Jak zostać snajperem? [UNTURNED]
Unturned nie jest szczególnie trudną grą pod względem strzelania. Szczególnie kiedy ogarniesz podstawy, oraz zrozumiesz ważne aspekty przy oddawaniu strzałów. Ale zacznijmy od początku. Broń... Najważniejsze jest wybrać dobrą snajperkę. Karabinów nadających się na to stanowisko jest około 10, ale przedstawię wam te najlepsze według mnie.
Na 1 miejscu znajduje się Grizzly (ID 297)
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 80 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapach Germany i Washington
Plusy tej broni to: ogromny damage oraz to, że jest pół-automatyczna (szybkostrzelność 2,4 przy czym większość snajperek posiada firerate 1). Zadaje też największe obrażenia strukturom ze wszystkich snajperek. Podstawowymi minusami są: małą ilość amunicji w magazynku (5) i bardzo duża głośność strzału. Oprócz tego wysoki odrzut i szybko się psuje (-4% z każdym strzałem przy czym inne snajperki -3% ze strzałem)
Na 2 miejscu znajduje się Timberwolf (ID 18)
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 78 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapie PEI
Plusy tej broni to: możliwość znalezienia jej na PEI, czyli najpopularniejszej mapie i zadaje wysokie obrażenia pojazdom. Ma więcej pocisków w magazynku niż Grizzly (6). Podstawowe minusy to: jest bardzo rzadka, tak samo jak jej amunicja, duży odrzut i nie można nic zamontować na lufie.
Na 1 miejscu znajduje się Grizzly (ID 297)
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 80 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapach Germany i Washington
Plusy tej broni to: ogromny damage oraz to, że jest pół-automatyczna (szybkostrzelność 2,4 przy czym większość snajperek posiada firerate 1). Zadaje też największe obrażenia strukturom ze wszystkich snajperek. Podstawowymi minusami są: małą ilość amunicji w magazynku (5) i bardzo duża głośność strzału. Oprócz tego wysoki odrzut i szybko się psuje (-4% z każdym strzałem przy czym inne snajperki -3% ze strzałem)
Na 2 miejscu znajduje się Timberwolf (ID 18)
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 78 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapie PEI
Plusy tej broni to: możliwość znalezienia jej na PEI, czyli najpopularniejszej mapie i zadaje wysokie obrażenia pojazdom. Ma więcej pocisków w magazynku niż Grizzly (6). Podstawowe minusy to: jest bardzo rzadka, tak samo jak jej amunicja, duży odrzut i nie można nic zamontować na lufie.
Na 3 miejscu znajduje się Ekho (ID 1382)
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 78 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapie Russia
Plusy tej broni to: największa ilość pocisków w magazynku (7) i dosyć dużo miejsc w których można ją znaleźć (ale tylko na Rosji). Minusy to: największy odrzut ze wszystkich snajperek i wysoki dźwięk wystrzału. Oprócz tego zadaje normalne obrażenia strukturom i pojazdom.
To 3 według mnie najlepsze karabiny snajperskie w Unturned. Na 4 i 5 miejscu znalazłyby się pewnie Matamorez i Sabertooth. Wymieniałem tu tylko bronie działające na amunicję Ranger oraz Military. Mimo to bronie cywilne też mogą być dobre dla snajperów. Przede wszystkim łatwo je zdobyć i amunicja też nie jest problemem. Za to posiadają mniejsze obrażenia od broni militarnych. Będąc snajperem ważne są dodatki do broni. Po pierwsze celownik. Warto używać celownika x8 i x7 (x7 łatwiej znaleźć, ale za to x8 ma większe przybliżenie i bardziej maskuje się przy broniach). Inne celowniki mają za duże przybliżenie, którego nawet nigdy nie będziemy potrzebowali, bo maksymalny zasięg broni to 300 metrów.
