Celowanie i strzelanie
Celowanie
W przypadku celowania najważniejszą rzeczą, którą musisz wziąć pod uwagę, jest odległość między tobą a wrogiem oraz szybkość, z jaką porusza się wróg. Po przełączeniu się na tryb snajperski (domyślnie klawisz Shift) musisz wycelować w pewną odległość przed sam statek. Twoja kula może latać nawet przez kilka sekund. Dobrze jest najpierw strzelić z jednego działa i sprawdzić, czy dobrze wycelowałeś. Jeśli tak, możesz wystrzelić całą salwę. Niestety nie ma uniwersalnej zasady celowania na duże odległości. Musisz po prostu dużo trenować, aż będziesz w stanie instynktownie określić, gdzie należy wysłać kule. Gra na krążowniku St. Luis jest bardzo dobrym pomysłem, posiada dużą ilość szybko przeładowujących dział. Pozwala na wysłanie kilkudziesięciu pocisków w ciągu jednej minuty. Nie ma lepszego treningu strzeleckiego niż to. Z własnego doświadczenia mogę dodać, że pociski odłamkowo-burzące należy celować nieco ponad statkiem wroga i na linię wody lub nieco powyżej w przypadku amunicji przeciwpancernej.
Kolejne trafienie w cytadelę zada maksymalne obrażenia. Źródło obrazu: oficjalna strona gry.
Gdy nauczysz się trafiać wrogi statek, powinieneś skupić się na jego konkretnych częściach. Amunicję burzącą należy wycelować w dziób i rufę okrętu, mniej więcej do miejsca, w którym znajduje się pierwsza główna wieża artyleryjska. W tym miejscu zbroja jest dość cienka, powinieneś zadawać duże obrażenia. Dobrym pomysłem w przypadku amunicji OB jest też strzelanie do armat, nadbudówek i kominów. Nie zadasz dużych obrażeń, ale jest duża zmiana polegająca na uszkodzeniu jakiegoś ważnego modułu lub podpaleniu statku. Strzelając amunicją przeciwpancerną celuj tylko w kadłub statku, najlepiej na poziomie wody. Jeśli używasz działek małego kalibru, celuj podobnie jak amunicją OB w przód i tył wrogiego okrętu. Jeśli masz dużą penetrację, a przeciwnik jest ustawiony bokiem do ciebie, spróbuj trafić w tzw. Cytadelę. Cytadela to część statku, w której znajdują się najważniejsze pomieszczenia, np. Maszynownia. Zwykle cytadela znajduje się pomiędzy pierwszą a ostatnią wieżyczką artylerii głównej, mniej więcej zaczynając od poziomu wody do połowy wysokości kadłuba. Jeśli to możliwe, strzelaj pod kominy statku lub w kadłub na poziomie wody. Jeśli przebijesz zbroję i odpowiednio trafisz cytadelę, zadasz maksymalne obrażenia swojej amunicji. Niewiele takich strzałów jest w stanie zniszczyć nawet pancernik.
Strzelanie
Gdy odpowiednio wycelujesz z armat, nadejdzie czas na strzelanie. Wbrew pozorom nadal masz więcej niż jedną opcję. Klikając raz, strzelisz z jednej wieży. Przydaje się przy oddaniu pierwszego strzału w stronę przeciwnika znajdującego się daleko. Pozwala zobaczyć, czy dobrze wycelowałeś i gdzie wylądowały kule. Przytrzymując lewy przycisk myszy będziesz strzelał serią ognia, kolejne wieżyczki będą aktywować się mniej więcej co pół sekundy. Taki tryb ostrzału przydaje się podczas strzelania do pobliskiego przeciwnika, gdy kule nie lecą zbyt długo. Pozwala na regulację lotu pocisków w czasie rzeczywistym.
Trzeci tryb strzelania to jednoczesny ogień ze wszystkich armat (dwukrotne kliknięcie lewym przyciskiem myszy). Powinien być używany tylko wtedy, gdy masz pewność, że dobrze wycelowałeś. Po oddaniu salwy jesteś bezradny od kilku do kilkunastu sekund. Ten tryb powinien być również używany przeciwko niszczycielom i szybkim krążownikom. Po oddaniu salwy możesz nagle zmienić pozycję lub kierunek pływania.
Torpedy
Torpedy to specjalny rodzaj broni. Zadają ogromne obrażenia i mogą spowodować zalanie, ale bardzo trudno jest trafić nimi w cel. Na początek warto zainteresować się dwoma trybami fotografowania - szerokim i wąskim. Różnią się rozrzutem torped w jednej salwie. Z trybu szerokiego należy korzystać podczas strzelania „na ślepo”, z dużej odległości lub gdy wróg jest zwinny i może szybko uciec. Tryb wąski służy do strzelania do bardzo powolnych okrętów wojennych, takich jak pancerniki i lotniskowce, gdy są bardzo blisko.
Nie traktuj szarego pola, które pomaga w celowaniu, jako jakiejś wyroczni. Jest bardzo nieprecyzyjny i nie uwzględnia wielu czynników.
Po zmianie trybu celowania torpedą obok zakresu obrotu pojawi się szare pole. Jest to pomocna wskazówka, która celuje w najbliższego przeciwnika i pokazuje, jak strzelać torpedami, aby go trafić. Oczywiście jest to bardzo uproszczone narzędzie, które pomaga tylko w celowaniu. Jedyne, co musi zrobić wróg, to nieznacznie zmienić kurs, aby torpedy go ominęły. Mimo to jest to przydatne narzędzie na początku gry, gdy jeszcze uczysz się celować i strzelać.