Omówienie każdej linii samolotów - War Thunder
Dzień dobry.
Dzisiaj będę oceniać samoloty w grze War Thunder.
War Thunder to komputerowa gra typu akcji, zręcznościówki i symulacji. Gra ma tematykę wojenną. W grze możemy się wcielić w pilota, marynarza , czołgisty, więc wyborów jest dużo.
Niestety jak to każda gra ma swoje plusy i minusy co jest nieodłączną rzeczą każdej gry.
Gra sama w sobie waży 12 GB + jeżeli chcemy mieć lepszą grafikę to musimy pobrać kolejne 15 GB.
Grafika jest bardzo ładna , lecz należy zauważyć , iż dopóki nie pobierzemy lepszych grafik to w późniejszych samolotach nie będziemy mogli być z kamery pierwszoosobowej, gdyż gra wymaga od nas pobierania 15 GB. Gra ma też mikropłatności, które jak w przypadku innych gier nie jest aż tak bardzo Pay to win ( jest to kwestia sporna).
Ale skupmy się na samolotach , których jest wiele. Mamy kilka trybów w grze : walki z możliwością odrodzenia ( odradzamy się tyle razy ile mamy samolotów) , bitwy realistyczne, bitwy symulacyjne i więcej mniej popularnych trybów. Gra posiada wiele linii i nacji ( Chiny, Włosi , ZSRR, Niemcy, Szwecja, Japonia, USA, Francja, Wielka Brytania). Każdy pojazd z tej nacji jest wyjątkowy i cechuje się czymś innym.
Jak to było w trakcie wojny występują m.in. bombowce, myśliwce, samoloty wsparcia. Każdy z tych typów samolotów ma inne zadania.
Postaram się teraz przedstawić każdą nację wytyczając jej plusy i minusy.
Wszystkie poniżej wymienione omówienia są tylko moją opinią i nie każdy musi się z tym zgadzać.
Zacznijmy od USA. W początkowych erach samoloty te nie należą do najlepszych, lecz posiadają bardzo dużą siłę ognia , kosztem zwrotności. W dalszych erach samoloty te stają się bardzo zwrotne , odporne na uszkodzenia, z jeszcze większą siłą ognia. Amerykańskie myśliwce są na początku słabe , lecz myśliwce odrzutowe mają niesamowitą zwrotność i ogromną siłę ognia, w szczególności rakiety. Co do bombowców mają bardzo mocne bomby ale mają ich stosunkowo mało Linia jest trudna na początku ale wynagradza w późniejszych etapach.
Czas na Niemieckie konstrukcje . Co do niemieckich myśliwców to w całej linii posiadają niesamowitą zwrotność i bardzo dobre działka, lecz średnie rakiety. Co do bombowców to posiadają bardzo mocne bomby, które niszczą wszystko, lecz kosztem tego, że są wolne i mało zwrotne , więc są podatne na ataki myśliwców. Jaki ciekawostkę podam fakt , że myśliwce mogą szybko lecieć pionowo w górę co często może zmylić przeciwników, w szczególności tych mniej doświadczonych.
Czas na maszyny ZSRR. Są to maszynki kontrowersyjne , ponieważ część samolotów historycznych nie jest tak dobra jak była, a prototypy są przesadzone i często skutkuje to tym, że słabszy, mniej doświadczony gracz szybko zniechęca się do tej gry. Myśliwce w tej linii są bardzo zwrotne , posiadają dużą siłę ognia. Bombowce nie są zbytnio często wybierane, ponieważ część bardziej zwrotnych samolotów posiada bomby + dużo lepsze uzbrojenie.
Wielka Brytania jest linią bardzo zapomnianą i wyraźnie słabszą od konkurencji. Legendarne Spitfire i Hurricane w tym zestawieniu nie są tak samo dobre jak w realnym świecie były. Linia ta ma słaby skręt, kiepskie karabinki, prędkość, która też nie zadowala. Problem jest tego typu, iż wszelkie zmiany jakie wprowadzamy do danego samolotu ( ulepszenia silnika, działa , kabiny) nie są aż tak wystarczające aby niszczyć przeciwników na wyższych erach.
Japonia zaoferuje nam w całej linii bardzo zwrotne maszynki z dobrym działem, lecz bardzo delikatne.Zauważyłem, że bardzo często gracze nie potrafią zapanować nad samolotem , przez co rozbijają się. Są bardzo szybkie lecz klapy są bardzo podatne na uszkodzenie co powoduje pewien dyskomfort w trakcie lądowania.
Chiny mają podobną sytuacje jak w przypadku Japonii. Są zwrotne i szybkie. Mają dobre działa lecz bardzo mało amunicji. Co cechuje te samoloty, bardzo szybko rozpędzają się ( w szczególności samoloty wyższych er). Problem polega na tym ,że wiele osób nie wybiera tej linii ze względu na fakt ,iż jak narazie jest mały wybór samolotów.
Przechodzimy teraz do Włochów. Są małe i szybkie więc trudno je trafić. Są bardzo dobre do walki kołowej, przez co szybko znajdą się na plecach przeciwnika. Lecz maja działka z których szybko można się wypstrykać. Zadają stosunkowo mało uszkodzeń przez co nadają się bardzo dobrze do obijania samolotów a nie do niszczenia ich.
Francuzkie samoloty są słabe i nie mają bardzo dobrych dział ani zwrotności. Jeżeli lubisz wyzwania to polecam Ci tą linię ,lecz jeżeli jesteś średnio zaawansowanym lub początkującym graczem to serdecznie odradzam Ci robienia tej linii. Powód jest prosty linia nie oferuje za wiele i jest także bardzo trudna.
Szwedzka linia jest najnowszą linią. Samoloty tam są bardzo dobre. Są bardzo szybkie i mają genialne skręty, więc doskonale nadają się do walki kołowej i za pomocą ich niesamowitej prędkości szybko dogonią nawet daleko oddaloną ofiarę. Mają również genialne działa, które często zasypią przeciwników pociskami. Od początku linia ta oferuje genialną zwrotność i działa. Jeżeli chodzi o zwrotność dopiero odnajdziemy ją na drugim samolocie po jego wymaksowaniu.
Mam nadzieję, że pomogłem początkującym jak i zaawansowanym graczom w wyborze linii.
Dziękuję za przeczytanie mojego artykułu i życzę miłego dnia i samych sukcesów w grze.