Worms: Armageddon - podstawowe bronie
Worms: Armageddon to gra z 1999 roku, wyprodukowana przez Team17 i wydana przez MicroProse. Do dziś cieszy się ogromną popularnością, a Wormnet jest odwiedzany przez ok. 100 graczy jednocześnie. Dalej można sobie zagrać z innymi, odpocząć i pobawić się w terrorystę! Zacznijmy jednak od skróconej historii. Andy Davidson utworzył grę o robalach na konkurs. Nie wygrała ona, lecz autor się nie poddał i poszukiwał wydawcy swojego dzieła. Ostatecznie został nim producent Team17. Po niedługim czasie wydano też sequel i omawianą dziś wersję Armageddon. Po odejściu Davidsona z firmy seria prawie upadła. Na szczęście niedawno wydano Worms WMD i wygląda to co najmniej dobrze. Tak też zaczyna się nasza lista!
Grenade = zwyczajny granat. Broń szczególnie używana przez SI. Zadaje do 50 obrażeń i ma średni zasięg zniszczeń.
Holy Hand Grenade, HHG, Holy Grenade = święty granat ręczny. Jedna z ulubionych broni graczy, wybucha 3 sekundy i na samym końcu ma "HALLELUJAH!". Zadaje do 100 obrażeń i ma duży zasięg zniszczeń.
Shotgun = broń uniwersalna. Można nią kopać tunele, usuwać wrogie cele, spychać do min, niszczyć beczki itp. Dwa strzały. Zadaje do 25 obrażeń i ma mały zasięg zniszczeń.
Fire Punch = atak. Podrzuca robala w górę. Przed zaatakowaniem robal gada i skacze. Zadaje do 30 obrażeń i ma praktycznie zerowy zasięg zniszczeń.
Prod = paaaaleeeec! Spycha robala. Szczególnie dobra do umieszczonych przy wodzie. Nie zadaje obrażeń i ma totalnie zerowy zasięg zniszczeń.
Concrete Donkey = betonowy osioł. Zdecydowanie najpotężniejsza broń na świecie. Osobiście jej nigdy nie odblokowałem, aczkolwiek średnio zadaje do 1000 obrażeń i przy jednym upadku zasięg zniszczeń jest podobny do HHG.
Armageddon = zabijarka. Też jej nigdy nie odblokowałem. Obrażenia są limitowane do 4800. Wysadza praktycznie cały świat, aczkolwiek robale w tzw. darkside (pod ziemią) mogą uniknąć przeznaczenia. Zasięg zniszczeń jest na prawie całą mapę.
Skip Go = skakanka. Użycie jej pomija rundę. Podobno Chuck Norris użył Skip Go i wygrał rundę. (żart)
Surrender = sama nazwa mówi wszystko. Poddajesz się i wywieszasz białą flagę. Odpadasz. Jest to broń przydatna tylko na Wormnecie, np. w przypadku potrzeby odejścia od komputera.
Flame Thrower = miotacz płomieni. Powoduje niewielki ogień.
Super Sheep = latająca owca. Ma duży zasięg zniszczeń. Niezła do zrzucania wielu robali. Lot rozpoczynasz spacją.
Sheep = zwyczajna owca. Ma średni zasięg zniszczeń. Niezła do wybuchania w jaskiniach. Szybko chodzi. Eksplodujesz spacją.
Homing Missile = pocisk samonaprowadzający. Zadaje obrażenia porównywalne do Bazooki.
Mortar = wiele pocisków w jednym! Zadaje obrażenia na poziomie Bazooki.
Select Worm = wybierasz robala.
Banana Bomb = bomba bananowa. Rozsypuje się i zadaje bardzo duże obrażenia, nawet do 300.
Dobra, tutaj zakończę ten krótki spis. Mam nadzieję na to, że kiedyś zagracie w Worms: Armageddon. To świetna (i uniwersalna) produkcja na systemy z Windowsem od 95 do 7. Nie wymaga nawet 64 MB pamięci RAM. Odpalisz ją nawet na staruszku, ale sprzęty z 8 GB RAM też wchodzą w grę! Do zobaczenia w przyszłości.
(realny powód końca: to minimum jest chore, a też chcę bananki)