14.06.2017
Za co Watch_Dogs został zhejtowany?
Watch_Dogs to wydany w 2014 roku sandbox Ubisoftu, który odbił się niemałym echem wśród graczy. Gra została dość ciepło przyjęta przez recenzentów, oceny oscylowały koło siódemek i ósemek. Nie jest to zły wynik, zwłaszcza, że rok przed wydaniem Watch Dogs, świat ujrzało wypełnione szczegółami i niebywale dobrą zawartością Grand Theft Auto V. Niestety, wśród środowiska graczy produkcja Ubisoftu nie przyjęła się tak dobrze. Produkt zebrał od graczy masakryczne cięgi ponieważ nie był tym czego oczekiwali gracze. Oczekiwali Grand Theft Auto w hakowaniem w roli głównej i wszystko okraszone niebywałą grafiką. Co gracze dostali do rąk? Formułę dobrze znaną zarówno z Assassin' s Creed jak i serii Far Cry. Ubisoft zwyczajnie bał się zaryzykować wydania tak innowacyjnej gry, ponieważ wiedzieli, że w tej branży gra się o duże pieniądze
Wina nie jest po stronie studia, ponieważ chciało zwyczajnie wydać sprawdzony produkt w innym opakowaniu niż wcześniej. Największym kłopotem dla Watch_Dogs były oczekiwania graczy, którzy po zobaczeniu pierwszego zwiastuna po prostu nakręcili się zbyt bardzo na fenomenalną grafikę i skomplikowany system hakowania, jaki był przedstawiony na targach E3 w 2012 roku. Gdy gra ostatecznie trafiła na półki sklepowe gracze zwyczajnie się zawiedli, ponieważ sami sobie narobili oczekiwać wobec gry, na podstawie TRAILERA! Naprawdę czy tak trudno jest zrozumieć, że zwiastun to jedna z form reklamy... Reklama ma za zadanie podkoloryzować trochę rzeczywistość, żeby postawić produkt w jak najlepszym świecie. Przykro mi, ale tak działa marketing, ja np. od początku byłem sceptycznie nastawiony, zwłaszcza, że wiadomo było, iż gra ukaże się na konsolach starej generacji...
W gruncie rzeczy gra była bardzo dobra, jeśli jeszcze się nie przejadł schemat rozgrywki wzięty żywcem z innych gier Ubisoftu. Zwyczajnie nie była to produkcja, której gracze oczekiwali. Gracze tacy jak ja - którzy nie wierzą przedpremierowym zapowiedziom zwyczajnie nie zawiedli się na grze, ponieważ nie oczekiwali cudu. Watch_Dogs to mimo wszystko bardzo przyzwoita produkcja, w którą naprawdę, teraz, po latach warto zagrać. To prawda, że model hakowania jest zbyt uproszczony, grafika bez rewelacji a gra sama w sobie jest Assassin' s Creedem w Chicago. Tylko w tym nie ma żadnego problemy, bo gra właśnie tym ma być. Ubisoft ma swój styl robienia gier, od którego na pewno prędko nie odejdzie i trzeba się z tym pogodzić. Jak się nie lubi formuły rozgrywki standardowej dla tego studia, nie grajcie w gry od niego. Pozdrawiam ;)