08.04.2018
Walka mieczem - gry kontra rzeczywistość
Przewrotki, wymachy, obroty, piruety i wszystkie inne style walki w grach tak zazwyczaj wyglądają, ale czy w rzeczywistości ludzie je stosowali lub czy są praktyczne w prawdziwej walce bronią białą? w tym artykule wszystko wam opowiem. Te wszystkie style walki w grach są absolutnie nie praktyczne i jedyne co mogły zrobić to uśmiercić rycerza, który je stosował. W grach mamy takie style aby gracze mieli na co popatrzeć lub żeby gracz pomyślał se jaka ta jego postać jest uzdolniona. Gdyby rycerz w czasie walki wykonałby jakiś obrót to miałby odsłonięte plecy i przeciwnik najzwyczajniej w świecie by to zaatakował. W skrócie mówiąc to takie style w rzeczywistości nie miały by sensu i wykonanie ich mogło by się źle skończyć. Jednak jest jeden jedyny wyjątek, który jest skuteczny. Używany jest tylko mieczem wielkim i jest stosowany tylko przy walce przeciwko długim bronią na przykład Pika lub Włócznia. Wyglądał on w ten sposób, że mieczem musieliśmy się machnąć z całej siły na broń przeciwnika aby ją wyrzucić w tył, w czasie uderzania robimy obrót i naszą bronią machamy w stronę przeciwnika, co pozwana nam na zmniejszenie odległości między nami a przeciwnikiem, który miał znaczną przewagę dzięki tej odległości.
Kolejnym naszym tematem są wolne i szybkie ciosy. Faktem jest to, że w czasie walki bronią białą musimy się postarać o to aby nasze ciosy były jak najmniej widoczne i bardzo szybkie. Robienie wielkiego zamachu, czyli tak jakby w grach wolne, ale mocne uderzenie pokazujemy przeciwnikowi swoje intencje co pozwala mu ten cios uniknąć, a nawet wykorzystać go przeciwko nam. Kiedy będziemy starać się zamachnąć bardzo mocno to dajemy naszą broń za głowę i odsłaniamy cały nasz przód co pozwala naszemu nie przyjacielowi nas zranić, a gdyby nas nie zaatakował tylko nic by nie zrobił to i tak zauważył by, gdzie chcemy wykonać cios, i dzięki temu będzie mógł zrobić prosty unik. Szybkie ciosy to myślę, że już bardziej leżą w rzeczywistości niż te wolne i mocne. Naszym kolejnym tematem są rodzaje mieczy taki jak na przykład kolce na mieczy. Były one stosowane i momentami dosyć przydatne, jeśli nasz przeciwnik miał na sobie samą kolczugę. Jeśli rycerz dobrze się zamachnie to ząbki mogą się wbić na dziurki w kolczudze, a potem ją rozerwać. Tak więc były one dosyć przydatne. Często w grach spotykamy się z dwiema broniami używanymi na raz w takim na przykład Gothic 3. Aby rycerz mógł korzystać z dwóch broni na raz to musiał być to specjalny zestaw, tak aby podczas machania jedna broń nie przeszkadzała drugiej, czyli jedna broń musiała być krótsza od drugiej. Dobre dobranie dwóch broni było w Prince of Persia Piaski Czasu, gdzie nasz bohater posługuje się mieczem i sztyletem, który był znacznie krótszy od miecza.
Następnym tematem jest jak rycerze mogli ulepszyć swe ostrze. W wielu grach mamy możliwość ulepszenia swej broni o jakieś efekty takie jak ogień, lód, trucizna itd. Od razu wykluczamy efekty, których nie da się normalnie osiągnąć tak jak w sword and sandals, gdzie mogliśmy wzmocnić naszą broń o ciekawe efekty takie jak lód, ogień, strach i truciznę(oprócz niej) . W średniowieczu jak najbardziej było one stosowane przez rycerzy. Na przykład w wojnach, gdzie jak posmarowali swoje miecze jakąś trucizną, to nawet kiedy przegrywali a zranili w walce przeciwnika to i tak z czasem zginie przez tę truciznę. Ostatnim naszym tematem jest co właściwie tego człowieka chroniło przed tymi narzędziami mordów. Często mamy pokazane w grach, że kiedy nasza postać jest cała uzbrojona to biegamy wolniej lub nie możemy robić przewrotów. To nie jest prawda, ponieważ zbroja rycerza nie może osłaniać wszystkiego i są w nim szpary to zginania głowy, rąk, nóg itd. Dzięki temu mogli bez problemu robić przewroty. Dziękuje wam za przeczytanie tego artykułu, mam nadzieje, że wam się spodobał, pominąłem wiele rzeczy, ale to tyle zmieściłem w tym artykule, możecie pomysły dawać mi w komentarzu