Bananki.pl to serwis poświęcony osobom, które cenią sobie dobrze zorganizowany czas wolny. Łączymy przyjemne z pożytecznym i nagradzamy najaktywniejszych użytkowników. W świecie bananków to Ty decydujesz, w jaki sposób chcesz wykorzystać potencjał swoich umiejętności.
W łatwy i szybki sposób otrzymujesz dostęp do gier free-to-play, doładowań walutowych, skinów do CS GO oraz gadżetów dla graczy. Wszystko w jednym miejscu! Wykonuj przygotowane zadania, zbieraj bananki (naszą wirtualną walutę) oraz doświadczenie i korzystaj!
Dołącz do naszej społeczności już teraz!
Jeśli zapomniałeś hasła nic straconego! Skorzystaj z opcji "Zapomniałeś hasła?" znajdującej się w zakładce logowania. Na adres email, który posłużył do zalogowania się w naszym serwisie zostanie wysłana wiadomość ze specjalnym linkiem restartującym Twoje hasło.
Uwaga! Jeśli nie złożyłeś dyspozycji zrestartowania hasła zignoruj tę wiadomość.
W razie jakichkolwiek dodatkowych problemów z odzyskaniem konta prosimy o kontakt z supportem.
Bardzo nam przykro, że chcesz opuścić świat Bananków :(
Oczywiście szanujemy Twoją decyzję. Skontaktuj się z nami korzystając z formularza kontaktowego.
Uwaga! Usunięty z bazy email już nigdy nie będzie mógł posłużyć do rejestracji w Bananki.pl
Mamy nadzieję, że jeszcze do nas wrócisz :D
Aby dodać znajomego, wejdź na swój profil i wpisz w wyszukiwarkę użytkowników nick swojego znajomego.Następnie po prawej stronie jego profilu kliknij w „dodaj do znajomych.
Chcesz kogoś usunąć z listy? Przejdź do widoku swojego konta i kliknij "Znajomi". Aby usunąć wybranego użytkownika kliknij go z listy. Niedaleko loginu będzie widniała opcja "usuń ze znajomych".
Po kliknięciu... au revoir ziomek :D
Aby skorzystać z opcji odbierania bananków trzeba być aktywnym!
Bądź aktywny (wykonaj np. minimum 2 zadania 1ego i 2ego stopnia) w przeciągu 7 dni (nie musisz ich zbierać 1 dnia), aby gromadzić bananki z daily login.
Licznik wygląda następująco:
1 dzień - 1 bananek
2 dzień - 2 bananki
...
5 dnia - 5 bananków
Każdy następny dzień jeśli kontynuujesz zbieranie bananków otrzymasz 5 każdego dnia.
Tylko bez zbereźnych podtekstów!
Banan to jedna z ważniejszych postaci w naszym serwisie. To Twoje alter ego, super bohater, Miszcz gierek! Możesz go dowolnie modyfikować, aby wyróżniał się z bananowego tłumu. Zdecydowanie jedna z barwniejszych postaci. Czego chcieć więcej? Za zebrane doświadczenie możesz odblokować dostęp do kolejnych elementów upiększających Banana.
Zakładka Twój banan oferuje sporą gamę możliwości. Chłopiec? Dziewczynka? :D Dostosuj bohatera do swoich potrzeb. Twarz, włosy, tułów oraz tło to tylko niektóre z elementów, którymi możesz modyfikować Banana. Oczywiście cały czas pracujemy nad tym, aby bananki.pl oferowały znacznie więcej.
Doświadczenie służy do ulepszenia Twojego konta, a co za tym idzie do poprawy wizerunku Twojego Banana oraz "farmienia" bananków :D Cały czas pracujemy nad zwiększeniem puli opcji, w których możesz wykorzystać swoje zgarnięte doświadczenie.
