego, co przyszło. po nich mniej frustrujące.
Zaczynasz od odblokowania dowolnych Operatorów, z oryginalnym 20 kosztującym od 500 do 2500 Renown, stosunkowo niewielką ilością, która pojawia się wystarczająco szybko od grania meczów. Wszyscy nowi operatorzy mają jednak ogromne 25 000. To może zająć co najmniej 20 godzin gry (na low-endzie), aby zdobyć taką sławę, ale masz także możliwość kupowania operatorów za prawdziwe pieniądze za 5 $ za pop.
Po wydaniu tylko ośmiu w ciągu roku, 25 000 punktów sławy nie jest tak trudne do zdobycia dla zwykłych graczy, którzy są na bieżąco, ale jest dość stromo dla nowoprzybyłych, którzy starają się nadrobić zaległości. Siege ma wrażenie, że został stworzony, aby zachęcić graczy do wydawania prawdziwych pieniędzy na całoroczne karnety, które zapewniają każdemu nowemu operatorowi wydanemu w danym okresie czasu (plus dodatkowe premie i inne bonusy) za 30 USD. Jest to zbliżone do rocznej opłaty abonamentowej, ale prawie wszystko oprócz niektórych kosmetyków premium można zdobyć nie wydając żadnych pieniędzy poza zakupem podstawowej gry.
To powiedziawszy, jestem rozczarowany, że operatorzy pierwszego roku nie spadły ceny od czasu ich wydania. Zarówno pierwszy rok, jak i dwa lata mijają sklep, a jedyną dostępną opcją jest tańszy pakiet z niewielkim rabatem, dostępny tylko na prawdziwe pieniądze. Chciałbym zobaczyć, jak ci starsi operatorzy obniżają koszt reputacji, aby byli bardziej zachęcający dla nowych graczy, gdy ich hype już dawno minęły.
Sklep, ogólnie rzecz biorąc, cierpi z powodu rosnących bólów, których Siege musi dopiero rozwiązać. Dostępna jest ogromna liczba skórek karabinów kosmetycznych, amunicji pistoletów i zestawów operatorów, a nowe pojawiają się równie często co tydzień. Prawie wszystkie te kosmetyki można odblokować dzięki Renown, a niektóre z nich są wyjątkowo fajne. Skóry karabinów są w szczególności urozmaicone i wspaniałe, wszystko od bycia teksturą jak klejnotów po posiadanie tygrysów rozciągających beczkę. Wiele z najnowszych opra- cowań operatorów i opcji nakrycia głowy zaczęło rozgałęziać się w chłodne i kreatywne terytoria poza różne odcienie camo, takie jak makijaż Valkyrie's Pop Art czy elegancki top Blackbeard.
Problem jednak polega na tym, że sam sklep stał się wielką kupą rzeczy, których nawigacja jest prawie niemożliwa. Jest trudny do przeglądania i trudny do wyszukiwania, zwłaszcza jeśli chodzi o pakiety. Przedmioty pomogą ci powiedzieć, czy są dostępne w pakiecie, ale nie ma sposobu, aby przejść bezpośrednio do tego pakietu, a karta Pakiety to bezbożna długa lista tekstowa z pojedynczym obrazem, aby wyjaśnić wszystko, co się w niej znajduje.
I znów, jak wygląda twój pistolet i zakres, którego używasz, może oznaczać prawie nic, jeśli twój przeciwnik może cię po prostu przemyśleć. Siege kontynuował podwojenie tego skupienia na inteligentnej grze przez lata i sprawiło, że jest to gra, którą chcę grać przez długi czas. Patrząc w przyszłość, Ubisoft przygotował już darmowy plan aktualizacji na trzeci rok Siege, w tym ośmiu operatorów, dwie nowe mapy i tryb gry Outbreak, co oznacza, że rzeczy nie wykazują żadnych oznak spowolnienia.
Werdykt
Rainbow Six Siege koncentruje się na pracy zespołowej i strategii, a nie tylko dążeniu do celu, wyróżnia ją w ekscytujący sposób, a ciągły strumień nowych map i operatorów sprawił, że jest to bardzo zróżnicowany FPS. Wszystkie nowe treści utrudniają nowym graczom nadrobienie zaległości, a ja życzyłem sobie więcej pracy, aby zająć się tym problemem, ale inteligentna gra i dobra komunikacja wciąż przyniosą ci więcej gier niż posiadanie najnowszego operatora. Musi się trochę rozwalić, ale przyszłość Siege wciąż wygląda jasno.