07.07.2017
W Trybach Tajemnic Panna Glass i Doktor Ink
W Trybach Tajemnic Panna Glass i Doktor Ink to świetna gra Hidden Object Puzzle Adventure w skrócie HOPA. Gra zaczyna się gdy nasz wujek Ink, który próbuje rozwiązać zagadkę dziwnych wstrząsów w jego wiosce, w której od niedawna zaczął rządzić Barber. Zaprasza nas do tej małej wioski. Przyjeżdżamy z powodzeniem. Niestety na nasz przyjazd pogoda nie była zbytnio ładna i była mglista mgła, przez którą nie widzieliśmy po prostu nic. Mogliśmy zauważyć tylko naszego wujka Inka, który był w oknie. Wchodzimy do karczmy, w której się znajdował. Jest w nim tłum ludzi a na schodach sam w sobie profesor, doktor Ink. Idziemy do niego. Z nim wchodzimy po schodach, lecz gdy profesor Ink będzie chciał otworzyć jedne ze drzwi, po prostu klucz do drzwi wpadnie mu w małą szparę w podłodze. Możemy wyciągnąć go pęsetą.
Po otworzeniu drzwi do pokoju hotelowego Inka, nagle są dziwne trzęsienia Ziemi. Okazuje się, że to wielki robot nasłany przez Barbera, który jednym zamachem rozwalił wielką ścianę w pokoju hotelowym Inka. Wziął Inka ze sobą i odszedł. Ostatnie słowa profesora, który na ten moment usłyszeliśmy to '' Uratuj Mateusza ''. Mateusz to jego mechaniczny kruk. Możemy go naprawić, dzięki ładowarce kostki mechanicznej, którą mogliśmy znaleźć w sąsiednim pokoju na korytarzu. Niestety po wejściu do sąsiedniego pokoju był w nim mechaniczny wij także nasłany przez Barbera, który niespodziewanie zrobił nam zdjęcie, po czym uciekł. Ładujemy kostkę kruka Mateusza doktora Profesora Inka. Po naładowaniu kostki kruka, Mateusz będzie od teraz naszym towarzyszem podczas wypraw. Po wyjściu na zewnątrz z hotelu przed hotelem możemy dostrzec tłum ludzi.
Są oni bardzo zdziwieni tym, co się stało z profesorem Ink'iem. Możemy chwilę porozmawiać z kasjerką. Następnie ona prosi nas o dostarczenie jej towaru czyli alkoholu do baru. Po kilku minutach grania możemy mieć już cały strój żołnierza Barbera. Dzięki niemu możemy bez problemu wejść na statek wielkiego parowca żołnierza Barbera. W nim spotykamy także mechanicznego wija, który w pokoju hotelowym zrobił nam niespodziewanie zdjęcie. Pokazuje on właśnie nasze zdjęcie wojownikom i żołnierzom Barbera. Oznacza nas jako cel. Od tego czasu poszukuje nas wiele osób, byśmy nie zdołali powstrzymać Barbera od uruchomienia i nastawienia jego maszyny wstrząsów. Aby unicestwić mechanicznego wija musimy skorzystać z pomocy naszego kruka Mateusza. Bez problemu go pokonujemy. Poprzestańmy na tym momencie gry, gdyż jest ona zbyt długa.