Odznaki to nagrody, którymi obdarowujemy najaktywniejszych graczy! Odznaki można otrzymywać poprzez wykonywanie zadań na stronie lub udzielanie się w banankowej społeczności! Im więcej odznak tym wyższy status konta. Wyróżniaj się na tle innych! :D
Jest to szczególny link, dzięki któremu możesz zapraszać do świata bananków swoich znajomych. Użytkownik musi zarejestrować się w naszym serwisie oraz być aktywnym. Dzięki swoim osiągnięciom konto nadrzędne, czyli Twoje, otrzyma więcej doświadczenia oraz bananków. W skrócie:
Każda zaproszona osoba = więcej korzyści
Jak to w każdej społeczności bywa chcemy nagrodzić tych, którzy najbardziej aktywnych. Oczywiście nie zapominamy o głosie naszych użytkowników dlatego oddajemy w Twoje ręce niezwykle przydatne narzędzie oceny komentarzy. Im więcej zebranych punktów, tym lepiej! (oczywiście poza rangą Wulgarnego, czy Trolla). W przyszłości możecie spodziewać się nowych korzyści właśnie za zdobyte rangi!
Każe z kont posiada swój indywidualny przelicznik oddanych głosów. Do wyboru pozostawiamy Ci następujące cechy:
- Rzetelny
- Społecznik
- Pomocny
- Wulgarny
- Troll
Pamiętaj! W rankingu biorą udział wszyscy użytkownicy, ale! Bananki z zeszłego miesiąca nie przechodzą na ten miesiąc (nie tracisz ich!) po prostu nie pozycjonują Twojej postaci. Jeśli chcesz wziąć udział w rankingu w nowym miesiącu musisz wykonywać zadania w określonym przedziale czasowym.
WAŻNE!!!
Doładowanie bananków gotówką (przelewem, PSC itd.) nie wlicza się do punktów rankingowych! To znaczy, że jeśli posiadasz już 200 bananków, dokupisz kolejne 200, to faktyczna ilość licząca się w rankingu wynosi właśnie 200.
Spokojnie! Jeśli zdobyłeś/łaś 500 bananków, a np. 300 z nich zostało wykorzystane do zakupu jakiejś nagrody, to nic nie szkodzi! Nie tracisz swoich punktów przy generalnym rozrachunku :D
Bananki to nasza interaktywna waluta, która służy do zakupu wielu produktów, nie tylko cyfrowych, ale i fizycznych! Im więcej bananków, tym więcej możliwości. U nas zdobędzie co tylko zechcesz praktycznie za darmo.
Zdobywanie bananków ogranicza się wyłącznie do wykonywania zadań na naszej stronie. To Ty decydujesz ile czasu chcesz nam poświęcić!
Przechodząc do zakładki "Sklep" otworzy się przed Tobą paleta możliwości. Elektroniczne doładowania? Sprzęt dla graczy? Skiny do CS GO? A może po prostu PaySafeCard? W tym dziale możesz "spieniężyć" uzbierane bananki. Z pewnością znajdziesz coś dla siebie.
Do oficjalnych partnerów Bananków należą:
FabrykaGraczy.pl - serwis stworzony z myślą o prawdziwych graczach. W swojej ofercie posiada sprzęt komputerowy, <a href=/gry/>gry</a> na komputery PC i konsole, doładowania oraz gadżety.
FabrykaKluczy.pl - jeden z najpopularniejszych sklepów z grami i doładowaniami do gier. Oferuje wyłącznie cyfrowy towar w postaci kodów.
Sedoc - to ogromna sieć punktów dostępu do najpopularniejszych doładowań do gier oraz do konsol. W zasięgu ręki stoi przed Tobą świat cyfrowej rozrywki. Więcej informacji znajdziecie na stronie www.sedoc.pl.
PaySafeCard - tego partnera chyba nie musimy przedstawiać. W dużym skrócie - doładowania walutowe. Wymieniaj bananki na cyfrową gotówkę!
TAK
Wszelkie płatności (zarówno w klepie Bananków jak i w sklepach partnerów) organizowane są przez rzetelne podmioty finansowe posiadające oficjalne zezwolenie na realizację transferu pieniężnego.
Zgoda na realizację transakcji za pomocą PaySafeCard poprzedzona jest szczególną weryfikacją sklepu, która ma na celu zabezpieczenia interesów użytkowników.
Jak zatem sam/a widzisz nie ma się czego bać!
Po pierwsze, nie panikuj!
Zanim skontaktujesz się z nami celem sprawdzenia płatności upewnij się, że określona suma została już ściągnięta z salda konta bankowego. Rezerwacja danej kwoty przez bank nie oznacza jej zaksięgowania! Wpłata zostanie przekazana do odbiorcy w zależności w przeciągu kilku minut lub nawet kilku dni. Czas ten uzależniony jest od wyboru metody płatniczej.
