Two Worlds II - duma narodowa
O tym tytule kilkakrotnie słyszałem jako o "polskim Gothicu". Takie wnioski wydawały mi się dość wysokoprogowe, ponieważ przynam się, że jestem fanboyem Gothica, o tym jednak porozmawiamy w innym artykule. Two Worlds II swoimi pierwszymi wrażeniami mnie nie zawiodło. Posiada niestety bardzo ubogi (ale to w końcu nie najważniejsze) system tworzenia postaci. Muzyka stoi na bardzo wysokim poziomie (chociaż uważam, że do Gothicowego soundtracka troche jej brakuje). Po krótkiej rozgrywce zobaczyłem w tej grze bez wątpienia to co chciałem - połączenie sagi o Wiedźminie i Gothica.
Jaka jest więc moja opinia o Two Worlds II? Mimo wad tej produkcji jestem zachwycony. Świat jest zdecydowanie większy od Gothicowego, zdaje mi się, że większy od tego z Gothica II, razem z Nocą Kruka. Muzyka jest świetna, a Gothicowo-Wiedźmiński klimat wszechobecny przez całą historie. Mechaniki tworzenia własnych mikstur, system umiejętności i magii - do tej pory nie mogę uwierzyć, że ta produkcja nie obiła się takim szumem w Europie jak jej aktualny polski odpowiednik, czyli Wiedźmin 3...
Zapraszam wszystkich do YouTube'owych recenzji i gameplay-i, które przybliżą wam mechaniki gry. Szczegółów nie zdradzę, jednakże warto, chociażby ze względu na unikalne mechaniki, których w żadnej innej grze nie widziałem, na ten produkt zwrócić uwagę.