Ucz się Jarlu, ucz. Wiedza to potęgi klucz.
- Slothi Sorlisson
Prawdopodobnie można grać w Vikings, ograniczając się do budowania jak największej ilości podstawowych jednostek ale jak to w życiu - kto nie zdobywa nowej wiedzy a tym samym umiejętności, stoi w miejscu. A tym samym skazuje na porażkę.
Zarządzanie kierunkiem zdobywania nowej Wiedzy odbywa się w Wyroczni. Okno Wyroczni podzielone jest na dwie zakładki, w pierwszej [INFO] sprawdzisz podstawowe informacje o budynku i zlecisz jego rozbudowę. Rozwijanie Wiedzy umożliwia druga zakładka, w której Wiedza podzielona jest na sześć niezależnych kategorii. Każda kategoria to drzewko wiedzy, mniej lub bardziej rozbudowane. Spójrz na załączony screen.
Już na pierwszy rzut oka widać, że opanowanie drzewka Szpiegostwo (Espionage) zajmie 'trochę' mniej czasu niż drzewko Trening (Training). Niezależnie od stopnia rozbudowania, wszystkie Kategorie są ważne dla rozwoju także przyjrzyjmy się im w kolejności w jakiej są przedstawione w oknie [KNOWLEDGE].
Wiedza z zakresu Ekonomii pozwala na zwiększenie ilości surowców produkowanych w mieście jak i zdobywanych w wyprawach poza miasto. Co ważne, bo mało intuicyjne - tutaj znajdziesz też wiedzę pozwalającą przyspieszyć marsz Twoich jednostek po mapie (Fleetness) oraz zwiększyć załadunek Konwojów (Convoy Capacity).
Wojskowość (Military)
Tutaj bez niespodzianek, nazwa tłumacz wszystko. Rozwój w tej kategorii zwiększa parametry jednostek bojowych i pozwala na odblokowanie nowych.
Szpiegostwo (Espionage)
Nawet najmocniejszy Jarl niewiele zdziała bez orientacji w otaczającym go świecie. Rozwijanie Szpiegostwa zwiększa parametry Skautów (Scouts) i pozwala na tworzenie nowych jednostek rozpoznania.
Trening (Training)
Jeśli chcesz mieć przewagę liczebną nad swoimi przeciwnikami, musisz inwestować w tę kategorię. Dzięki rozwojowi Treningu będziesz tworzył jednostki nie tylko szybciej ale i mniejszym kosztem.
Najeźdźcy (Invaders)
Każdy Wiking wie jak walczyć z człowieczymi przeciwnikami. Walka z tajemniczymi Najeźdźcami wymaga dodatkowej wiedzy, bez rozwijania tego drzewka Twój bohater nie będzie mógł podjąć z nimi walki. W tym drzewku znajdziesz też wiedzę wpływającą na umiejętności Bohatera i niektóre umiejętności wszystkich jednostek.
Bohater (Hero)
Kolejna kategoria z samotłumaczącą nazwą. Zbiór wiedzy potrzebnej do zwiększenia parametrów Bohatera i jednostek towarzyszących mu w walce.
Jednostki Poziomów I-V (Tier I-V Troops)
Jednostki Poziomów VI (Tier VI Troops)
Wiedza zdobywana w tych drzewkach zwiększa parametry obrony, ataku i żywotność wszystkich jednostek z danego poziomu.
Szamaństwo (Shamans)
Szamani to spece od zwalczania Duchów także jako ważne persony mają własne drzewko wiedzy, rozwijające ich parametry i odblokowujące możliwość walki z Duchami coraz to wyższych poziomów.
Dodatkowym zyskiem ze zdobywania Wiedzy są duże bonusy doświadczenia zarówno Bohatera jak i Szamana. Z tego względu jeżeli potrzebujesz szybko 'wbić' poziom Bohatera, proponuję zacząć od zdobywania nowej Wiedzy.