Przelewy online księgowane są natychmiastowo, przelewy tradycyjne natomiast realizowane są w dni robocze i mogą być księgowane nawet do kilku dni. Płatności PaySafeCard należą do najszybszych metod płatniczych. Gdyby jednak Twoja wpłata PSC nie została zaakceptowana, to prosimy o kontakt z supportem PaySafeCard celem sprawdzenia doładowania lub zawartości portfela online.
Kod został wysłany na Twój adres email podany w rejestracji. Zazwyczaj kody te wysyłane są natychmiastowo. Pamiętaj! Czas ten może wydłużyć się do 48h w zależności od wybranego przez Ciebie produktu.
Czasami (płatności sms) dodatkowo weryfikujemy Twoją wpłatę, ale nigdy czas ten nie przekracza 24h.
Jeżeli nie widzisz wiadomości z kodem – sprawdź w folderze SPAM. Często właśnie tam trafiają wiadomości z naszego serwisu. :)
Kod możesz również odebrać klikając w trybik (nieopodal loginu konta) klikając w "nagrody".
Jeżeli tylko podałeś poprawny link do wymian, a Twój profil Steam jest ustawiony jako publiczny – nie masz się czym przejmować, Twój skin na pewno do Ciebie trafi. Proces weryfikacji jest niestety dosyć skomplikowany, stąd „opóźnienie” w przyznawaniu skinów. Wystarczy...
...Poczekać!
Gdyby skin jednak opóźnienie się mocno wydłużyło – zgłoś się do nas poprzez Panel Kontaktowy.
NIE! Zbieraj ile chcesz i nie martw się na przyszłość :P Bananki leżakują tak długo aż zechcesz je na coś wymienić.
Pamiętaj, aby zawsze poszukać odpowiedzi na swoje zgłoszenie najpierw w specjalnie stworzonym dla Ciebie FAQ. Staramy się na bieżąco aktualizować najważniejsze kwestie, abyś w łatwy i szybki sposób uzyskał/a dostęp do najważniejszych kwestii właśnie tutaj.
Jeśli występują problemy z utworzonym przez Ciebie koncie prosimy o kontakt poprzez formularz kontaktowy. Dokładamy wszelkich starań, aby rozwiązać Twoje zgłoszenie w jak najkrótszym czasie.
Uwaga! Aby zminimalizować czas oczekiwania na odpowiedź prosimy o uzupełnienie jak największej ilości informacji dotyczących danego zgłoszenia.
Jeśli posiadasz jakiekolwiek problemy z grami (a nie z działaniem naszego serwisu), to niezbędna będzie w takim wypadku asysta supportu producenta danej produkcji. Zazwyczaj wystarcza zgłoszenie mailowe - ticket do producenta poprzez dział techniczny.
Pracownicy supportu posiadają zdecydowanie większe uprawnienia oraz wgląd do Twojego konta.
Uwaga! Bananki.pl tworzą jednak przestrzeń do kontaktu między graczami, a co za tym idzie możesz również otrzymać pomoc od naszej społeczności. Jeśli posiadasz wiedzę w danej dziedzinie pomagając innym zyskujesz cenne doświadczenie! Zachęcamy również do sprawdzenia naszego Forum!
Jeśli zostaniesz poproszony o wysłanie screena na liście zadań w danej grze pojawi się opcja przesłania takowego. Wtedy wybierz konkretne zdjęcie oraz kliknij wyślij.
Pamiętaj!
Istnieje różnica pomiędzy screenem wrzuconym na stronę, a faktycznie przesłanym, dlatego ostateczna czynność "wyślij" jest wyjątkowo ważna :)
Dla wielu z Was pytanie może wydawać się banalne, ale! Pamiętajcie, że służymy Wam pomocą.
Screen/screenshot/printscreen to tzw. zrzut ekranu lub, prościej ujmując, to co widzisz aktualnie na pulpicie. Jeśli poprosimy Cię o screena tzn, że chcemy, abyś udokumentował/a dane zadanie. Uruchamiasz grę, wykonujesz dane zadanie i wykonujesz screen.
Jak to zrobić?
