15.02.2018
Japońskie czołgi ciężkie [Część II - tiery 7-10]
Witam w części drugiej mojej recenzji Japońskich czołgów ciężkich. Teraz opowiem wam co nieco o tierach 7-10. Na pierwszy ognień idzie O-Ni, czyli 7 tier. Krótko mówiąc, jest to większy i nieco lepszy odpowiednik swojego poprzednika. Jego pancerz kadłuba wzrósł o 25 z przodu i aż 45 z tyłu, a w dodatku jego wieża również więcej będzie odbijać gdyż posiada dodatkowe 50 punktów pancerza. Jak zawsze zwiększyła się także i ilość punktów wytrzymałości, która dobiła do 1550 czyli aż o 500 więcej, co robi dużo różnicę. Do dyspozycji mamy nadal świetny troll gun z O-I, jednak teraz mamy także i do wyboru świetne działo szybkostrzelne, które ma całkiem przyzwoitą penetrację. Na polu bitwy, czołg spisuję się bardzo dobrze. Jeśli rzuci nas na 7 tiery, to wręcz miażdżymy rywali, ale na wyższych tierach także radzi sobie przyzwoicie.
Grając w tę grę możesz zdobyć
470
Graj
Kolejny w tej linii czołgów jest O-Ho, czyli tier 8. Po raz kolejny można powiedzieć o "ulepszeniu poprzednika" ale zmienienie jemu nazwy, lecz tym razem czołg jest dużo lepszy. Ma bardzo dobre działo z przyzwoitą jak na ten poziom penetracją. Warto również wspomnieć o wartościach pancerzu który wynoszą:
200 / 105 / 150 mm Pancerz kadłuba
200 / 200 / 200 mm Pancerz wieży
Co nam to daje w praktyce? Czołg bardzo sprawnie odbija pociski nieprzyjaciela, ba! nawet artyleria ma problemy z zadawaniem nam uszkodzeń. Mam tutaj na myśli, że nawet jeśli artyleria w nas trafi, to wielkich obrażeń nam nie zada. Czołg idealnie nadaje się na twierdze i ja osobiście bardzo często nim grałem w różnego rodzaju klanówkach. Trzeba jednak uważać aby nie wystawiać się do przeciwników bokiem, gdyż 105 mm na boku nie daje nam żadnej ochrony na tym poziomie ;)
Grając w tę grę możesz zdobyć
i
550
Graj
Type 4 Heavy i Type 5 Heavy (odpowiednio 9 i 10 tier) różnią się już znacznie od swych poprzedników, a to głównie za sprawą swych potężnych dział zadających ponad 1000 punktów obrażeń. Pancerz jak i wytrzymałość również wzrasta gdyż jest to 2050 na 9 poziomie i aż 2900 na dziesiątym, więc z pewnością jest to nie mało i wystarcza na długo podczas bitwy. Mi osobiście grało się bardzo przyjemnie w Type 5 Heavy ze względu na jego potężne działo. Można było spokojnie wyjechać oddać strzał za 1k obrażeń i schować się bez obawy o zniszczenie pojazdy, gdyż z niemal 3000 hp na koncie nie jest tak łatwo zginąć. Poniżej przedstawiam trochę danych o X tierze (Type 5 Heavy):
1 100 / 1 400 PW - Obrażenia
75 / 75 mm - Penetracja
2,45 pocisków/min - Szybkostrzelność
2 693 (PW/min) - Uszkodzenia na minutę
3,20 s - Czas celowania
0,52 m - Celność na 100 m
40 szt. - Pojemność amunicji
2 900 PW Punkty - Wytrzymałości
270 / 160 / 150 mm - Pancerz kadłuba
280 / 210 / 200 mm - Pancerz wieży
Dziękuję za uwagę i do zobaczenia w następnym tego typu artykule ;)