Podstawy systemu gry cz. 1
Pomimo iż gra do najprostszych nie należy, postaram się Wam ją jak najbardziej uprościć. Utworzę serię artykułów, w których wyszczególnię to, co dla początkujących graczy jest niezrozumiałe lub niezauważalne.
Na starcie opowiem trochę o okrętach.
Mamy 4 podstawowe rodzaje okrętów:
-Lotniskowce
-Pancerniki
-Krążowniki
-Niszczyciele
Zapewne wszyscy się domyślacie czym się one wyróżniają, ale wolę się upewnić.
Lotniskowce są okrętami wielkimi i powolnymi. Mają duże pokłady Punktów wytrzymałości (PW) i pozwalają na możliwie najbezpieczniejszą dla nas formę rozgrywki - samoloty. Samoloty, które ruszają z tych okrętów mogą służyć jako zwiad, zrzucać bomby oraz zrzucać ukierunkowane torpedy. Naturalnie okręty te służą do wspierania naszej drużyny oraz kontrolowania przestrzeni rozgrywki.
Pancerniki są okrętami tak samo powolnymi i tak samo wielkimi, jednak wyróżnia je wysoka skuteczność artyleryjska. Duże ilości PW (Punktów wytrzymałości) oraz grube pancerze pozwalają dłużej czerpać radość z rozgrywki, a silne działa o dalekim zasięgu pozwalają zrobić niezłe zamieszanie. Są wyposażone także w dodatkowy ekwipunek w postaci zestawu naprawczego, który przywraca nasze Punkty Wytrzymałości. Niestety ich największą słabością są naloty z powietrza, a to wraz z niewielką zwrotnością i niewielką maksymalną prędkością czyni lotniskowce naszym największym wrogiem.
Krążowniki są okrętami dość szybkimi i zwrotnymi. Mogą łatwiej manewrować w celu uniknięcia ostrzałów wrogich okrętów, a jednocześnie zachowują też daleki zasięg i skuteczność dział, choć nie są one już tak skuteczne jak w pancernikach (Są za to dość szybkostrzelne ;)). Krążowniki cechuje też dużo mniejsza wytrzymałość, więc ich działania wymagają nieco ruchu i rozwagi.
Ostatnia już klasa okrętów jaką są niszczyciele. Brzmi złowrogo i szczerze mówiąc takie właśnie one są. Gra niszczycielem jest bardzo dynamiczna. Posiadają niesamowicie wydajne silniki i świetną zwrotność, co wiąże się z niewielką wagą, a to z silnie ograniczonym pancerzem i PW (Punktami wytrzymałości). Niszczyciele wyposażone są w dodatkowy ekwipunek w postaci zasłony dymnej oraz wzmocnienia wydajności silników, co pomaga im robić zasadzki i wspomagać drużynę. Ich siła ognia z głównych dział jest niewielka, lecz są wyposażone także w torpedy o krótkim zasięgu, które potrafią zadać ogromne obrażenia.
Przejdźmy teraz do zasad tej gry (Jeśli można to tak nazwać).
Tocząc gry danymi okrętami, zbieramy Punkty Doświadczenia (PD)
PD są nam potrzebne do rozwoju okrętu jak i do badania nowych okrętów. System ciekawy, ale wszystko ma swoje plusy i minusy.
Zbierając PD na danym okręcie możemy wykorzystać je tylko na poczet rozwoju danego okrętu lub też badaniu kolejnych okrętów tej samej linii tzn.:
Na zrzucie poniżej przedstawiony jest amerykański okręt 5 poziomu NEW YORK. Zdobyte doświadczenie mogę wykorzystać do jego rozwoju poprzez zakup modułów lub też do zbadania kolejnego AMERYKAŃSKIEGO PANCERNIKA Z TEJ SAMEJ LINII (przepraszam za wielkie litery, jednak chciałbym, aby było to widoczne). Właśnie tak. Nie mogę zdobytego tutaj doświadczenia wykorzystać do zbadania żadnego np. niemieckiego okrętu lub też amerykańskiego okrętu z innej linii. Mogę za to badać kolejne amerykańskie pancerniki.
Rozwój kapitana daje nam ponad przyzwoite korzyści, co przedstawię na zrzucie poniżej. Każdy poziom kapitana daje nam punkt umiejętności, który możemy wykorzystać do wzmocnienia skuteczności pewnych cech naszego okrętu.
Warto pamiętać jednak, że amerykański kapitan może dowodzić tylko amerykańskimi okrętami itp. Możemy za to przydzielić jednego kapitana do wielu okrętów.
Podczas zakupu okrętu wybieramy kapitana - domyślnie jesteśmy proszeni o zatrudnienie nowego kapitana i jego przeszkolenie. Wybierając kapitana z rezerwy lub z innego okrętu także musimy go przeszkolić, aby mógł danym okrętem dowodzić.
Są dostępne 3 szkolenia:
-Szkolenie premium
-Szkolenie za kredyty
-Szkolenie darmowe
Szkolenie za kredyty umożliwia dalszy rozwój kapitana po ukończeniu szkolenia, szkolenie premium daje bonus do zdobywanych przez nas PD danego kapitana, a z kolei szkolenie darmowe uniemożliwia jego dalszy rozwój (Nie dostajemy PD oraz punktów umiejętności). Naturalnie wybieramy tutaj niemal zawsze kredyty, ponieważ nie jest to tak istotna sprawa, aby zakupować szkolenia za walutę premium.
Kiedy już zorientujemy się, że gra daną klasą okrętów jest dla nas przyjemniejsza i prostsza, powinniśmy zacząć rozwijać odpowiednią jej linię okrętów. Musimy wtedy przejrzeć okręty danej klasy każdej nacji i zwrócić uwagę na ich charakterystyczne cechy. Cechy te powinniśmy dobrać na podstawie naszych odczuć podczas gry. Czy potrzebujemy większej siły ognia, zwrotności czy uniwersalności.
Nie sądziłem, że wyjaśnianie podstaw będzie tak obszerne. Muszę przyznać też, że przydałaby się możliwość wstawiania większej ilości zrzutów do jednego artykułu, ale w takim wypadku po prostu podzielę poradniki w taki sposób, żebyście wszystko mogli ujrzeć na zrzutach i jednocześnie, żeby zawartość była równie bogata.
W kolejnym poradniku zamieszczę pozostałe informacje o możliwym wzmocnieniu naszych okrętów, a w kolejnych przejdziemy już do ułatwienia Wam toczenia rozgrywek w sposób przyjemny i skuteczny. Na początku zamieszczę ogólne porady dotyczące rozgrywek, a dopiero później zamieszczę porady dla danych klas okrętów.
Proszę także wszystkich czytelników o zamieszczanie wszelkich uwag w komentarzach, ponieważ wtedy będę mógł poradniki udoskonalić i uzupełnić.