Valorant - Killjoy, czyli perfekcyjny taktyk
Siemka, to znowu ja! Dziś postaram się przedstawić wam agentkę, która wymaga od gracza niesamowitej strategii gry. Mowa tutaj o Killjoy, czyli inżynierce, pochodzącej z Niemiec. Zaczynajmy!
Q - "bot alarmowy" - jest to umiejętność, która nie zadaje obrażeń, ale niesamowicie pomaga w wykrywaniu nadchodzących przeciwników. Stawiając bota na ziemi, staje się on niewidzialny z daleka, lecz jeśli przeciwnik podejdzie bliżej, będzie w stanie go zauważyć i zniszczyć. Robot działa na pewnym obszarze i po jego aktywacji lub zniszczeniu dostajemy informację o tym, że w tamtym miejscu znajduje się przeciwnik. Jeśli uda mu się dokonać detonacji to oznacza wroga i otrzymuje on wtedy podwójne obrażenia ze wszystkich źródeł. Efekt nie trwa zbyt długo, lecz daje nam niesamowite ułatwienie w walce z przeciwnikiem. Warto go używać w kluczowych przejściach, by wiedzieć kiedy przeciwnicy będą atakować i mieć czas na odpowiednią reakcję. Jeśli robot leży na drugim końcu mapy i wiemy, że już nie będzie on użyteczny możemy go odwołać i po 20 sekundach znowu będziemy mogli go użyć. Cena tej umiejętności to 200 kredytów.
E - działko - jak sama nazwa wskazuje stawiamy na ziemi działko strażnicze, które po zobaczeniu oponenta w promieniu 180 stopni zaczyna do niego strzelać. Nie zadaje ono co prawda zbyt dużych obrażeń, lecz zwykle służy do dekoncentracji przeciwnika, podczas szybkiego ataku. Jeśli działko stoi w rogu i zostanie ono aktywowane, można wtedy wychylić na wroga odwróconego w stronę działka i z łatwością go zlikwidować bez zbędnego ryzyka. Dobrym posunięciem jest również postawienie działa centralnie przed przejściem, by nadchodzący wrogowie od razu je spotkali i zniszczyli. Da nam to jednak wyraźną informację o liczbie wrogów (ilość słyszanych broni) oraz o tym, w którym miejscu się znajdują. Jeśli wolimy, by nasza broń przetrwała jak najdłużej, należy ją postawić w miejscu mało dostępnym dla wroga, ale tak, by umiejętność spełniała swoje zadanie. Dobrym pomysłem jest postawienie go na bombsite. W momencie ataku wroga opóźni to trochę czas podkładania spike'a i da czas sojusznikom na rotację z drugiego bs'a. Jest to umiejętność odnawialna.
C - rój - to dwa granaty, które stawia się na ziemi i detonuje w odpowiednim momencie. Są częściowo widoczne i wydają charakterystyczny dźwięk, dzięki któremu łatwo je zniszczyć. Granaty tworzą idealne połączenie z botem alarmowym. Jeśli postawimy bota, a przy nim granaty, po aktywacji bądź zniszczenia go możemy od razu włączyć rój, co zabierze przeciwnikowi znaczną ilość punktów życia, o ile zupełnie go nie zabije. Dobrym pomysłem jest położenie ich centralnie w spike'u, co czyni je niewidzialnymi i mało kto wpadnie na pomysł żeby zacząć strzelać w bombę. Po usłyszeniu dźwięku rozbrajania aktywujemy oba granaty i mamy zapewnione jedno zabójstwo. Jeśli gramy po stronie broniącej, możemy położyć je w mało widocznych, aczkolwiek częstych miejscach podkładania bomby, co zwykle skutkuje przerwaniem plantowania lub zdobyciem fraga. Cena jednego granatu to 200 kredytów.
X - to tak naprawdę najlepsza umiejętność do powstrzymywania wrogów. Killjoy stawia na ziemi pewną blokadę, która działa na bardzo dużym obszarze. Po 15 sekundach ładowania się uniemożliwia przeciwnikom walkę na 6 sekund. Jeśli chcemy wejść bezpiecznie na bombsite lub go bronić wystarczy użyć ulta i przez jakiś czas drużyna przeciwna musi zaniechać swoich działań. Blokadę oczywiście można zniszczyć kilkoma strzałami bądź jakąś umiejętnością, ale jeśli postawimy ją w bezpiecznym miejscu nikt się do niej nie dostanie. Żeby odblokować umiejętność należy zebrać 7 kul ulta.
Killjoy to agentka dla osób lubiących taktykę i bezpieczeństwo. Jeśli preferujesz znać pozycję przeciwnika zanim na niego wychylisz ta postać jest dla Ciebie!