Zasięg: 300 metrów
Zabija jednym strzałem w głowę
Zadaje 78 obrażeń przy trafieniu w ciało
Można domyślnie znaleźć tylko na mapie Russia
Plusy tej broni to: największa ilość pocisków w magazynku (7) i dosyć dużo miejsc w których można ją znaleźć (ale tylko na Rosji). Minusy to: największy odrzut ze wszystkich snajperek i wysoki dźwięk wystrzału. Oprócz tego zadaje normalne obrażenia strukturom i pojazdom.
To 3 według mnie najlepsze karabiny snajperskie w Unturned. Na 4 i 5 miejscu znalazłyby się pewnie Matamorez i Sabertooth. Wymieniałem tu tylko bronie działające na amunicję Ranger oraz Military. Mimo to bronie cywilne też mogą być dobre dla snajperów. Przede wszystkim łatwo je zdobyć i amunicja też nie jest problemem. Za to posiadają mniejsze obrażenia od broni militarnych. Będąc snajperem ważne są dodatki do broni. Po pierwsze celownik. Warto używać celownika x8 i x7 (x7 łatwiej znaleźć, ale za to x8 ma większe przybliżenie i bardziej maskuje się przy broniach). Inne celowniki mają za duże przybliżenie, którego nawet nigdy nie będziemy potrzebowali, bo maksymalny zasięg broni to 300 metrów.
Kluczowym elementem snajpera jest kamuflaż, ale nie zawsze. W przypadku serwera FPP jest to bardzo ważne, ale na serwerach z "trzecią osobą" staje się to już mniej ważne. Po co mieć super kamuflaż skoro można chować się za górką i widzieć wszystko zza niej? Najlepszym strojem jest Ghillie suit, może być też Canadian Military suit.
Teraz ważna kwestia: jak strzelać?
Dzieli się to na kilka części, bo nie na każdym serwerze strzela się tak samo. Może zabrzmi to dziwnie, ale tak jest. Jeżeli mamy serwer Easy, to nie ma opadu kuli, dzięki czemu na każdej odległości celując w głowę, trafiamy w nią. Problem zaczyna się na serwerach Normal i Hard. Tam trzeba uwzględnić tor lotu pocisku. Kolejnym aspektem strzelania jest też rodzaj perspektywy serwera. Jeżeli mamy do dyspozycji FPP oraz TPP, to możemy używać TPP to zaglądania zza krzaka, czy górki. Przy serwerach z jedynie pierwszą osobą, musimy już zdać się na siebie.
Często strzelając nie możemy opanować odrzutu, czy rozrzutu pocisków na boki. Bardzo ułatwiającym skillem jest Sharpshooter w drzewku Offense. Zmniejsza on odrzut i poprawia celność (na max dodaje około 50% celności). Innym ważnym skillem jest Diving. Kiedy strzelamy powinniśmy trzymać shift (zmniejsza to dygotanie celownika), a diving zwiększa czas przez który możemy go trzymać.
To by było na tyle, mam nadzieję że komuś pomogłem.
Teraz ważna kwestia: jak strzelać?
Dzieli się to na kilka części, bo nie na każdym serwerze strzela się tak samo. Może zabrzmi to dziwnie, ale tak jest. Jeżeli mamy serwer Easy, to nie ma opadu kuli, dzięki czemu na każdej odległości celując w głowę, trafiamy w nią. Problem zaczyna się na serwerach Normal i Hard. Tam trzeba uwzględnić tor lotu pocisku. Kolejnym aspektem strzelania jest też rodzaj perspektywy serwera. Jeżeli mamy do dyspozycji FPP oraz TPP, to możemy używać TPP to zaglądania zza krzaka, czy górki. Przy serwerach z jedynie pierwszą osobą, musimy już zdać się na siebie.
Często strzelając nie możemy opanować odrzutu, czy rozrzutu pocisków na boki. Bardzo ułatwiającym skillem jest Sharpshooter w drzewku Offense. Zmniejsza on odrzut i poprawia celność (na max dodaje około 50% celności). Innym ważnym skillem jest Diving. Kiedy strzelamy powinniśmy trzymać shift (zmniejsza to dygotanie celownika), a diving zwiększa czas przez który możemy go trzymać.
To by było na tyle, mam nadzieję że komuś pomogłem.