Na Twojej klawiaturze powinien znajdować się przycisk PrtScn. Klikając go komputer zapamięta obraz pulpitu. Następnie uruchom program Paint i wykorzystaj opcję "wklej". Hurra, udało się! Zapisz go w pliku graficznym i podeślij do nas w dostępnym dla danej gry miejscu.
Nie spełniłeś/łaś wymagań dotyczących zadania!
Przyczyn może być wiele (najczęstsze z nich):
- Brak widocznego loginu postaci
- Brak dowodu wykonania określonego zadania
- Błędny login - W trakcie rejestracji, kończąc zadanie startowe zostajesz poproszony/na o podanie loginu postaci. Login ten nie może się znacznie różnić od loginu w grze!!! :)
- Nieczytelny screen
Na Twój email został wysłany email z domeny bananki.pl, który zawiera określony powód. Jeśli wcześniej się z nami nie kontaktowałeś/łaś to na 99% trafił do spamu :)
Uwaga!
Osoby, które wysyłają do nas screeny ze swoich prywatnych, aktywnych kont, które nie zostały stworzone poprzez reflinka Bananki.pl mogą zostać zbanowane. Takie screeny będą zawsze przez nas odrzucane.
Strona bananki.pl została zaprojektowana w taki sposób, aby większość zadań weryfikowała się zdalnie. Stworzona przez nas infrastruktura techniczna organizuje wiadomości o podjętych przez Ciebie krokach w danych produkcjach.
Do wyjątków należy zaliczyć wykonywanie screenów, które sprawdzane są przez część naszego zespołu. :D
Pamiętaj!
Jeśli na liście zadań wymagane jest podpięcie screena, po prostu go podepnij :D Bez niego nie zaliczymy wykonanego zadania.
Poczekać!
Pamiętaj, że weryfikujemy wszystkie zgłoszenia do 72 godzin. Ilość otwartych zadań nie jest w żaden sposób ograniczona, a co za tym idzie możesz rozpocząć przygodę z innym tytułem. Przygotowaliśmy dla Ciebie cały zestaw dodatkowych opcji.
Ważne!
Gdy upłynie czas weryfikacji zgłoszenia (tj. nie otrzymasz bananków po 72 godzinach) zgłoś się do nas. Podstawą do realizacji upomnienia jest upłynięcie określonego czasu 72 godzin dla indywidualnych kont. Ze względu na dużą ilość zgłoszeń pytania o wcześniejszą weryfikację będą rozpatrywane w drugiej kolejności.
Niestety minął czas na realizację danego zadania, a co za tym idzie nie możesz do niego powrócić. W przyrodzie jednak nic nie ginie i z pewnością znajdziesz dla siebie coś innego.
Niestety nie jest to możliwe. Warunkiem niezbędnym do skończenia danego zadania jest stworzenie nowego, indywidualnego konta, które łączy się z naszą platformą.
Treści dodatkowe, które wymagają uruchomienia nowego okna w przeglądarce są często blokowane przez adblocka lub inne filtry ustawione z poziomu przeglądarki lub programy antywirusowego. W takim wypadku należy odblokować treści reklamowe na danej stronie.
Pamiętaj!
W sekcji Twojego konta zapisana jest historia Twoich działań. Jeśli wykonałeś jakieś zadanie i zostało zapisane w historii, a mimo tego nie otrzymałeś/łaś bananków, to zgłoś się do nas. Przyjrzymy się sprawie.
Jeśli wykonałeś/łaś dane zadanie, a nie pokazuje się w historii konta status "complete" to skontaktuj się z supportem usługodawcy. Niestety nie posiadamy wglądu do architektury partnera.
UWAGA!
Spora część zadań Persona.ly i Ofertoro są rozpatrywane/zatwierdzane po jakimś czasie. Jeśli chcesz uzyskać więcej informacji skontaktuj się z usługodawcami.
W tym temacie prosimy Cię o rozwagę.
Ze względu na dużą ilość zgłoszeń nie usuwamy błędnych screenów. Cierpliwie poczekaj do momentu aż go odrzucimy :) (Jeśli oczywiście nie zgadza się z warunkami zadania). Po jego odrzuceniu/usunięciu możesz ponownie załadować go w karcie gry.
Jest to program, który przechowuje Twoje screeny i w łatwy, szybki sposób umożliwia również udostępnienie go innym użytkownikom. Uruchom go i uruchom grę, w której chcesz wykonać screen. Kliknij podczas rozgrywki ctrl+shift+f. W programie pojawi się link, który możesz do nas podesłać.
