Warface - Ogólne zapoznanie
Warface jest grą Free to Play typu FPS, stworzonej na silniku Cry Engine, w której wcielamy się w żołnierza, którego sami możemy wyposażyć w przeróżne bronie, pistolety, bronie do walki wręcz, granaty czy inne dodatki zależne od klas.
Wielu z Was pewnie zadaje sobie pytanie czy gra nie jest Pay2Win, otóż odpowiedź brzmi NIE. Za pieniądze możemy sobie oczywiście dokupić kredyty za które kupujemy broń, jednak bardzo szybko można te kredyty zarobić po prostu grając. Dodatkowo za pierwszą wygraną w dniu danym trybie dostajemy bonus do kredytów. Za pieniądze możemy ewentualnie kupić tzw. punkty K, za które kupimy np. skrzynki, w których możemy wygrać zarówno wartościowe rzeczy np. bronie, jak i rzeczy pokroju szarego famasa w CS:GO :), granaty dymne (jeden jest biało-czerwony z polskim orzełkiem ;) )oraz niektóre bronie na stałe(te same bronie możemy również kupić za normalne kredyty tylko, że na jeden dzień)
Strzelec - Postać przeznaczona przede wszystkim do walki z przeciwnikami na krótki i średni dystans oraz do uzupełniana amunicji. Wyposażony jest w karabin szturmowy, który dobrze sprawdza się podczas walk na średni dystans, pistolet, broń do walki wręcz, zasobnik z amunicją, którą możemy uzupełnić zarówno sobie jak i naszemu sojusznikowi, oraz w granaty. Jest postacią odblokowaną od początku gry.
Medyk - Postać mająca za zadanie leczyć i reanimować sojuszników, ewentualnie walczyć na bliski dystans za pomocą swoich strzelb. Wyposażony w strzelbę idealnie sprawdzającą się w walkach na bliski dystans, niestety wraz z rosnącym dystansem znacząco spadają obrażenia i celność tej broni, pistolet, broń do walki wręcz, granaty, apteczkę mogącą leczyć Ciebie i sojuszników oraz defibrylator, który pozwala wstać na nogi poległym sojusznikom (nad ciałem poległego sojusznika wyświetla się licznik czasu, po którym nie będzie można już go przywrócić na nogi).
Po ukończeniu pierwszej bitwy odblokuje się Wam trening do tej postaci, po jego ukończeniu postać ta będzie odblokowana.
Inżynier - Postać, która dysponuje narzędziem do odnawiania pancerza naszego i przeciwników, minami, które idealnie nadają się do zasadzek lub do zastawiania w miejscach często odwiedzanych przez naszego nieprzyjaciela. Wyposażony w szybkostrzelny pistolet maszynowy, pistolet, broń do walki wręcz, minę, granaty i wyżej wspomniane narzędzie do odnawiania pancerza. Postać odblokowuje się bardzo podobnie jak w przypadku medyka, tylko po drugiej bitwie.
Snajper - Postać trzymająca się przeważnie na dalekie i średnie dystanse, często zajmująca kryjówki i wysokie punkty na mapie. Wyposażony jest w karabin snajperski idealny do strzelania na zarówno średnie, jak i dalekie dystanse,
Ponadto można wyposażyć każdą postać w inne dodatki np. miny pp. Każdej klasie postaci możemy zmienić używaną broń, pistolet czy broń do walki wręcz np. z podstawowego noża na saperkę. Każdą broń można również dowolnie modyfikować np. zmieniając jej celownik, zakładając tłumik dźwięku lub płomienia, czy dodając uchwyt. Można zrobić to w bitwie po kliknięciu klawisza C.
Ważnym elementem rozgrywki jest też możliwość podsadzania sojuszników, kiedy podejdziemy do odpowiedniej ściany i naciśniemy klawisz E, sojusznik po podejściu będzie miał możliwość naciśnięcia klawisza E, po jego kliknięciu załączy się animacja podsadzania, po której, w zależności od wyboru gracza, gracz podsadzający również wespnie się na górę lub nie.
Za wszystkie błędy (jeśli takowe będą) chciałbym od razu przeprosić i prosiłbym o napisanie ich w komentarzach.