Przejdź do gry, w której pomyślnie przeszedłeś/łaś weryfikację (zarówno w grze jak i w sSHU) i tam wklej link. Nie zapomnij potwierdzić jego wysyłkę do nas! :P
W takich wypadkach należy postępować tak samo, jak w przypadku rejestracji do gier oferowanych przez naszą platformę. Wyczyszczenie historii/ciasteczek w swojej przeglądarce, pozbycie się rejestru programu z komputera, potwierdzenie adresu email powinno załatwić sprawę. ;)
Uwaga! Problem z reguły dotyczy wykorzystywanego IP, które już widnieje w bazie producenta.
Wykonałeś rejestrację, ale zadania nadal są zablokowane?
Prześlij do nas potwierdzenie rejestracji.
Najczęstsze błędy rejestracyjne
- aktywna blokada typu Adblock
- ingerencja przechowywanej historii w ciasteczkach
- nie wykonałeś zadania rejestracyjnego (zdobycie levela, spędzenie w grze kilkunastu minut)
- nie potwierdziłeś maila weryfikacyjnego
- sprawdzałeś na innej przeglądarce?
- nie odczekałeś 24h (czasami producenci gier potrzebują trochę czasu na zatwierdzenie aktywności.
Miej na uwadze, że jeśli kiedykolwiek grałeś w dany tytuł to musisz zarejestrować konto na nowym adresie email lub odczekać np. kilka tygodni.
Jeśli rejestracja nie przebiegła poprawnie nie martw się! Możesz podesłać do nas screena z widocznym mailem potwierdzającym rejestrację/założenie konta. Upewnij się, aby był widoczny email Twojego konta/data otrzymania wiadomości oraz, o ile to możliwe, login konta w grze.
Wróć do gry, w której rejestracja nie przebiegła poprawnie i kliknij przycisk "graj". Następnie postępuj zgodnie ze wskazówkami, zamieszczonymi w popupie rejestracyjnym.
Twoje zgłoszenie zostanie rozpatrzone w przeciągu 48 godzin. Miej na uwadze, że niestety nie mamy żadnego wpływu na przebieg rejestracji. Zgłoszenie zostanie bezpośrednio przesłane do partnerów weryfikujących aktywność użytkowników.
Jeśli rejestracja przebiegnie poprawna (screen rejestracyjny zostanie zatwierdzony) otrzymasz odznakę oraz notyfikację potwierdzającą fakt aktywacji konta w grze - dołączenia do oferty. Tym samym będziesz mógł rozpocząć zbieranie bananków.
Jeśli screen rejestracyjny został odrzucony otrzymasz email informujący o tym.
Co zrobić po odrzuceniu screena? Spróbuj ponownie! Upewnij się, że postępujesz zgodnie z wszelkimi wskazówkami podanymi na stronie. Nie istnieje limit prób rejestracji. Możesz zarejestrować się do gry w dowolnym momencie.
Pamiętaj aby sprawdzić swój email (również w folderze SPAM)!
Napisz do nas!
:D Uwielbiamy kreatywność i wierzymy w polskich graczy! Z nami możesz zyskać jeszcze więcej. Program partnerski, ekskluzywne zniżki oraz wiele, wiele więcej. Prześlij do nas próbkę swoich umiejętności, skrobnij kilka słów o sobie (co Cię interesuje, dlaczego w świecie gier komputerowych czujesz się jak ryba w wodzie). Pamiętaj! Chcielibyśmy poznać Twoje mocne i słabe strony. W końcu na tym polega współpraca :D
Daj się poznać i dołącz do nas!
W przygotowaniu.
Pracujemy nad tym, aby wszystkie opcje były jak najbardziej czytelne! A że każdy z nas ma głowę pełną pomysłów musimy wybrać ten najlepszy. Wróć tutaj wkrótce :D
Z zakładki Forum wybierz najbardziej interesującą Cię kategorię.
Jak sam zauważyłeś/łaś do wyboru są 4 główne kategorie oraz kilka pomniejszych, już odnoszących się do bardziej konkretnego tematu. Oczywiście jeśli masz jakieś sugestie, co mogłoby znaleźć się w podkategoriach chętnie czekamy na pomysły :)
Zdajemy sobie sprawę, że nasza oferta np. gier jest stosunkowo spora, a co za tym idzie stwórz własny topic. W tym celu należy kliknąć "dodaj". Wyszczególnisz zgłoszony przez siebie temat rozmowy.
Aby zaoszczędzić sobie czasu, sprawdź czy ktoś już nie założył tematu z takim samym pytaniem. Znajdziesz wtedy gotową odpowiedź, a w razie niejasności możesz przecież dołączyć w istniejącym już temacie do konwersacji!
Na naszym forum możesz pisać o czym tylko zechcesz! Pamiętaj tylko, że wszyscy jesteśmy sobie równi – szanuj zatem każdego użytkownika naszego serwisu. Każdy z nas dokłada swoją cegiełkę do panującej atmosfery, a przecież wszyscy dobrze wiemy, że im lepsza atmosfera – tym przyjemniej spędza się czas!
Rozumiemy, że każdemu zdarza się gorszy dzień – wtedy łatwo o złe nastawienie do innych (dobrze wiesz, co mamy na myśli!). Staraj się jednak tego unikać, bowiem początkowo będziemy złe wypowiedzi tylko usuwać, jednak im częściej się to będzie zdarzać – tym większe prawdopodobieństwo, że wyciągniemy konsekwencje.
Z dostępnych metod płatności w sekcji "doładuj bananki" wybierz - Home Pay
Każda z wartości bananków posiada swój indywidualny numer doładowania, na który musisz wysłać określony komunikat. Następnie otrzymasz wiadomość zwrotną z kodem, który musisz wpisać na stronie. Po jego wpisaniu:
Raz, dwa, trzy
Doładowałeś/łaś konto!!! Hurra! Nic trudnego ;)
Każdy artykuł musi być unikalny! Dla nas najważniejszy jest Twój punkt widzenia, dlatego wszelkie kopiowane teksty, czy nagrania poskutkują trwałym banem w strefie Bananopedii. Prosimy również o weryfikację zamieszczanych informacji. Wszelkie nieprawdziwe newsy lub treści nie mające odzwierciedlenia w rzeczywistości również będą karane.
Prosimy o dbałość o język oraz zachowanie netykiety. Danie o poprawność stylistyczną uatrakcyjnia Twój tekst. Nie bój się korzystać z programów tekstowych, które sprawdzą, co napisałeś/łaś. W przypadku filmików online możesz ułożyć sobie wstępny scenariusz, który z pewnością wpłynie na kompozycję nagrania.
Reklamowanie serwisów zewnętrznych będzie karane banem na zamieszczanie artykułów w Bananopedii, dlatego skrupulatnie dobierajcie tematy artykułów.
- Każdy nowy autor tekstu (nowicjusz) musi zarejestrować się poprawnie do minimum 3 gier i musi wykonać minimum 3 zadania w każdej z nich.
- Jeśli chcesz stać się stałym autorem w Bananapedii pokaż nam, że jesteś prawdziwym weteranem. Zarejestruj się w minimum 5 grach i wykonaj w nich minimum 5 zadań.
Spokojnie. Weryfikacja artykułów może trwać maksymalnie kilka dni ;)
Zasady Bananapedii jasno określają jakie artykuły będą publikowane. Oczywiście jeśli Twój artykuł został odrzucony sprawdź powód odrzucenia. Nie zniechęcaj się tylko nanieś odpowiednie poprawki (jeśli zostaniesz o to poproszony/na) i wyślij tekst ponownie do sprawdzenia.
To proste!
Przejdź do Bananapedii w zakładce "inne" i tam kliknij "napisz artykuł". Zachowaj obowiązujące zasady w postaci określonej ilości tekstu oraz wybierz odpowiednie zdjęcia. Następnie zapisz lub od razu wyślij tekst do nas ;)
Nagrody cyfrowe wysyłane są na adres email użytkownika oraz są widoczne w okienku jego "Nagród".
Kliknij zębatkę i przejdź właśnie do ww. sekcji. Następnie przy nagrodzie wybierz lupkę, aby odebrać kod.
Uwaga! Nagrody wysyłane są do 48h, ale może się zdarzyć, że czas ten jest wydłużony (z różnych przyczyn). Wtedy też prosimy o kontakt z naszym supportem, aby sprawdzić status zamówienia.